hoe denken jullie over asiels ???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aprils_joke

hoe denken jullie over asiels ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 16:24

haai aangezien we in een ander topic te veel off topic
gingen heb ik er maar een apart topic van gemaakt

hoe denken jullie over asiels opvangen ect ect

en hoe denken jullie over mensen die hun dieren dumpen
ik hoop dat ik het duidelijk genoeg zeggen anders verander ik het eventjes

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:25

Volgens mij moet dit bij beestenboel staan omdat het over dieren gaat, ik heb even getemd.

Wat ik vind van asiels en opvangen voor dieren is dat ze erg goed werk kunnen verrichten om dieren een goede plek te geven en nieuwe mogelijkheden en kansen.
Wel vind ik het jammer dat sommige dierensiels erg hoge prijzen vragen voor dieren die ze hebben opgevangen.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 05-08-09 16:36, in het totaal 2 keer bewerkt

Aprils_joke

Re: hoe denken jullie over asiels ???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 16:26

ow sorry ik weet niet hoe ik dat moet veranderen haha

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:27

Ik heb al getemd, een mod gaat het denk ik wel verplaatsen.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:28

Ik vind het alleen maar goed dat er asiels zijn, stel je voor waar mensen hun dieren anders zouden dumpen...

Dan krijg je weer last van zwerfhonden en katten.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:30

Ik vind de principe van een dierenasiel en opvangen goed, maar de overheid zou voor mij ook in moeten springen op dat mensen een duidelijke voorlichting krijgen voordat ze een dier gaan aanschaften anders zaten de dierenasiels gewoon niet vol, vooral niet in de zomer. Het is te gemakkelijk geworden om een dier (over) te nemen zonder over de consequenties naar te denken.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:34

Met Carola eens.
Verder - wat vind ik van mensen die hun dieren 'dumpen' in een asiel of opvang? Dat hangt nogal van de reden af... Als het iemand is die op vakantie wil en geen zin heeft om oppas voor de kat te regelen, dan heb je aan mij een foute. Dan hou je ook niet van je beest en had je er beter niet aan kunnen beginnen.
Maar in een andere situatie, bv. heb je een hond, krijg je vervolgens een kindje en dat kindje blijkt allerlei allergieen te hebben, dan ja, dat is wat anders. En ik weet dat dat een veelgehoorde smoes is, maar bij sommige mensen is het echt zo ;) Ik ben tenminste blij dat wij geen hond meer hadden toen ik Jolien kreeg, want die had weg gemoeten.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 16:34

ook zou de voerheid bij moeten springen i,v,m met de kosten
vind ik
als mensen niet zoveel voor een konijn cavia hond kat enz enz hoeven te betalen in een asiel en daarbij de nodige informatie en begeleiding krijgen
mensen eerder een dier uit het asiel meenemen

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:35

Klopt Wopkelover.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:38

Het is goed dat de asielen er zijn, en ik veroordeel niemand die beslist om zijn dier af te staan en naar een asiel te brengen. Als het idd is omdat je geen oppas wilt regelen en geen pension wilt betalen is dat nog tot daar aan toe, maar het is allicht beter dan een hond in een bos aan een boom gebonden achter te laten en hopen dat iemand hem vindt.

Eigenaren van honden en katten kunnen ook zelf ervoor zorgen dat ze een nieuw huis voor het dier vinden, maar als dat niet blijkt te werken en ze echt geen nieuw huis voor hem kunnen vinden, hebben de asielen wat betere bemiddelingsmogelijkheden.

Of ik zelf een dier uit het asiel zou halen? Dat ligt eraan. Want je hebt wel te maken met de nodige bagage van een dergelijk dier, en ik ben in mijn omgeving helaas te vaak tegengekomen dat een geplaatste hond echt niet goed ging, mede omdat de voorgeschiedenis niet altijd even eerlijk was doorgegeven .

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:41

Vandaar dat ik ook loop te twijfelen of ik een hond uit de dierenasiel zou nemen. Het moet wel klikken met al mijn dieren en als dat niet zo is (bv een hond dat niet bij katten of kinderen kan) dan houd het voor mij op en kijk ik eerder naar een pup dat ik zelf kan opvoeden en sneller geaccepteerd kan worden.
Mijn beide katten heb ik overgenomen van iemand waar de katten niet met de andere katten overweg konden. Nu hebben ze het prima samen.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 16:43

een hond uit het asiel wordt altijd op agressie getest
mocht hij argesief zijn om bepaalde redenen wordt dat er altijd bij vermeld
dan staat er bijv niet met ander dieren in huis niet goed met kinderen enz enz

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:44

Klopt dat had ik ook al gezien op de algemene dierenasielswebsite. En veel honden vallen daar jammer genoeg onder.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 16:45

als je goed zoekt vind je er altijd wel eentje maar wel goed zoeken :0

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:46

Ik vind dat dierenasiels goed werk doen.
Ik heb in sept. een hond uit het asiel gehaald en ben heel blij met hem. Het is een hond met gebruiksaanwijzing, maar die gebruiksaanwijzing kregen we er wel bij zeg maar. We wisten dus waar we aan begonnen.

Dat vind ik het voordeel van een hond (of kat) uit het asiel halen t.o.v. een herplaatser bij een particulier vandaan. Bij het asiel zullen ze (Meestal) eerlijk zijn over het karakter van het dier, omdat ze willen dat het dier een goede plek krijgt waar hij past. Geven ze geen goede voorlichting over het dier, is de kans groot dat het dier weer terug komt. Bovendien heb je het dier vaak een paar weken op proef om te kijken of het klikt.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 05-08-09 16:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:47

http://www.dierenasiels.com

Dit is die algemene site. Je kunt op deze site heel makkelijk slecteren waaraan jouw toekomstige hond moet voldoen.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:53

Bij dierenasiels.com ben ik vaker gaan kijken. Alleen woon ik in een maisonette en een grote hond is dus niet mogelijk. En dit zijn vaak de honden die voldoen aan de eisen die we stellen.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 16:54

dan kun je nog altijd kijken op marktplaats daar kun je ook vaak kleine hondjes vinden die nog een baasje zoeken

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:55

Daar zit ik ook vaak te kijken maar dan heb ik precies hetzelfde verhaal; te agressief naar andere honden of ze kunnen niet met kinderen of katten.
Het is nu nog niet serieus kijken omdat mijn vriend nog niet wilt, maar ik kijk wel wat er allemaal in de asiels zitten en of het in combinatie met mijn dieren kan.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 05-08-09 16:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:56

ik vind het goed. als ze er niet zouden zijn geweest, werden er veel dieren zomaar op straat gedumpt.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 16:56

Er worden nog steeds veel dieren op straat gedumpt ;)
Gelukkig komen deze dieren nu bij de dierenasiel terecht door de dierenambulance of worden ze in huis genomen door diegene die ze vind.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 16:57

@ lauraaa

dat worden ze toch wel alleen worden ze dus opgehaald door het dieren asiels

Haagsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:16

C_arola schreef:
Wel vind ik het jammer dat sommige dierensiels erg hoge prijzen vragen voor dieren die ze hebben opgevangen.

Wat versta je onder duur?
Mijn kat was €80,-
Maar was wil gechipt, ontwormt en kreeg vlooiendruppels. Eten is geen prut wat ze krijgen en moet je dus voor een deel betalen.
Locatie, gas, licht, water, personeel etc. Eventueel is de dierenarts geweest.

Sommige dieren krijgen dan ook nog speciaal voer of medicatie.

Even terug naar het onderwerp zelf. Ik vind het zelf schandalig dat sommige mensen zo met hun dier om gaan.
Als ik kijk naar Animal Planet naar de SPCA zouden ze hier ook veel strenger aangepakt moeten worden.
Het is geen pakje boter dat je koopt.
Sommige mensen hebben een hele kinderboerderij rondlopen, maar doen er vervolgens niets mee......

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 17:18

het gaat er ook om dat als je een kat daar dan wil apoteren ook weer moet betalen en dan betaal je ook al gauw 100 euro kwijt

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 17:19

Haagsemeid schreef:
C_arola schreef:

Wat versta je onder duur?
Mijn kat was €80,-
Maar was wil gechipt, ontwormt en kreeg vlooiendruppels. Eten is geen prut wat ze krijgen en moet je dus voor een deel betalen.
Locatie, gas, licht, water, personeel etc. Eventueel is de dierenarts geweest.

Sommige dieren krijgen dan ook nog speciaal voer of medicatie.

Even terug naar het onderwerp zelf. Ik vind het zelf schandalig dat sommige mensen zo met hun dier om gaan.
Als ik kijk naar Animal Planet naar de SPCA zouden ze hier ook veel strenger aangepakt moeten worden.
Het is geen pakje boter dat je koopt.
Sommige mensen hebben een hele kinderboerderij rondlopen, maar doen er vervolgens niets mee......

Sommige dierenasiels vragen 150,- voor een kat, krijgen dierenvoeding gesponserd en veel mensen die er werken zijn vrijwilligers die er geen geld voor krijgen.
Ook hebben ze overeenkomsten met dierenartsen die ze gratis of veel goedkoper helpen met medicijnen en behandelingen.
Dan vind ik 150,- veelste duur.