wie weet er meerdere spelletjes voor mijn hondje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Damber

wie weet er meerdere spelletjes voor mijn hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-09 20:51

Mijn hondje is gek op commando's... wil het liefst op die manier de hele dag met mij spelen. Ze is zo leergierig als wat, maar ik ben nu een beetje uitbedacht. Wie weet er nog een leuk spelletje?

Wat ze kan:
zit
lig
blijf
kom
terug
wacht
pootje (links en rechts/ zowel liggend als zittend)
kruipen
buigen
op haar zij liggen
op haar rug liggen
op commando blaffen
op commando grommen (eerder brommen)
omrollen
in m'n armen springen
op m'n rug springen
door m'n benen springen
weet wat links en rechts is
kan balletjes op commando vangen
kan balletjes op commando terugkoppen
linksom en rechtom draaien (dus een rondje lopen)
ze legt op commando d'r spulletjes (flostouwen, balletjes e.d.) terug in een mandje en haalt ze er ook 1 voor 1 uit (dus als ik zeg bal, komt ze met een bal aanlopen)

Ik ben nu echter een beetje inspiratieloos.... weet iemand nog wat leuks?

m1992

Re: wie weet er meerdere spelletjes voor mijn hondje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:43

Pootjes over me kaar kruisen. deuren dicht-open doen.. :)

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:45

Probeer eens een snoepje op de hond zijn neus te leggen,
mijn hond had algauw door dat als hij dan het snoepje omhoog
gooide dat hij dan het snoepje uit de lucht kon vangen.
Als ze dat begrijpt kan je haar misschien leren om het snoepje
geduldig op haar neus te laten liggen tot dat jij het commando
(vrij, hap.. o.i.d.) geeft dat ze hem omhoog mag gooien en
vangen. :)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:48

als je niet te witte muren hebt, lichtknopjes op commando.
je hond voor je uit laten lopen( geen idee hoe je dat aan moet leren)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 21:52

Wat je kan doen als aanvulling op alle oefeningen die ze al wel kent, is alles op handgebaren leren. De mijne pakt dat wonderbaarlijk snel op.

Bijvoorbeeld aan je oor zitten betekent blaffen, met je hand een 'pistooltje' maken betekent doodliggen.
Die van osn kun je dus 'doodschieten' waar iedereen altijd heel hard om moet lachen.

Ik zag gisteren iemand op tv die zn hond zichzelf in kon laten rollen in een dekentje. Dat zag er zo gaaf uit.
Gewoon 'rol' terwijl ie de punt van het dekentje waar hij op lag in zn bek pakte.

En 'Ga je schamen' vind ik ook heel leuk. Dat de hond een poot over zn snuit heen doet.

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 12:55

marlinH schreef:
Pootjes over me kaar kruisen. deuren dicht-open doen.. :)

Pootjes over elkaar kruisen is inderdaad een leuke :j Deuren open en dicht doen gaat denk ik niet lukken, daar is ze te klein voor ;)

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 12:55

Sem_ schreef:
Probeer eens een snoepje op de hond zijn neus te leggen,
mijn hond had algauw door dat als hij dan het snoepje omhoog
gooide dat hij dan het snoepje uit de lucht kon vangen.
Als ze dat begrijpt kan je haar misschien leren om het snoepje
geduldig op haar neus te laten liggen tot dat jij het commando
(vrij, hap.. o.i.d.) geeft dat ze hem omhoog mag gooien en
vangen. :)

hihi das ook een leuke inderdaad, ga ik aan werken :j

Damber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-09 12:57

Iris82 schreef:
Wat je kan doen als aanvulling op alle oefeningen die ze al wel kent, is alles op handgebaren leren. De mijne pakt dat wonderbaarlijk snel op.

Bijvoorbeeld aan je oor zitten betekent blaffen, met je hand een 'pistooltje' maken betekent doodliggen.
Die van osn kun je dus 'doodschieten' waar iedereen altijd heel hard om moet lachen.

Ik zag gisteren iemand op tv die zn hond zichzelf in kon laten rollen in een dekentje. Dat zag er zo gaaf uit.
Gewoon 'rol' terwijl ie de punt van het dekentje waar hij op lag in zn bek pakte.

En 'Ga je schamen' vind ik ook heel leuk. Dat de hond een poot over zn snuit heen doet.

ze doet inderdaad alles ook op handgebaren, tenminste... veel (blaffen doet ze op stemcommando). Ahhhh schamen is inderdaad ook te leuk :D

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-09 14:47

Ik weet nog wel een spelletje dat die van mij wel leuk vind. Je laat je hond afliggen in een hoek van de kamer, je neemt wat brokjes loopt achteruit terwijl je naar de hond kijkt (Hond moet blijven liggen) en verstopt dan de brokjes. Je loopt weer terug naar de hond gaat naast hem staan en zegt: zoek het brokje! :D die van mij weet niet hoe snel ze dan overeind moet komen en half slippend de kamer doorgaat om de brokjes te kunnen vinden. Je kan natuurlijk je ook zelf verstoppen of iemand anders die je hond dan moet zoeken.
Een ander leuk spelletje is balletje balletje, je neemt 3 bakjes in verschillende kleuren/afmetingen.Je laat je hond afliggen. Je verstopt onder een van de bakjes een brokje. (de hond mag toekijken) en dan laat je het hem zoeken (ze zal met haar neus tegen het bakje duwen, dit sta je toe totdat ze zelf het bakje heeft omgedraaid en het brokje mag pakken). Dit hebben ze snel door en lopen meestal naar het goede bakje. Om het moelijker te maken laat je de hond eerst 2 min wachten (langzaam opbouwen) voordat hij het brokje mag zoeken. Nog moeilijker is om een brokje te verstoppen (hond mag weer toekijken) dan de hond mee uit de kamer te nemen, 2 min wat anders doen en dan weer terugkomen, hond weer laten afliggen en dan het haar laten zoeken. Als ze dit kan mag je haar laten afliggen en de bakjes verschuiven (zoals bij het echte balletje balletje) en dan kijken of ze het nog steeds kan :P
Je kan ook het commando sokken uit leren :D had ik gelezen in een honden opvoedingsboek. Je laat de hond zachtjes de punt van de sok in zijn bek pakken en die moet dan voorzichtig de sok van je voet trekken, je kan je hond leren je schoenen of pantoffels te halen, of je kan hem leren iemand wakker te maken . ( je neemt een willekeurig slachtoffer (vader,moeder, broer, zus,zoon, dochter, vriend, vriendin, buurman, buurvrouw, wie je ook maar wilt :P) die moet gaan liggen op de bank op zijn buik met zijn armen over zijn gezicht. Je laat de hond naast je zitten en verstopt wat brokjes onder de armen van je slachtoffer. Je geeft hem een commando: bijvoorbeeld: jantje wakker maken. De hond gaat nu met zijn kop onder de armen door en probeert de brokjes te pakken. Op een gegeven moment zal de hond zacht tegen de liggende persoon duwen, hem likken etc. Heel handig hoor hoef je zelf niet 3 x te roepen maar gewoon een keer je hond het commando geven en klaar :D