Speeltjes voor konijnen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elady

Speeltjes voor konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 13:29

Help!

Ik merk aan mijn konijn dat ze zich een beetje verveeld als ze los loopt.
Ik heb een mand in de kamer staan waar ze aan kan knagen, maar dit vindt ze niet heel erg interessant.

Daarnaast heeft ze een slijpsteen waar ze mee rolt en gooit, maar ook dat is na 5 minuten lucht.

Iemand tips om het leuker voor haar te maken als ze losloopt zodat ze wat te doen heeft?

marielle231

Re: Speeltjes voor konijnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:30

Balletjes, buizen waar ze doorheen kunnen?

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:33

Ik heb voor mijn konijnen een kattentunnel, wc rolletjes, een bak met zand waar ze in kunnen graven (maar die van mij staan wel buiten :P), ze hebben zon houten tunnel waar ze aan kunnen knagen, gewone balletjes, balletjes met een belletje erin..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:42

wil je het echt weten? Ander konijn is het beste speeltje voor een konijn...

zij

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:46

een vriendje/vriendinnetje?

verder kun je een bal proberen, buizen waar ze doorheen kunnen lopen, takken waaraan ze kunnen knagen...

Manou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:27

elady schreef:
Daarnaast heeft ze een slijpsteen waar ze mee rolt en gooit, maar ook dat is na 5 minuten lucht.

Zo'n knaagsteen is compleet nutteloos voor de slijtage van het gebit, maar je konijn kan er wel blaasgruis/stenen van krijgen, dus die kan je beter meteen weg doen.

Speeltjes die ik hier heb voor mijn konijnen: balletjes met een belletje er in, voerballetje waar brokjes/snoepjes in kunnen, kattentunnel, houten bruggetje, hooibal, oud telefoonboek, kartonnen doos en krantenproppen waar ik soms ook wat eten in stop. En ze hebben elkaar, dat is het allerbelangrijkste.
Met wat verse wilgentakken zijn ze ook een tijd zoet, eerst de blaadjes er af eten en dan de bast er af knabbelen.

borrie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:32

ik heb een stuk boomstam bij de dierenwinkel gekocht daar kan ie onder,doorheen,op en aan knagen vind miijn konijn helemaal geweldig.
en zn favo speeltje een lege wc rol.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:37

Caira schreef:
wil je het echt weten? Ander konijn is het beste speeltje voor een konijn...

_/-\o_

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 16:30

Ik weet dat een vriendje het beste is, maar ik houd het bij één konijn om verschillende redenen.
En daarom probeer ik het haar toch zo veel mogelijk naar haar zin te maken, ga zo even kijken bij de dierenspeciaalzaak voor wat leuke dingetjes voor d'r.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 17:28

Dat is erg jammer, want geen enkel speeltje is een volwaardige vervanger voor sociaal contact.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 19:05

Elady, je zou ook nog wat simpele dingetjes kunnen proberen :)
Mijn konijntje was altijd erg blij met een kartonnen doos (als z'n vriendje er tenminste niet in lag, want dan kon ie het wel schudden :D).
Zo'n grote knikker vond ie ook leuk, die gaf ie dan een duwtje en daar hopte hij constant mee rond.
Een prop papier (liefst niet bedrukt, dus gewoon blanco papier) deed het ook altijd goed.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 20:53

voor mijn konijn heb ik een hangmatje gemaakt ,vind ie geweldig!
natuurlijk heb ik ook een wc rol en wat andere grei, maar dat vind ie niet zo interresant, ook het kerststalletje is in bezet omdat madam er met kerstmis in lag. dus ze heeft het stalletje gekregen.
hoewel je je konijn ook kunt vermaken door hem samen op de bank te zitten, als je bang bent dat je bank vies wordt kun je er een handdoek opleggen, en dan lekker tuttelen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 15:22

Ik heb een grote bananendoos aan 1 kant open geknipt, waardoor ze nu een soort huisje heeft. Kleintje is er niet uit/af weg te slaan.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 15:29

Mijn konijn heeft een grote plastic bal met een rammelballetje en een muis erin ( ja kattenspeeltje maar hij heeft hem ingepikt :D) die van mij rent ook graag en gaat op het terras katten en honden bespioneren. onze james bond

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-09 19:38

voerballetje :) vinden ze vaak heel leuk!

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 13:00

- Bakstenen / stoeptegels in de zomer lekker koel en ze slijten hun nagels eraan.
- Wc en Keukenrollen al dan niet gevuld met hooi.
- Houten doos, waarop het konijn op en af kan springen. (De mijne gebruikte altijd de bank). :')
- Wilgen of fruittakken.
- Kartonnen dozen.
- Voedsel verstoppen.

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 22:19

wat doen konijnen in het wild dan in hun 'vrije' tijd??
misdschien dat je daarvan ook wat kan maken wat daarop lijkt

drafbalk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:42

ik had ook laatst een appel aan een touwtje gebonden, dus het touwtje om het steeltje van de appel geknoopt, en die dan boven het hok gebonden. dus moest ze wel wat moeite doen om de appel te pakken, ik heb er wel een stukje afgehaald zodat ze er makkelijker in kon bijten .

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 17:47

Wat een goede tips!

Mijn konijntje was vaak erg mat en alle ruimte en speeltjes hebben weinig geholpen. Nu heb ik een vriendinnetje voor hem en hij is verliefd tot over zijn oren. Maar als je om bepaalde redenen anders kiest, ook goed. Ik heb wel eens een doek en een knuffeltje in zijn ren gedaan. Misschien is zo'n doek wat. Een halve handdoek of zo waar je konijn lekker mee kan slepen. Die dozen vinden ze inderdaad ook heel vaak leuk om in te spelen.

elady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-09 20:05

ik was eigenlijk van plan een klein knuffeltje voor haar te kopen, misschien dat ze daar wel wat aan vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-09 23:14

die van mij zijn samen en mijn jongste alleen met knuffelbeer :)

in de ren hebben ze een steen met een gat en ze kunnen erover heen.

staan op de stenen en ze graven graag dus 1 steen er uit dan zijn ze weer happy.
ook hebben ze van alles van de katten.:=

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 23:28

Mijn konijn maakt ik het meest blij door de kat naar buiten te laten. Overal waar de kat zit, moet hij ook zijn... en dan maar snuffelen. Als de kat hem dan eens een klap met haar pootje geeft, kan hem dat niks schelen... gek beest.