vlooienprobleem

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Tempus

vlooienprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 14:33

Sinds kort hebben onze honden en katten vlooien. Nu hebben we ze al 2 keer in een maand ontvlooit met frontline spot on. Ook hebben ze sinds kort allemaal een vlooienbandje van vermikill aan. De vlooien zijn al serieus in aantal verminderd maar nog steeds niet volledig weg.
Iemand tips om er voorgoed van af te raken?
Ohja de dieren werden voor de 'plaag' ook regelmatig ontvlooit met frontline. De katten komen ook niet buiten ( terwijl zij het meeste last hebben). Ook stofzuigen we de zetels regelmatig en de dekens waar de dieren op liggen worden ook vaker gewassen.
Tips zijn meer dan welkom

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:43

Probeer het eens met stronghold druppels. En je huis ook behandelen. (spray verkrijgbaar bij de DA) Het kan zijn dat in kiertjes e.d. eitjes liggen die weer uitkomen en uiteraard weer op het dier springen. Ook de mandjes e.d. behandelen. Ik zou als ik jou was even contact opnemen met je DA. Ik had twee jaar geleden ook een soortgelijk probleem en door alles aan te pakken had ik het snel over controle. Succes!

Anoniem

Re: vlooienprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 14:45

Heb je je huis en de slaapplekken van de dierenook behandeld? Bij de dierenspeciaalzaak hebben ze daar goede spuitbussen voor.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 16:48

Tempus schreef:
Sinds kort hebben onze honden en katten vlooien. Nu hebben we ze al 2 keer in een maand ontvlooit met frontline spot on. Ook hebben ze sinds kort allemaal een vlooienbandje van vermikill aan. De vlooien zijn al serieus in aantal verminderd maar nog steeds niet volledig weg.
Iemand tips om er voorgoed van af te raken?
Ohja de dieren werden voor de 'plaag' ook regelmatig ontvlooit met frontline. De katten komen ook niet buiten ( terwijl zij het meeste last hebben). Ook stofzuigen we de zetels regelmatig en de dekens waar de dieren op liggen worden ook vaker gewassen.
Tips zijn meer dan welkom

Frontline heeft helaas een mindere werking omdat de vlooien hier recistentie tegen aan het opbouwen zijn.
Zelf gebruik ik Bolf Gold/advantage. Ben hier erg tevreden over.

Nickeltje

Re: vlooienprobleem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 18:06