Wc rolletjes zijn erg geliefd, Wilgentakken worden graag gegeten en zijn goed voor tanden, oude telefoonboeken worden graag verscheurd, tennis/voetballen worden heen en weer gerold. En een oude tennis bal waar je ee paaar gaten in maakt en waar je dan brokjes in stopt = HELEMAAL FUN!!
Yvanka_
Geplaatst: 07-08-09 14:41
Mijn konijn speelt graag met kleine knuffels . Of met een wc/keuken rol doe ik hem veel plezier.
Ik maak mijn konijn blij met wc rolletjes en veel loslopen
snowylover
Geplaatst: 07-08-09 14:43
Ons konijn sloopt ook graag wc-rolletjes. Ook heeft sinds een tijd een vogelspeeltje met een rammelgeluidje, als hij zijn kooi uitwil gaat hij gewoon even flink rammelen.
@ SB_Beessie,, thanks voor je reactie hier heb ik veel aan!! @ Yvanka_ ,, hartstikke bedankt voor je reactie!! @ Tallie_Ho,, bedankt voor je reactie,, kan ik veel mee!! @ snowylover,, Mijn konijn houdt ook van slopen, bedankt voor je reactie!!
Muisbal
Geplaatst: 07-08-09 14:48
Mijn konijn had altijd en knuffel, iets kleiner dan dat ze zelf was. Daar ging ze altijd op 'fietsen', aan likken, door het verblijf heen gooien, op liggen, naast liggen
Wat mijn konijn trouwens ook nog leuk vind zijn van die kleine handdoekjes. Daar sleeptie mee door het hele hok, dan gaat'ie er weer op liggen, dan er onder etc etc. En los lopen inderdaad, vind hij ook fantastisch. [pas wel op stroomdraden ]
Zwerte
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 07-08-09 15:02
Ik heb hier van alles in huis voor mn nijntjes en ook altijd op zoek naar nieuw 'speelgoed'. Ze raken vrij snel uitgekeken op bepaalde dingen namelijk. Ze bezig houden zorgt dat ze iig mijn meubels met rust laten
Je hebt het over je konijn, dan neem ik aan dat je er maar 1tje hebt? Dan is het meest ideale speelgoed een vriendje erbij. Konijnen zijn heel sociaal en zijn echt gelukkiger met een soortgenootje (combinatie gecastreerde man + vrouw werkt het beste) Zonder soortgenootje kan zo'n knuffel uitkomst bieden. Toen mijn man nog alleen zat (nog te jong voor castratie) had hij een eekhoornknuffeltje en dat was toen echt zn vriendje. Heel schattig om te zien. Zodra hij bij zn vriendin zat telde het knuffeltje echter totaal niet meer. Die werd echt verlaten toen hahaha
Verder is het handig om te kijken naar het karakter van je nijn. Waar houd hij van? Slopen, graven, knagen, springen, rennen, met dingen gooien... De 'hobby's' kunnen per nijn nogal verschillen namelijk. Mijn kerel houd van overal opspringen en keihard rondrennen. Voor hem heb ik dus krukjes, dozen die op de kop staan (waar hij dus op kan), een grote kattenkrabpaal en een kattentunnel. Mijn dame houd dan weer veel meer van graven en slopen dus die is heel gelukkig met veel wilgenhoutjes (verspreid door de kamer, overal wat om te knagen!), een gouden gids, oude handdoeken en kartonnen dozen (grote dozen maar ook bijvoorbeeld lege tissuedozen, zijn ze dol op!) Probeer ten alle tijden zacht plastic te vermijden, dit kan erg schadelijk voor ze zijn als ze eraan knagen. Van de dozen haal ik ook altijd alle plakband af trouwens.
Succes met de zoektocht naar geschikt speelgoed!
Muisbal
Geplaatst: 07-08-09 15:03
Handdoeken waren bij mij konijn dan weer niet veilig, die knaagde ze tot gatenkaas Dat vond ik altijd wel jammer.
Speelgoed moet je denk ik maar echt uitproberen, maar die knuffel was echt haar vriendje
daarom noemde ik bewust oude handdoeken Ze blijven zeker niet heel, die van mij knagen er gelukkig weinig aan, anders zou ik me zorgen gaan maken over alle stof in hun maagdarmkanaal.
Je moet speelgoed idd echt uitproberen. Ik heb wel eens wat 'echte' konijnenspeeltjes uit de winkel gehaald maar dit is allemaal afgekeurd... een oude gouden gids is nog altijd mooier dan duur speelgoed
@Yvanka_ ik ben bang dat mijn konijn dat zal opeten, maar bedankt!! @Zwerte, ja mijn konijn zit alleen, dat komt omdat ze bij een dekking uit elkaar zijn gehaald, en ik mag absoluut niet nog een konijn erbij, dus ik wil het zo fijn mogelijk maken voor haar. @Muisbal, ik probeer zeker verschillende soorten speelgoed. @Zwete, maar is dat inkt dan niet schadelijk voor het konijn?, zo nee, dan probeer ik het een keer!
Inkt en papier kan zeker schadelijk zijn, maar dan moeten ze wel aardige hoeveelheden naar binnen werken. De mijne zijn voornamelijk bezig met slopen en scheuren en ik zie ze slechts af en toe er wat van opeten. Dus wel in de gaten houden dat ze er niet teveel van eten maar eigenlijk geld dat voor al het speelgoed wel, behalve de wilgentakken dan. Jammer dat ze alleen zit en dat je geen ander konijn erbij mag. Dan zou ik zeker een knuffeltje voor dr zoeken, dat kan echt al veel helpen.
@ Zwerte,, bedankt,, ik zal zeker een knuffeltje erbij doen,, en misschien nog is na vragen of ik nog een koniijn der bij mag,, moet ik dan een gecastreerde ram nemen? Het is een voedster.
Nog een konijntje erbij zou echt het allerbeste zijn. Konijnen zijn net zo sociaal als paarden! Als je een voedster hebt kan je idd het beste een gecastreerde ram nemen. Er zijn allerlei opvangadressen in nederland die gecastreerde rammen verkopen. Ze kunnen je dan ook nog helpen met het koppelen en een goede combinatie uitzoeken. Deze adressen kan je makkelijk via internet vinden (google). De mijne komen bijvoorbeeld bij knaag en co vandaan, opvangadres van de dierenbescherming. Ik moest voor mijn ram toen 35 euro betalen maar dit was inclusief enting en castratie dus supergoedkoop eigenlijk! zelf zou je al meer geld kwijt zijn aan de castratie namelijk. Succes!
SjakieXX
Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-09 17:27
@ zwerte,, ik weet dat dat het beste is maar ik moet het nog even goed met mijn ouders bespreken. Dit is ook een punt dat ik zeer graag wil over doen dat ze dan nu nog samen zaten.
Yvanka_
Geplaatst: 07-08-09 19:40
Het beste is inderdaad een konijn er bij. Maar zoals de TS zegt mag dat niet. Bij mij is het anders.. Tsja, ik heb een raar konijn
Ik heb een [gecastreerde] man. Wilde er ook 1tje bij, maar hier moest hij niks van weten. Dat was een vrouwtje. Hij verdedigde alles, zijn speeltjes, etensbak etc etc . Zodra ik hem bij haar zette, ging het beter, maar dan ging hij zielig alleen in een hoekje zitten en at dan niet meer, dronk niet meer. Heb ze toen toch maar uit elkaar gehaald en een knuffel bij mijn man er in gedaan. Hier is hij smoor op. Owee als ik z'n knuffel er uit haal.
Als je konijn een knager is, kan je er idd beter maar geen handdoekje in doen haha.
SjakieXX
Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-09 21:39
@ Yvanka_ dat is dus ook precies het geval met mijn konijn, we wilden haar na de dekking (die overigens niet gelukt was) een gecastreerde ram erbij zetten, maar dat wilde niet, dus vandaar dat ik dit plaatste