Hoop dat jullie me misschien kunnen helpen,of dat iemand dit herkent want zit
een beetje met me handen in het haar..
word waarschijnlijk wel een vrij lang verhaal
Ik heb een hond,een reu die over iets minder als 2 weken 2 jaar word..
Hij is zo'n lief dier,speels,vrolijk,en vaak heel druk..
Nou heeft hij al vanaf jongs af aan vanalles gehad,allergie,
waarvan ik nu denk dat hij het van de pollen en pluisjes buiten heeft,
hij is een hele moeilijke eter,wat met het erachter komen van zijn allergie echt een ramp
was,hij mocht maar 1 soort brokken en voor de rest bijna niks,deze at hij dus niet meer op den duur,
en moest hij heel lang struivogel met rijst eten..wat er wel wat beter in ging...
Na weken van testen kwam er uiteindelijk niks uit,en at hij op den duur vrijwel alles weer..
Maar hij is dus een moeilijke eter,en eet weleens een hele dag niet,maar is op de dag wel heel actief,
wandelen,rennen etc. en dan eet hij bijvoorbeeld de volgende ochtend pas...
Maar nu heeft hij al van jongs af aan ook dat hij afentoe zo ziek is,hij moet dan spugen,en
voelt zich duidelijk beroert..
Hij krijgt nooit eten van ons (menseneten dan,hij krijgt natuurlijk wel eten

zijn eigen eten,koekjes en lekkere dingen,
Hij eet verder ook niks van de grond buiten dus het kan niet aan zijn voeding liggen.
Nou ging het echt een hele tijd goed,maar nu voelt hij zich de afgelopen week
dus vaak weer zo beroert,hij heeft 3 keer gespuugt (verschillende dagen)
Meestal komt er weinig uit,alleen gal...
daarna voelt hij zich vaak ook weer wat beter...
Hij is al vaak bij de DA geweest en heeft al heel veel onderzoeken gehad,bloedtesten etc.
(hij komt altijd bij 2 praktijken en is bij beide verschillende keren onderzocht)
en er komt nooit iets uit,alleen dat hij waarschijnlijk een zwakke maag heeft ...
Word altijd volgestopt met pillen,diaréremmers,antibiotica etc. waar ik zelf nou niet
echt een fan van ben.
Maar nu is hij dus eergister voor het laatst gespuugt,en zit me er toch een beetje
zorgen om te maken,als ik naar de DA ga,weet ik al precies wat ze gaan zeggen,
geven ze hem pillen mee,maar daar heeft hij erg weinig aan,plus dat hij er al zoveel in zijn
korte leven opheeft dat hij daarna heel de dag een soort van bang van me is dat ik met pillen voor hem
aankom,wat echt heel zielig is om te zien. (klinkt overdreven maar is een hele gevoelige hond)
Nou zag ik gister dus dat hij ook weer allergie bultjes heeft,en moet dus wel even naar de DA,
vandaar dat ik ook denk dat het van de pollen en pluisjes komt,want hij had er vorig jaar omdezelfde tijd
last van,en heel de winter goed gegaan,tot nu dus..

Hij heeft er veder gelukkig nog geen last van,alleen de bultjes onder zijn oksels.
Maar omdat ze bij de DA de vorige keren niet wisten waarom hij zo vaak ziek is vroeg me af of iemand
dit herkent..
Hij voelt zich dan erg beroert,ligt stil,gaat likken,kwijlen en braken en spuugt uiteindelijk..soms is hij daarna beter,
soms voelt hij zich ook nog niet helemaal lekker erna..
Zou hij zo ziek kunnen worden omdat hij last krijgt van de allergie ? (ga dit uiteraard ook even aan de DA vragen)
Heb er ook aan gedacht dat het misschien komt omdat hij dus zo druk is,en weinig eet,dat hij zich slap en
beroert gaat voelen ?
Hij heeft ook dagen dat hij wel goed eet,maar meer als 4 á 5 dagen houd hij dat niet vol en heeft hij er een slechte tussen
zitten...
Zouden jullie als ik naar de DA ga en hij wil hem weer pillen ervoor geven,terwijl het zo ook altijd over gaat,
en de pillen en zooi eigenlijk nooit niet helpt,
zeggen doe maar niet,zolang ze niet precies weten wat hij nu heeft ? Neem altijd alles aan wat ze me voorschrijven,
hun denken natuurlijk ook aan de €.. hoe meer ze voorschrijven hoe meer € ze eraan verdienen..?
Vind dit echt heel lastig,omdat niemand weet wat hij heeft en hij zich duidelijk vaak niet goed voelt..
En ik niet vind dat een jonge hond al zoveel antobiotica kuren moet hebben gehad op zo'n jonge leeftijd.
Wie oh wie herkent dit misschien of heeft een goede tip voor me ..?
Dankjewel voor het lezen..