Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
chocobroodje schreef:Nee ik laat de groenten echt niet weg, ik kweek zelf andijvie en snijsla voor hem en het maakt ook niet uit. Ik heb het al eens 3 weken gelaten maar het maakt geen verschil.
Over de selective: op de zak staat 60/70 gram per dag en dit krijgt hij ook, nogmaals hij is niet te dik en ook echt niet ziek. Na de castratie zijn die haren gewoon heel raar gegroeid, en zijn bd keutels blijven daar in hangen. Dat is in het kort het probleem
Annemariet schreef:Mijn konijnen hebben nooit plakpoep. Ligt puur aan het voer wat je ze geeft. Mijne krijgen hooi, biks en speciaal konijnenvoer.
Als er teveel vocht (gras, sla etc etc) krijgen ze plakpoep...
SB_Beessie schreef:chocobroodje schreef:Nee ik laat de groenten echt niet weg, ik kweek zelf andijvie en snijsla voor hem en het maakt ook niet uit. Ik heb het al eens 3 weken gelaten maar het maakt geen verschil.
Over de selective: op de zak staat 60/70 gram per dag en dit krijgt hij ook, nogmaals hij is niet te dik en ook echt niet ziek. Na de castratie zijn die haren gewoon heel raar gegroeid, en zijn bd keutels blijven daar in hangen. Dat is in het kort het probleem
Andijve en snijsla is dus heel slecht, alles sla en koolsoorten moeten heel matig gegeven worden en al helemaal niet bij zo`n konijn.
Voer hem liever handgeplukt gras en zomerpeentjes.