Nu is het alleen zo dat ze nogal lijken te reageren op het ontvlooimiddel, Advantage dus. Ju (kater) kreeg anderhalve dag na de behandeling zijn eerste toeval, als door een wesp gestoken spoot hij overeind, likte zich als een bezetene en crosste vervolgens als een waanzinnige door de kamer heen. Hij was duidelijk in paniek, en had ergens pijn of vreselijke jeuk. Hij was ook onrustig, niet z'n gewone zichzelf, en dat heeft een dag of 2, 3 geduurd. Nu heeft hij nog steeds jeuk op de plek waar ik het middel had gedruppeld (tussen zijn schouderbladen en richting schedelbasis). Zoë (poes) heeft jeuk op haar voorhoofd gekregen. Zo erge jeuk dat ze zichzelf helemaal open krabt. Het gaat om het gebied voor haar oren, dus haar voorhoofd zeg maar. Het enige dat ik me kan bedenken is dat het door het vlooienmiddel moet komen. Ik heb het eerder gebruikt, Ju heeft ook eerder zo heftig gereageerd maar toen heb ik de link niet gelegd. Overigens krijgt Zoë wel sinds een week of drie ander voer, doordat ze een nogal gevoelig verteringsstelsel heeft en daar problemen mee had krijgt ze sinds kort hypoallergeen voer.
Zijn er meer mensen waar de katten zo heftig reageren op Advantage?
colinneke, ik dacht dat ik gek werd: na twee weken krijgt m'n kat nog eens vreselijke jeuk. De korsten hangen er los bij, arm dier
Dus Yamcha, als je nog 2 pipetjes van die troep wil hebben..
Wel heeft hij een virusje onder de leden, wat de situatie natuurlijk kan hebben verergerd. Hij heeft vandaag een koortsverlagend middel gehad en over twee dagen moet ik hem behandelen met Frontline. Dit heeft de da me aangeraden. Hopelijk kan hij daar wel tegen
Wat ik wel weet is dat we geregeld mensen aan de balie of aan de telefoon hebben dat hun huisdier na het geven hiervan ontzettend sloom en lusteloos zijn.