Ben ik nu een slecht baasje ...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zappa

Ben ik nu een slecht baasje ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 13:13

Ik moet echt even de mening van een buitenstaander hebben vandaar dat ik dit topic plaats

Een tijdje geleden heb ik een advertentie geplaatst voor mijn kat

[EA-OV] voor een heel goed huis ......mijn geweldige kater

Dit deed me eigenlijk zo pijn dat ik na advies hem heb laten castreren in de hoop dat het beter ging
Dit is inmiddels bijna een half jaar geleden en helaas is er tussen de beestjes niks veranderd
Wel is een heel klein beetje de rust teruggekeerd want Herbie heeft een heel klein beetje meer respect
Ook is Herbie iets rustiger geworden en eigenlijk voor mensen een nog fijnere kat geworden
Nu merk ik dat hij nog steeds aansluiting zoekt bij mijn andere kat maar constant afgewezen word
Waardoor Herbie het niet altijd goed snapt en wel eens boos word
Ook mijn hondje reageerd nog niet goed tegen hem ondanks dat Herbie wat meer gepaste afstand houd blijft ze
vaak toch nog grommen tegen hem
Maar ik moet zeggen dat het wel allemaal iets vreedzamer is als een paar maanden geleden

Nu kreeg ik vorige week een vraag van iemand of ik nog een leuke kat weet om muizenvanger te worden op een boerderij
En ik moest eigenlijk aan herbie denken
Ik deze mensen via via maar weet wel dat het echte dieren mensen zijn
Zij zoeken een leuke grote kater die lekker zijn gangetje kan gaan daar maar ook gewoon binnen in het huis mag komen
Ook hebben deze mensen kinderen die graag ''frutten'' met de beestjes
Ze hebben daar nog een andere kat , schapen , paarden en 2 honden die goed met katten kunnen
Verder hebben ze behoorlijk wat land waar hij lekker op mag struinen
dus heb er wel vertrouwen in dat zij goed voor de dieren zijn

Ik heb al wat met hun besproken en ook zij vinden Herbie een hele leuke kat (dat is hij ook haha)
Maar ik weet het zelf niet
Ik haal namelijk geen dieren in huis om ze weer weg te doen en ik ben me natuurlijk heel erg gaan hechten aan Herbie
want het is een verschrikkelijk leuke , lieve kat die altijd in is voor een knuffel
Maar ...Herbie is ook een echte buitenkat die lekker buiten zijn eigen ding doet en dan zijn hapje , knuffel en slaap komt halen

Ik denk dus dat Herbie heel erg op zijn plaats is op een grote boerderij waar hij ook bij de kinderen een knuffel kan halen
en lekker in het hooi of binnen kan slapen maar ook gewoon lekker vrij is om te doen wat hij wil
De boerderij staat ook niet aan een drukke weg dus daar hoef ik ook niet bang voor te zijn
En ook mag ik als ik hem daar wel heen doe gewoon op visite komen om te kijken hoe het met hem gaat
Weet niet of ik dat doe maar dat het gezegd is wekt ook weer vertrouwen

Ik weet gewoon echt even niet wat ik nu moet doen
Ik voel me zo'n slecht baasje omdat ik overweeg hem weg te doen
Maar als hij nu weg gaat is het wel uit liefde omdat ik denk dat hij het daar beter heeft en omdat ik ook aan mijn andere dieren moet denken
Ik weet het echt niet
In principe is de situatie hier nu houdbaar dus het is niet meteen noodzakelijk dat hij weg gaat
Maar dat boerderijtje klinkt zo leuk voor hem en wie wil dat nu niet voor zijn kat om het zo maar te zeggen

Ben ik nu een slecht baasje , ik weet het echt even niet

Pluttersput

Re: Ben ik nu een slecht baasje ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:16

Nee, een slecht baasje ben je zeker niet. Het feit dat je erover denkt om hem weg te doen omdat hij het niet zo prettig heeft als dat jij het voor hem zou willen getuigd van veel liefde voor het dier :) Denk er rustig overna, op een gegeven moment weet je het wel ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:18

Klinkt alsof je juist een goed baasje bent :)
Je probeert het beste te doen voor je kat, en in dit geval is het beste voor hem misschien niet om bij jou te wonen. Alleen al dat je er zo over twijfeld geeft al aan dat je niet zomaar je kat wegdoet, maar goed nadenkt en het beste voor hem wil.
Sterkte bij het maken van je keuze :)

Surface

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:19

Ik vind je zeker geen slecht baasje!
Jij hebt voor hem een plek gevonden waar hij waarschijnlijk heel gelukkig wordt, dan is dat toch mooi? :)
Als je zelf het gevoel hebt dat het niet meer gaat, kan je zoals je gedaan hebt beter een plekje zoeken waar Herbie meer op zijn plek is, dat is voor hem ook leuker dan.
Natuurlijk is dat moeilijk, want je hecht je heel erg aan dieren, maar je word er zeker geen slecht baasje van hoor! Juist goed dat je ook aan hem denkt.

_WenDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:19

Ik weet zelf hoe lastig het is als 2 katten niet met elkaar kunnen, ik heb na vanalles geprobeert te hebben ook mijn kater gedaan naar een super adres, voor de kater beter en je thuis situatie ook.
Het is heel moeilijk, maar wat je zegt; je doet het uit liefde voor het dier! Heel veel sterkte! :(:)

classic_life

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:20

je bent alles behalve slecht! Je wilt het beste voor je kat maar je wilt hem niet kwijt. Zou je hem niet voor een proefperiode bij die mensen kunnen doen, dan kan je kijken of de dieren daar het allemaal met hem overweg kunnen en kan jij kijken of je het emotioneel aan kan... goed idee?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 13:35

Houden van is ook: afstand kunnen doen van. Ik denk dat Herbie het op de boerderij helemaal naar zijn zin gaat krijgen. En je kunt hem toch altijd gaan opzoeken als je wilt weten hoe het met hem is? Ik denk alleen dat hij je daar niet gaat missen.

Zappa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 13:46

Cassidy schreef:
Houden van is ook: afstand kunnen doen van. Ik denk dat Herbie het op de boerderij helemaal naar zijn zin gaat krijgen. En je kunt hem toch altijd gaan opzoeken als je wilt weten hoe het met hem is? Ik denk alleen dat hij je daar niet gaat missen.

Raar of niet maar dat zou super zijn als hij mij niet zou missen :D
Ik heb ook half mijn beslissing genomen maar het doet me zeer tot in mijn hart
Ik ben altijd zo fel tegen mensen geweest die een dier in huis halen en het dan weer wegdoen en daarom voel ik me zo'n slecht baasje

Een proefperiode spreek ik sowieso af maar dan meer dat als het daar ook niet gaat dat hij wel een huisje heeft om terug te komen
Niet omdat ik hem zo zal missen want het gaat niet om mij

Dank jullie wel voor jullie reactie's

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 16:29

Natuurlijk doet zoiets zeer, maar soms moet je gewoon eerlijk toegeven dat een dier ergens anders beter af is. En dat is nou precies wat je doet. Het is natuurlijk jammer maar soms is het beter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:40

Jij bent een superbaasje +:)+

Ik wou dat er meer mensen dat konden, echt :j

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 17:44

Jij bent echt een superbaasje!!
Een beter baasje kan geen enkel dier zich wensen.
Jij denkt niet aan het welzijn van je zelf, maar aan het welzijn van je kat!
En dat is nou net wat zoveel mensen dus gewoon niet doen!
Die denken alleen aan zich zelf, en jij niet!
Je maakt hiermee een goede keus! :j