Hond ruikt ineens......

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

luffie

Hond ruikt ineens......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 19:40

Onze Mechelse herder van 6 jaar oud heeft nooit vies geroken. Hij rook heel neutraal, hij stonk absoluut niet. Maar nu is het zo dat hij ineens vies is gaan ruiken. Dit is eigenlijk ontstaan nadat zijn anaalklieren voor het laatst uitgeknepen zijn. Sinds die tijd ruikt hij best sterk, voornamelijk rond zijn achterkant.
Maar ook als je hem aait bij bijvoorbeeld zijn schouders dan ruikt je hand ineens naar "hond", dit was voorheen nooit zo.

Heeft iemand een idee hoe het kan dat mijn hond ineens is gaan ruiken?? En misschien heeft iemand tips om die geur te verminderen??

Ik hoop dat iemand tips of truuks weet..........

SuperSuup

Re: Hond ruikt ineens......

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:45

Weet je zeker dat er bij het uitknijpen van de anaalklieren geen vloeistof in zijn vacht is gekomen?? Want dit is echt een vreselijke geur en blijf je echt ruiken. Misschien even goed wassen en dan kijken of het beter is?

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 20:12

Wij dachten eerst ook dat het van dat vieze stinkvocht zou kunnen zijn, maar ik heb hem ondertussen 2 keer gewassen en je ruikt het nog steeds.
Wat verder opvalt is dat als hij in de zee heeft gezwommen dat hij dan minder of helemaal niet ruikt......

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:30

Misschien zijn zijn anaalklieren ontstoken, ik zou er even mee naar de DA gaan.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 20:36

Is het geen huidprobleem? Ik bedoel: je schrijft dat na het zwemmen in de zee je hond niet meer ruikt. Zout water wil nog wel eens zuiveren :)

Het kan zijn dat het een secundair probleem betreft. Dan zit er dus een primair probleem in zijn lijf wat zich onder andere uit door middel van een stinkende vacht. Kan te maken hebben met voeding.

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 21:26

@Pletje: Wij hebben ook al aan een huidprobleem gedacht, met name ook omdat hij in zijn oksels een soort olifantenvacht(zwart gespikkelde huid) ontwikkelt en omdat hij aardig aan het krabben was de hele tijd.
We zijn toen naar de dierenarts geweest en die adviseerde een spuit met Prednison te proberen omdat hij wel eens allergisch zou kunnen zijn voor de een of andere plant. Ik moet zeggen dat hij sinds die spuit bijna niet meer krabt, dus ik denk dat die spuit daar wel voor geholpen heeft.
Alleen.......Hij ruikt dus nog wel steeds. En wat zijn voeding betreft: Hij zit nu sinds februari op ander voer, Hills JD. We zijn dit gaan voeren omdat hij helaas artrose heeft. (Het voer werkt trouwens wel supergoed hoor, hij loopt eigenlijk helemaal niet meer mank!!)

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:30

Geen hele jonge hond meer en met meerdere bekende problemen, dan zou ik toch even langs de DA gaan, of even bellen.
Misschien kunnen ze je zo telefonisch wel iets voorstellen.

Hills JD? Nooit van gehoord, ons vorige hondje heeft ongeveer een jaar op pilletjes gelopen (maar aanrijding is haar fataal geworden.. toen kon ze echt niet meer lopen en was het genoeg.)

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 21:34

@Loizy: Had jullile hondje ook artrose dan?? Wij kenden Hills JD eerst ook niet, maar het is medicinaal voer, kan je alleen bij dierenarts kopen en is erg duur......Maar het werkt bij onze hond geweldig!

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:39

Ja had, maar ze is alweer 3 jaar geleden ingeslapen helaas.. Ik ga even wat info zoeken over dat voer ;)
Maar dat geurtje kan ook een ouderdomskwaaltje zijn he :+

luffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 21:57

Heb net even in je profiel gespiekt en wat een ontzettend lief koppie heeft Higgins zeg!
Als je nog vragen hebt over dat voer kan ik ze misschien voor je beantwoorden. Heb je nu weer een hond met artrose dan??

Loiz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 08:09

Haha dankje ;) Ik niet, maar mn buurvrouw heeft ook zn kleintje van 14 die ook moeilijk begint te lopen.