Schreeuwende kakariki.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Schreeuwende kakariki.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 12:08

Hallo medebokkers.

Sinds twee maanden heb ik een super leuke en nieuwschierige kakariki, het is een man.
Ik ben zelf super gek met dit beestje, en geef hem daarbij ook veel aandacht. Als ik thuis ben vliegt die altijd los. En ik praat altijd met hem. Dus aandacht te kort kan die niet hebben.. De laatste tijd, begint die steeds meer te schreeuwen. Terwijl die ook als die in de kooi zit, genoeg speelgoed heeft om zich te vermaken. Ik zelf persoonlijk heb geen ervaring met een kakariki, Heb wel bewust gekozen voor deze vogel omdat die een superleuk karakter heeft, nieuwschierig etc. Wel heb ik ervaring met andere vogels, en heb ik ook jaren in een dieren speciaalzaak gewerkt..

Wie o wie heeft ervaringen met deze vogels.. En kan mij vertellen waarom die zo schreeuwt en schetterd? Want het moet, (zie google) een rustige/nieuwschierige vogel zijn..

Mvg Wesley

booster

Re: Schreeuwende kakariki.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:15

ik heb 2 kakariki's gehad.
hoe oud is de man?
kan zijn dat hij in een broeds stemming is

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:38

hij wil een vriendje :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 14:41

Hij is waarschijnlijk eenzaam en op zoek naar een soortgenootje.
Kakariki's willen graag gezelschap en jij kunt natuurlijk niet de hele dag bij hem zijn. Het zijn echte zwermvogels en daarom is het sneu om ze in hun uppie te houden.
Ik zou hem een vriendje geven :)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 15:39

Inderdaad, denk ook dat hij schreeuwt om een maatje. Een kakariki hoort niet alleen, worden ze doodongelukkig van. Jij kan nooit de plaats van een kakariki als maatje innemen. Ze kroelen samen, poetsen elkaar de veren, voeren elkaar, spelen enz.

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 23:27

Hij is bijna een half jaar oud. Ik zat er zelf ook al aan te denken om er nog een bij te nemen.. Mischien is dat wel een goed plan. bedankt voor de tip