Vlooienplaag.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

noudy

Vlooienplaag.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 00:45

Heb dit nog nooit gehad, en weet ook niet meer wat ik nog meer kan doen, hoop dat iemand hier nog een tip heeft......
Onze 4 honden en 3 poezen krioelen van de vlooien, vind het zo zielig dat ze zo n jeuk hebben.
We zijn begonnen met ze allemaal met vlooienschampoo te wassen(was nog niet zo eenvoudig met de poezen }> )
Ze dragen allemaal een vlooienband, we hebben ze ingespoten met vlooienspray en ze hebben druppels in hun nek gehad, maar niets helpt.
Ook zijn hun dekens enz behandeld.

mieske

Re: Vlooienplaag.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:46

Je moet je hele huis behandelen.. Ze gaan overal in zitten...
Je beesten opnieuw behandelen, dan je huis sprayen en vooral OVERAL heel goed stofzuigen !
Bij mij was het in 1 keer weg :j

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 00:49

99% van de vlooien zit in je huis dus je huis goed aanpakken, insprayen en vervolgens goed stofzuigen en de zak weggooien of de bak heel goed schoonmaken.
Vlooienbandjes zijn onzin die werken nauwelijks en in combinatie met de sprays en druppels misschien wel een overdosering.
Ik zou 4 weken na je laatste druppel/spraybehandeling een keer behandelen met een stevig middel als Stronghold.
Alle dieren tegelijk behandelen en diezelfde dag je huis helemaal overhoop halen.

Verder elke dag kammen met een vlooienkam en de vlooien verdrinken in water met wat zeep/afwasmiddel.
Je zou 's nachts een bakje met water en zeep met een kaarsje in het midden neer kunnen zetten maar dat is alleen veilig als je honden en katten er niet bij kunnen.

Succes ermee in elk geval je komt er meestal maar moeilijk vanaf.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 00:59

Heb gisteren het hele huis heel goed met de stofzuiger gedaan, zelfs de stal en de zolder, honden hebben weer spray gehad en in huis hebben we 10 spuitbussen leeggespoten ging bijna zelf van mijn stokje.
Maar zie nog steeds vlooien bij de honden.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 01:04

zonnebloem18 schreef:
99% van de vlooien zit in je huis dus je huis goed aanpakken, insprayen en vervolgens goed stofzuigen en de zak weggooien of de bak heel goed schoonmaken.
Vlooienbandjes zijn onzin die werken nauwelijks en in combinatie met de sprays en druppels misschien wel een overdosering.
Ik zou 4 weken na je laatste druppel/spraybehandeling een keer behandelen met een stevig middel als Stronghold.
Alle dieren tegelijk behandelen en diezelfde dag je huis helemaal overhoop halen.

Verder elke dag kammen met een vlooienkam en de vlooien verdrinken in water met wat zeep/afwasmiddel.
Je zou 's nachts een bakje met water en zeep met een kaarsje in het midden neer kunnen zetten maar dat is alleen veilig als je honden en katten er niet bij kunnen.

Succes ermee in elk geval je komt er meestal maar moeilijk vanaf.

Bedankt, ben ook bang dat we er moeilijk af komen.
Maar stronghold wat is dat? druppels of iets anders?
en weet je ook of dat in duitsland te krijgen is?
Van dat bakje met water en zeep en een kaars heb ik
nog nooit gehoord maar valt altijd te proberen.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 01:06

mieske schreef:
Je moet je hele huis behandelen.. Ze gaan overal in zitten...
Je beesten opnieuw behandelen, dan je huis sprayen en vooral OVERAL heel goed stofzuigen !
Bij mij was het in 1 keer weg :j

Heb je mooi geluk gehad dat het bij jou in 1x weg is,
ben nu al bijna 2 maanden bezig. :(

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 01:16

noudy schreef:

Hoop niet dat je al die middelen binnen 2 maanden op je dieren hebt gebruikt want dan hebben ze wel erg veel gifstoffen binnen gekregen.

Je moet inderdaad het hele huis behandelen, maar ook je auto als je honden daar komen.
Verder zou ik persoonlijk even langs de dierenarts gaan en daar advies vragen, die weten meestal wel voor welke middelen honden en katten resistent zijn in jouw omgeving.
Vlooienshampoo en vlooienbanden helpen in ieder geval weinig tot niets tegen een plaag.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 01:19

Ik Zou alle dieren behandelen met advantage, maar voordat ze naar binnen gaan huis goed behandelen met spciale interieur vlooienspray (verkrijgbaar bij dierenarts, is geloof ik van virbac). Daarna huis stofzuigen met in de stofzuigerzak een vlooienbandje (daar zijn ze wel goed voor) ;) Denk hierbij ook aan alle ligplaatsen, kieren en hoekjes en vooral alle bekleding en vloerkleden.
Pas als alles schoon en behandeld is, dieren pas weer naar binnen laten.

Veel succes, het wordt niet voor niuet een plaag genoemd, dus hou gewoon goed vol :+

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 01:31

ThePast03 schreef:
noudy schreef:

Hoop niet dat je al die middelen binnen 2 maanden op je dieren hebt gebruikt want dan hebben ze wel erg veel gifstoffen binnen gekregen.

Je moet inderdaad het hele huis behandelen, maar ook je auto als je honden daar komen.
Verder zou ik persoonlijk even langs de dierenarts gaan en daar advies vragen, die weten meestal wel voor welke middelen honden en katten resistent zijn in jouw omgeving.
Vlooienshampoo en vlooienbanden helpen in ieder geval weinig tot niets tegen een plaag.

Ja heb wel alle middelen wat ik genoemdheb in die 2 maanden op mijn dieren gebruikt, dacht steeds dat spul is niet goed want zie nog steeds vlooien.
In de auto komen de honden niet.
En hele huis is ook behandeld.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-09 01:33

fannetje schreef:
Ik Zou alle dieren behandelen met advantage, maar voordat ze naar binnen gaan huis goed behandelen met spciale interieur vlooienspray (verkrijgbaar bij dierenarts, is geloof ik van virbac). Daarna huis stofzuigen met in de stofzuigerzak een vlooienbandje (daar zijn ze wel goed voor) ;) Denk hierbij ook aan alle ligplaatsen, kieren en hoekjes en vooral alle bekleding en vloerkleden.
Pas als alles schoon en behandeld is, dieren pas weer naar binnen laten.

Veel succes, het wordt niet voor niuet een plaag genoemd, dus hou gewoon goed vol :+

Dank je, ja de aanhouder wint zeggen ze :+

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 12:24