Ik heb twee cavia-vragen. Ten eerste vermoed ik dat mijn cavia in blijde verwachting is... maar ik weet het niet 100% zeker. Ik had eerst 2 cavia's. Omdat er pas een was overleden, en mijn andere daar erg van slag van leek, heb ik snel een nieuw vriendinnetje erbij gehaald. Ik heb deze cavia op 2 juli voor mijn verjaardag gekregen van een vriendin. Ik ben zelf een leuke mee wezen uitzoeken. We zijn hem op de kinderboerderij gaan halen, omdat er verder in de omgeving niet echt een goede dierenwinkel of caviafokker is, en ik zelf nog niet kan autorijden. Nu vertelde de man van de kinderboerderij mij dat er een kleine kans bestond dat deze cavia zwanger was. Het leek mij trouwens best een grote kans, want terwijl ik deze aan het uitzoeken was pikte hij er nog een mannetje uit die perongelijk tussen de vrouwtjes was gaan lopen. Nu denk ik dus dat mijn cavia zwanger is. Ze heeft een bobbel in haar buik, die een beetje van de ene kant naar de andere kant gaat, en beweegt. Ook heeft ze sinds een paar dagen grotere tepels gekregen. Weten jullie misschien nog meer kenmerken voor mij? Ik heb al veel op google gezocht, maar overal stonden weer andere dingen.
Dan nu mijn tweede vraag. Mijn zwangere caviavrouwtje zit bij een heel oud vrouwtje, dat de laatste tijd steeds rustiger lijkt te worden. Ze wil ook minder vaak opgepakt worden, en bromt soms een beetje. Wel lijkt ze helemaal gek op de zwangere cavia. Als ik die oppak begint ze tot ik haar weer terug zet van die roepgeluiden te maken (wieeep wieeep). Maar nu weet ik dus niet of ik ze apart moet doen. Ik kan het heel makkelijk doen. Ik heb een boven en een onderhok, die afzonderlijk van elkaar ook al groot genoeg zijn, maar ik weet niet of het nodig is.
Kunnen jullie mij helpen???

Groetjes, Winanda.