Vraagje over de poes (overgeven)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Monica

Vraagje over de poes (overgeven)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 20:54

Hoi allemaal,

Krummel (de poes) heeft de hele middag buiten gespeeld en is net naar binnen gekomen. Ze heeft gegeten en kwam toen boven bij mij. Ze liep wat rond en opeens begon ze een piepend geluid te maken en te kokhalzen! In eerste instantie dacht ik dat ze stikte o.i.d. ;(, maar later zwakte dit piepen wel af en deed ze het niet meer. Ze is gaan liggen. Later stond ze weer op en begon ze weer, nu kwam er wat wit slijm uit (het lijkt een beetje op een rochel :o). Hierna heeft ze nog een paar keer gekokhalsd en toen is ze gaan liggen en slapen. En dat doet ze nu nog steeds.

Ik stond al met mijn telefoon in m'n hand om de DA te bellen, maar toen stopte ze. :Y)
Nu vraag ik me af of het normaal is dat poezen een raar geluid maken als ze moeten overgeven, of dat er echt daadwerkelijk iets ergers aan de hand is. Heb haar nog nooit over zien geven, dus ik weet verder niet of dat erg is of niet (geluid maken).

Kijk het nog even aan, ze is nu nog helemaal rustig, maar als ze weer zo doet dan ga ik wel even de DA bellen! Maar wie weet hebben hier mensen ervaring mee. :)

Bedankt alvast!

Paan

Re: Vraagje over de poes (overgeven)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 20:57

Zit er iets in hetgeen ze overgeeft? Het kan zijn dat een haarbal dwars zit. Katten eten daarom gras. En als ze overgeven maken ze vaak een raar geluid en meestal doet het hele lijfje mee. Hou het vanavond en vannacht even in de gaten. Als ze niet meer overgeeft, is er waarschijnlijk niks ernstigs aan de hand.

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 20:59

Nee, het is gewoon wit en slijmachtig. Zit verder niks in!
Ze ligt nu nog steeds rustig gelukkig. Hopelijk is er niks... Schrok best wel even net!

Maar bedankt voor je antwoord. :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:01

De ene van ons is altijd vrij stil met overgeven, de ander is nogal luidruchtig :+
Denk dat je kat gewoon wat dwars zat :)

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 21:20

Nou ik heb de dierenarts toch maar gebeld. Ik zit nu boven, en kan haar beneden horen piepen...

Ik moet het even aanzien, het kan zijn dat ze is geprikt door een wesp o.i.d. en dat ze daar last van heeft... Als het morgen nog zo is, dan moet ik terugbellen...

Maar ik vertrouw het toch niet. :\
;(

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 21:42

Hmm dat klinkt inderdaad minder... Ik hoor de katten boven nooit als ze overgeven.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:17

hoe is het nu met poezel? kan ook zijn dat er wat in haar keel blijft steken dat ze eruit probeert te werken en daardoor alleen slijm opgeeft

KhivkJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:23

Het is zomer, de katten zijn buiten.. net zoals de muizen, vogels en ander gespuis. Het kan zijn dat ze iets gevangen heeft en dat ze sommige dingen niet kan hebben, dat haar maag van streek was en dat ze daarom alles uitkotst.
Ik zou me niet al te veel zorgem maken. Mijn kat heeft eens een aantal weken alles uitgespuugd, volgens DA was het de tijd van het jaar en zou ze er wel weer uit komen. Zo is het ook gegaan. Moet ik wel zeggen dat onze kat vaker spuugt, nog steeds is ze zo gezond als n guppie.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 19:29

maar slijm opgeven en verder niks kan ook een ander teken zijn, een lever of nierprobleem bijvoorbeeld. En daar kun je maar beter wel vlug bij zijn, katten worden daar misselijk van en willen dan niet eten en vergiftigen zichzelf door het niet eten. Niet eten betekent dan een gewisse dood.

Monica

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-09 19:56

Als ze gewoon zou overgeven, zou ik me ook niet zo'n zorgen maken. Maar het geluid dat ze maakte, was niet fijn om te horen... Het leek echt alsof ze stikte! Arme poei... :(:)

Gelukkig is ze nu weer helemaal de oude! Wilde haar eigenlijk binnen houden vandaag, maar zonet toch nog even lekker buiten laten spelen. :) Nu slaapt ze weer lekker!