Kalf met twee koppen geboren

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_karin_

Kalf met twee koppen geboren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 10:14

Op een boerderij in de Belgische dorp Flamisoul is een kalf met twee koppen geboren. Het dier heeft maar één brein, waardoor het vermoedelijk niet lang te leven heeft.

Veehouder Collard kreeg dinsdag de verrassing van zijn leven. De boer zit al veertig jaar in het vak, maar had nog nooit een kalf met twee koppen gezien. Ook veearts Putz was tijdens zijn loopbaan niet eerder zo'n afwijking tegengekomen.

Bron: http://www.depers.nl, voor het hele bericht plus foto: http://www.depers.nl/opmerkelijk/327245 ... oppen.html

Jeum, er worden echt rare dieren op de wereld gezet >;)
Laatst bijgewerkt door _karin_ op 05-08-09 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Stephaniiee_

Re: Kalf met twee koppen geboren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:15

zoo dat ziet er raar uit :oo

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:16

Tegenwoordig? Siamese tweelingen (want daar valt dit onder) zijn van alle tijden. Foutje van de natuur, heel sneu voor het dier maar het heeft niets met 'tegenwoordig' te maken. Misschien dat we er 'tegenwoordig' sneller en vaker over horen omdat nieuws via internet nu eenmaal heel snel gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:16

Tegenwoordig?

Volgens mij gebeuren zulke foutjes al eeuwen.

Hoewel ik geen veearts ben, en ook niet al veertig jaar boer heb ik al meerdere van zulke kalfjes gezien.

only18

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:17

Jammer voor dat dier..

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-09 10:19

Even mijn berichtje aangepast, verkeerde woordkeuze, pardon hoor.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:19

Ik heb wel eens een kalf gezien, zonder kaakgewricht en daardoor ook met een heel raar hoofd. Die zal ook wel vallen onder de noemer 'vreemd dier'. Maar ja, als je er de krant niet voor belt, krijgt niemand het verder te zien of te horen.
Maar inderdaad, wat hierboven ook al staat, er gebeuren al eeuwen lang dit soort aangeboren foutjes. Een lam met een 5e pootje, etc.
Dit is in elk geval van alle tijden.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:34

NM -> BB

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:37

Ik zag het laatst staan op MSN-vandaag, daar werd het dier met banden ondersteund om te kunnen blijven staan omdat het hoofd te zwaar is voor het dier om te dragen...
Ik begrijp niet dat ze zo'n beestje dan niet laten inslapen. Het dier zal niet de rest van zijn leven ondersteund kunnen worden om te kunnen blijven staan.. en dat is imo ook geen fijn leven voor een koe.

Bergje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:41

Ik heb zo'n kop al eens ergens zien hangen (bij de dierenarts? ik weet niet meer waar eigenlijk). Ik zat me toen af te vragen of het echt of nep was, maar deze kop ziet er precies hetzelfde uit! Erg apart, ik snap alleen niet dat ze het diertje niet in laten slapen als hij geen kans van leven heeft.

Nell_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-09 10:45

Wat apart! Ik vind het ook raar dat hij niet gelijk is ingeslapen. Beestje heeft toch niet veel overlevingskans.