Geven jullie de hond of kat eten van tafel?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Geven jullie de hond of kat eten van tafel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 20:36

Ik weet dat het niet goed is maar als ik soms in de lieve schattige ogen kijk moet ik soms gewoon toegeven aan haar charmes :o Ik en trouwes ook mn moeder geven de hond wellis wat als we aan het eten zijn . Deed het ook toen ik nog katten had .

Wie geeft er nog meer toe aan de charmes van de hond of de kat?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:38

Nee absoluut niet!!
Als ik iets op mijn bordje over heb wat evt.voor de hondjes geschikt is, dan krijgen ze dat later wel mee in hun voerbak met hun eigen eten.
Wordt hier anders heel moeilijk met 4 grote honden in huis :+

Juangi

Re: Geven jullie de hond of kat eten van tafel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:39

Ik voer mijn kat weleens stiekem bij.... :+

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:40

we proberen het zo weinig mogelijk te doen, maar met een bbq hebben we wel altijd één kipfiletje (naturel) gereserveerd voor de hond! sinds mn moeder een nieuwe vriend heeft schooit hondlief veel meer, omdat ze van hem dus ook regelmatig het een en ander toegeschoven krijgt..waar ik het niet mee eens ben mja als je t niet ziet kun je dr niets aan doen! en zowieso als ze al iets krijgt dan is het altijd als wij klaar zijn met eten! :j

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:40

vroeger kregen ze wel eens rijst ofzo na het eten maar ivm leeftijd,artrose en overgewicht niet meer gelukkig :)

edit de honden zijn hier trouwens verslaafd aan paardenslobber. Had weleens slobber gemaakt met appelschijfjes. Emmer was leeg, snoetje bruin en de appelpartjes netje naast de emmer gelegd ( incl tandafdrukken) dat was niet lekker _O-
Laatst bijgewerkt door _00_0 op 11-08-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:41

hmm officieel niet, maar officieus geregeld

x_Rebecca

Jup, de hond eet elke dag gezellig mee (behalve als het iets is wat hij echt niet mag) er wordt zelfs speciaal voor hem een stukje vlees gehaalt :') , de katten eten ook mee :j Maar alleen warm eten (dus andijviestampot en hutspot dat soort dingen :') Je wil niet weten hoe gek die katten erop zijn... )

En dan krijgt één kat nog af en toe een stukje kaas en de ander is gek op droog brood, dus die krijgt ook af en toe een stukje.

__Marloes__

Nee, dat heb ik nooit gedaan. Onze hond krijgt sowieso weinig extra's, en als ie dat wel krijgt is het een hondenkoekje en niet iets van ons.

Pollewoppy

Hoewel het eigenlijk tegen mijn principes in is, gebeurd het hier thuis toch. Dat komt omdat wij in sept. een oude hond van (toen) 16 in huis gehaald hebben om een fijne laatste oude dag te geven. Omdat hij al zo op leeftijd is, is hij ook wat meer verwend dan we anders zouden doen.

Vandaar dat hij wel eens wat van tafel krijgt. Wel in zijn eigen bak. Meestal is hij er erg blij mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:42

nooit zowel kat als hond niet. Onze hond eet niets dat zijn eigen brokken en alles wat hij verder eet krijgt hij darm problemen van. En onze kat krijgt gewoon niets maar schooit ook niet omdat dat toch geen zin heeft bij ons :)

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:44

Ik gooi heel af en toe een klein randje vet wat ik niet lust richting de kat, maar mijn vader laat de kat met zijn halve lichaam op tagel liggen, heel dicht naast zijn place mat. En dat vind ik zo vies/stom! De kat was eerst ook veels te dik, omdat hij ook alle restjes kreeg, of daar nu slasaus of jus overheen gegoten was, maakte allemaal niet uit.
Sinds ik mijn regime voer, is het allemaal wel minder geowrden, maar ik blijf het vies vinden. Een dier heeft zijn eigen plek, en dat is niet naast het bord van de mens. Maarja, maak dat de vader wijs! :+

iloonaa__

onze hond eet elke dag met de pot mee...
en je wilt niet weten hoe goed hij eruit ziet! :D

de vorige hond at ook altijd mee, was alergisch voor hondebrokken. een bouvier, en is 14 jaar geworden! dus het heeft hem niet veel slechts gedaan!! *D

ps. hij krijgt het wel altijd nadat wij hebben gegeten... en niet op tafel gewoon op de grond, op een plastic bordje
Laatst bijgewerkt door iloonaa__ op 11-08-09 20:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Aranel

Mijn hondje lust groente.. ik niet... 1+1=2

:')

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:45

eeeuhmm, ja, de hond wel, kat heeft dieetvoer en krijgt alleen brokjes
de hond zit naast me te wachten tot ik per ongeluk iets laat vallen, onder het koken en onder het eten
als ik zeg dat die moet gaan gaat die ook, dat wel

hij lust ook echt alles, en bij de paarden jat die zelfs het brood wat ik ze geef

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:45

Aranel schreef:
Mijn hondje lust groente.. ik niet... 1+1=2

:')

hahahahaha :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:47

iloonaa__ schreef:
onze hond eet elke dag met de pot mee...
en je wilt niet weten hoe goed hij eruit ziet! :D

de vorige hond at ook altijd mee, was alergisch voor hondebrokken. een bouvier, en is 14 jaar geworden! dus het heeft hem niet veel slechts gedaan!! *D

ps. hij krijgt het wel altijd nadat wij hebben gegeten... en niet op tafel gewoon op de grond, op een plastic bordje

Zo doen wij het inderdaad ook!
En mijn hond is op het moment 15 en doet het nogsteeds _O-

newmom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:48

nee, nooit.
onze honden krijgen droge brok en als extraatje soms nat vlees maar dat is nog niet eens wekelijks. als we iets hebben wat de honden mogen hebben dan krijgen ze dat later in hun bak.
ik vind rangorde erg belangrijk, in mijn ogen scheelt dat de helft van de africhting, ze luisteren perfect, zijn vrolijk en gezond en mijn honden staan helemaal onderaan de rangorde. als wij eten leg ik de honden op hun plaats, of eigenlijk gaan ze daar zelf al liggen. ook mogen ze niet op de bank oid. ze hebben een prima plekje voor hunzelf.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:49

Sassy schreef:
Nee absoluut niet!!
Als ik iets op mijn bordje over heb wat evt.voor de hondjes geschikt is, dan krijgen ze dat later wel mee in hun voerbak met hun eigen eten.
Wordt hier anders heel moeilijk met 4 grote honden in huis :+

hier hetzelfde..
honden krijgen geen eten als wij aan tafel zitten, net van tafel afkomen of net aan tafel gaan.
zodoende hebben wij volgens mij zeldzame niet bedelende labradors ^^

de oudste (wordt binnenkort 6 jaar) ligt wel standaard in de keuken tijdens het koken, maar die ligt eigenlijk altijd naast je , en aangezien ze niet IN de keuken mag liggen van ons, ligt ze altijd op de drempel van de keuken/woonkamer.
ook als wij iets laten vallen pakt ze het niet op, is wel allert en kijkt ons smekend aan totdat wij zeggen: ja/nee, (oftewel, in 99% van de gevallen altijd nee).
ook een half leeggegeten bord avond eten wat nog ergens in de woonkamer staat (lage salon tafel, kunnen de honden prima bij) wordt niet aangeraakt..
we doen ook heel af en toe wel eens een testje.. iets (etenswaar) op de grond laten vallen en dan weglopen naar een plek waar de honden ons niet zien maar wij hen wel.
ze worden weliswaar een beetje zenuwachtig en nieuwsgierig (tja, iets wat verboden is is altijd leuk) maar raken het niet aan.
(ik gok alleen als wij dan voor een halve dag t huis verlaten het gevallen etenswaar wel weg is..)
Laatst bijgewerkt door Zwitsal op 11-08-09 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

smurvaas

Thuis at de hond altijd met de pot mee, an alles wat ik niet lekker vond, luste hij wel :D
En ook de katten deden vrolijk mee.
Woon inmiddels samen, en ook hier, eten de katten gewoon mee. En....ze zijn dol op sperziebonen!!!!

Oh...en als we de koelkast open doen, moeten we snel zijn, anders zit er een kat in :o

ik weet het, ik weet het, slechte opvoeding

Anoniem

Nooit, vanaf het begin niet gedaan bij mijn katten en ze schooien dan ook nauwelijks.. Ook in de keuken geef ik ze nooit wat, dus daar lopen ze me ook nooit voor de voeten :n

karinFTbing

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:50

Mijn moeder en stiefvader doen het wel, ik ben er eigenlijk zwaar op tegen, maar moet zeggen dat ik heeeeel soms de verleiding van die lieve oogjes ook niet kan weerstaan :o

Sentido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:51

Mijn katten krijgen soms wel kleine plakje ham of kaas bijvoorbeeld, maar geen avondeten omdat daar vaak kruiden enso inzitten. Ze vinden het heerlijk om wat extra's te krijgen, maar ik probeer het zo weinig mogelijk te doen. :)

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:52

Ik ben een gevalletje waardeloze eigenaar :o Oftewel, ik kan A. niet tegen smekende ogen, en B. roep hem zelfs nog als ie niet bedeld := We hebben hem pas vanaf zijn negende dus ik roep altijd maar dat ie 'toch al verpest was' lekker makkelijk he :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:52

smurvaas schreef:
Thuis at de hond altijd met de pot mee, an alles wat ik niet lekker vond, luste hij wel :D
En ook de katten deden vrolijk mee.
Woon inmiddels samen, en ook hier, eten de katten gewoon mee. En....ze zijn dol op sperziebonen!!!!

O h...en als we de koelkast open doen, moeten we snel zijn, anders zit er een kat in :o

ik weet het, ik weet het, slechte opvoeding

Tsja dat zijn dingen die wij graag voorkomen. Maargoed iedereen zijn eigen manier van opvoeden van dieren :D

GEEN_ZIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:53

Ik zeker wel. Eigenlijk altijd als ik wat eet wat ze ogen. Zijn 2 honden zijn verwende nesten