Ervaringen met Advantage vlooienmiddel (bij kat)?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Koper

Ervaringen met Advantage vlooienmiddel (bij kat)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 10:09

Helluppp... omdat mijn katten een week of twee geleden liepen te krabben, en de buurvrouw sinds kort een kitten heeft (onder de nestvlooien natuurlijk) leek het me een goed plan om mijn eigen katten weer eens te ontvlooien, en uiteraard heb ik er een dag of 3 later een ontwormtabletje in gemikt ;) Nu is het alleen zo dat ze nogal lijken te reageren op het ontvlooimiddel, Advantage dus. Ju (kater) kreeg anderhalve dag na de behandeling zijn eerste toeval, als door een wesp gestoken spoot hij overeind, likte zich als een bezetene en crosste vervolgens als een waanzinnige door de kamer heen. Hij was duidelijk in paniek, en had ergens pijn of vreselijke jeuk. Hij was ook onrustig, niet z'n gewone zichzelf, en dat heeft een dag of 2, 3 geduurd. Nu heeft hij nog steeds jeuk op de plek waar ik het middel had gedruppeld (tussen zijn schouderbladen en richting schedelbasis). Zoë (poes) heeft jeuk op haar voorhoofd gekregen. Zo erge jeuk dat ze zichzelf helemaal open krabt. Het gaat om het gebied voor haar oren, dus haar voorhoofd zeg maar.

Het enige dat ik me kan bedenken is dat het door het vlooienmiddel moet komen. Ik heb het eerder gebruikt, Ju heeft ook eerder zo heftig gereageerd maar toen heb ik de link niet gelegd. Overigens krijgt Zoë wel sinds een week of drie ander voer, doordat ze een nogal gevoelig verteringsstelsel heeft en daar problemen mee had krijgt ze sinds kort hypoallergeen voer.

Zijn er meer mensen waar de katten zo heftig reageren op Advantage?

Anoniem

Re: Ervaringen met Advantage vlooienmiddel (bij kat)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:38

Hier niet, kat staat al klaar om gedaan te worden als ik het pak...... het is ook het enige wat hij kan hebben voor zijn huidje.

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:00

Ik hoorde van de week dat veel katten ziek worden van dat middel,het werdt me dan ook sterk afgeraden omdat te gebruiken.
De dierenwinkel bij ons in het dorp verkoopt het om die reden dan ook niet.
Misschien moet je Gilbey hier op bokt eens mailen, zij werkt bij die dierenwinkel.

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:10

Van deze niet, wel krijgt 1 de kriebels van Frontline (de eerste versie niet de combo).
Als ik ze daarmee ontvlooi: 2 weken later rent ze rond. Wordt gek van de jeuk. Precies wat jij omschrijft.

Doe dan maar zo`n pipetje als ze vlooien hebben (knock down) in der nekje en dan is het over bij haar.
Van de andere merken hebben ze geen last van.

Het stomme bij de van mij is dat het na 2 weken is en niet na een paar dagen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 22:53

Dank jullie wel voor de reacties :) colinneke, ik dacht dat ik gek werd: na twee weken krijgt m'n kat nog eens vreselijke jeuk. De korsten hangen er los bij, arm dier :(:)

Waar hadden jullie katten precies jeuk? Gewoon overal of op bepaalde plekken? Ju (kater) leek niet meer tegen wat voor aanraking dan ook te kunnen, wanneer hij zijn pootje op de grond zette schudde hij het af, alsof er een schokje doorheen ging. Hij had zeg maar over z'n hele lichaam jeuk. En Zoë nu dus op haar hoofd. Morgen ga ik met ze naar de da, vandaag hadden ze helaas geen plek meer. En de Advantage gebruik ik niet meer :n Dus Yamcha, als je nog 2 pipetjes van die troep wil hebben..

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 22:57

Hier juist helemaal geen problemen met advantage, het word hier bij de da gewoon verkocht.
Diezelfde problemen wél met frontline, ook dat de vlooien er resistent voor zijn.
Daarnaast schijnt het voor border collies zelfs echt gevaarlijk te kunnen zijn.

Over advantage heb ik dit soort dingen nog niet eerder gehoord.
Kan zijn hoor dat je katten er niet tegen kunnen, maar dat hoeft niet aan die advantage te liggen.
Dat aangezien ik hier nooit rare dingen zie van de advantage bij de da waar ik kom.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:17

Ik ben juist erg tevreden over Advantage zowel hond als kat. Beide hebben een vlooien allergie als er iets is wat een directe aanpak nodig heeft....

colunder schreef:
Ik hoorde van de week dat veel katten ziek worden van dat middel,het werdt me dan ook sterk afgeraden omdat te gebruiken.
De dierenwinkel bij ons in het dorp verkoopt het om die reden dan ook niet.
Misschien moet je Gilbey hier op bokt eens mailen, zij werkt bij die dierenwinkel.

Dit klinkt wel erg verontrustend, ik weet niet of ik dat geloven moet.
Hier wordt het overal verkocht...Waar mijn pers absoluut niet tegen kon was Stonghold, ze had een hele kale zwerende etterende plek ontwikkeld op de plaats waar ik de druppels had gedaan.

ladyjoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:22

Ik heb er juist hele goede ervaringen mee!

Ik gaf mijn kat vlooiendruppels van de Kriodvat en daarna van Frontline.. heb een hele spuitbus in m'n huis leeggespoten maar vlooien vierden nog steeds feest. En nu ik Advantage gebruik, zijn ze al een paar maanden weg (klopt af) :)

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 20:25

Hier nog iemand die Advantage gebruikt. In totaal bij 4 katten en 2 honden gebruikt en nooit ergens problemen mee gehad.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 00:25

Ik gebruik het in ieder geval nooit meer. De kale plekken en bloederige korsten op het hoofd van mijn ene kat zijn volgens de da een allergische of overgevoelige reactie op iets (en nee, ik heb geen nieuwe planten, nieuw wasmiddel of wat dan ook. En ze krijgt hypoallergeen voer, dus daar hoort ze geen jeuk van te krijgen) Zou zomaar kunnen dat de overgevoeligheid is verergerd door de Advantage, zeker weten doe ik dat niet. In ieder geval heeft ze iets geïnjecteerd gekregen wat de jeuk moet tegengaan, en dat lijkt te helpen :)

De reacties van mijn kater lijken wel rechtstreeks te maken te hebben met de vlooiendruppels. Hij heeft nu zelfs nog vlooien ondanks de behandeling van twee weken geleden :( Wel heeft hij een virusje onder de leden, wat de situatie natuurlijk kan hebben verergerd. Hij heeft vandaag een koortsverlagend middel gehad en over twee dagen moet ik hem behandelen met Frontline. Dit heeft de da me aangeraden. Hopelijk kan hij daar wel tegen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 07:06

Frontline? Zoek voor de aardigheid eens op dat middel (Bv hier op bokt) daar zijn vlooien al jaren resistent voor, had hij nog een voorraadje waar hij van af wilde?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-09 11:57

De da heeft Frontline aangeraden omdat dat een veilig middel is, je kunt het ook voor hele jonge kittens gebruiken. Ik weet dat er resistentie tegen bestaat. Ju's vlooien hebben de Advantage overleefd, als ik ze niet probéér met een ander middel te doden weet ik zeker dat hij er niet vanaf komt he.

123chloe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-09 21:58

De enige nadelige ervaring die mijn stiefmoeder met advantage heeft is dat haar hele houten vloer is uitgebeten, de honden hebben geschud en overal waar er druppels gevallen zijn zij die plekken heel groot uitgebeten. dus als je het gebruikt, naar buiten met de beesten tot het helemaal droog is.. anders zit je met een verknalde vloer en of meubels.. mijn stiefmoeder heeft zelfs bayer aangeschreven, maar ze zijn niet verantwoordelijk.. natuurlijk eigenschuld

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:12

Chiqa schreef:
Frontline? Zoek voor de aardigheid eens op dat middel (Bv hier op bokt) daar zijn vlooien al jaren resistent voor, had hij nog een voorraadje waar hij van af wilde?

Frontline staat tegenwoordig totaal niet goed in de schijnwerpers maar dat heeft vooral met het gebruik van mensen te maken. Doordat het steeds warmer in NL wordt zijn er gewoon veel meer vlooien, Frontline is tot voor kort altijd hét middel geweest tegen ontvlooien en daardoor denken mensen ineens dat vlooien er resistent tegen zijn.
Ten eerste is dit nooit bewezen, ten tweede werk ik in een dierenartsenpraktijk en geven wij mensen altijd persoonlijk een erg uitgebreidde uitleg hoe ze moeten ontvlooien. Mensen komen altijd erg positief terug, wij kunnen echt iedereen dmv Frontline van de vlooien afhelpen, maar dan moeten mensen zich wel aan het schema houden.

Heeft je kat/hond vlooien, dan moet je echt elke maand 1x een pipet tussen de schouderbladen geven en ook echt op de huid, niet op het haar. Als je dit netjes doet dan duurt het ongeveer 3 maand voordat je echt van de vlooien af bent. Vlooien hebben een enorm lange cylus.
Heb je een besmetting in huis dan moet je en je huis aan pakken en je kan Frontline Combo gebruiken. Frontline Combo pakt niet alleen je dier aan maar ook een stuk van de omgeving. Maar 5% van de vlooien zie je met het blote oog. 95% bestaat uit larven, poppen en eitjes.

Van Frontline gebruikers hebben wij nog nooit reacties gekregen dat hun dier ziek geworden is. Advantage bijvoorbeeld wel. Dieren kunnen er een paar dagen echt sloom van worden. Wij verkopen het wel in de DAP maar puur omdat er mensen zijn die er bij zweren.
Je moet daarom gewoon kijken wat het beste bij jou hond/kat past. De ene reageert hier heel goed op, de andere weer daarop. Past het niet bij jou dier dan moet je het niet weer gebruiken.

Voordeel van Frontline is ook dat het tegen teken werkt en advantage doet dat niet.

Frontline mag gewoon gegeven worden aan collie-achtigen. Frontline bevat Fipronil. Waar collie achtigen niet tegen kunnen is ivermectine (avermectines)!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 21:57

Dan ben ik het niet met je eens, ik heb katten gezien ónder de vlooien die toch écht consequent ontvlooien.
Gingen ze over op advantage was het probleem verholpen.
Zo nog veel meer soortgelijke gevallen, ook bij een praktijk.

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:01

Je hebt mij ook niet horen zeggen dat advantage niet werkt he :+ Wat ik wel weet is dat we geregeld mensen aan de balie of aan de telefoon hebben dat hun huisdier na het geven hiervan ontzettend sloom en lusteloos zijn.
De ervaring in onze praktijk met Frontline is gewoon nog steeds erg goed, daar had ik het over.. En er zijn gewoon mensen die wonderen verwachten na het geven van 1 pipet, dat gebeurt niet met Frontline en ook niet met andere middelen als je echt een besmetting hebt. Daar heb je ook middelen nodig voor om je huis en interieur mee te behandelen, zoals Indoor X spray o.i.d.

Advantage dood pas vlooien wanneer ze het dier hebben gebeten. Dus als je alle vlooien hebt gedood op je hond (die 5%), hoe dood je dan die andere 95% die lekker in je vloer/kleden etc zit? Zeker niet met 1 advantage pipet.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:13

Het is wel vreemd dat hier iig frontline erg vaak niet werkt naar ervaringen.
Daardoor zijn ze gestopt met frontline verkopen.

Dat is helaas zo dat ze nog wel gewoon vrolijk in je huis rondspringen..
Ik moet er niet aan denken, een vlooienplaag in mijn huis. :r

Deze mensen verwachtten overigens geen wonderen van een pipet, best vreemd dus.
Het was echt al een langere tijd dat het gewoon niet werkte.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-09 23:10

Dank je wel voor de uitgebreide uitleg Anita1987 :) De da had mij geadviseerd om de Frontline op een washandje te spuiten, en dat over de kat te wrijven zodat ik 'm niet met de spraybus te lijf zou hoeven. Ik had dat eigenlijk vandaag moeten doen, maar omdat hij vandaag nog wat koortsig aanvoelde heb ik besloten om op z'n vroegst morgen de Frontline te gebruiken.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 23:29

TS er is een nieuwe injectie van program, toevallig hadden wij vorige week een vertegenwordiger op de praktijk hierover. volgens mij (als ik me goed herinner) werkt dit middel langer en hoef je niet elke maand te ontwormen.

Het klopt indd dat er resistentie is ontstaan tegen frontline. wij verkopen het bijna nooit meer op de praktijk.
Wat nog wel goed werkt is de frontline combo en de indoorX spray.

Het is volgens mij ook per regio verschillend.

Ik heb zelf goede ervaringen met advantage mijn katten krijgen het ook, en het is HET ideale middel voor dieren met een vlooienallergie..

Maar informeer bij de DA ff over die program injectie ;)

Samneman

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:27

Program injectie is idd ook ideaal! Eén injectie werkt 6 maand lang. De injectie maakt alleen de vlooien steriel, dus de vlooien kunnen zich niet meer voortplanten, dan zit je alleen op dat moment met de poppen en larven etc dus die kan je wanneer je een besmetting in huis hebt beter ook behandelen. Dan werkt deze injectie erg goed.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:28

Advantage is het enige wat goed helpt voor onze kat met vlooienallergie! :D
Alleen maar goede ervaringen mee :j
Sinds wij overgestapt zijn, trekt hij zijn vacht niet meer uit en groeit zelfs het haar weer wat terug!

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-09 13:32

Frontline werkt bij onze hond niet meer, dus zij krijgt Advantage of Advocate, in ieder geval de honden variant.
Voor de katten gebruik ik sinds een paar maanden ook Advantage, hoewel bij hen Frontline nog wel werkt.
Onze hond is allergisch voor ProMeris, daar begint ze van te kwijlen en ik vind de lucht van dat middel zelf niet te harden.
Frontline spray vind ik wel ideaal voor kittens.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 16:50

Mijn kater is nog nooit met Frontline behandeld, ik ga dus gewoon kijken of het bij hem werkt. Ik heb hem er nog niet mee behandeld, hij voelt nog een beetje warm aan en ik wil dat eerst de koorts helemaal weg is.

Over de injectie van Program heb ik het ook met de da gehad, zij vond dat niet zo geschikt voor een binnenkat (en Ju komt niet buiten) Daarnaast, mocht hij heftig reageren op de Frontline kan ik hem onder de kraan zetten en schrobbenschrobbenschrobben terwijl als hij een reactie krijgt op die spuit dat spul al in zijn lichaam zit en de reactie dan dus uit zou moeten werken.

Roos_3

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-18 22:15

Bizar om de openingspost te lezen. Het is net alsof ik over mn eigen kat aan het lezen ben.
Ik was aan het googlen op allergische reactie advantage kat. Mijn kat heeft precies dezelfde reactie als jouw kater. Toen ik er voor de eerste keer mee naar de da ging, werd me half een of ander syndroom aangepraat. Of t was epilepsie. Tijd op de pijnstillers gehad en het was verdwenen. Afgelopen week wederom ontvlooid en een dag later had ze die aanvallentjes in heftige hoedanigheid terug....