Kater heeft een nieuw geintje..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xDramaQueen

Kater heeft een nieuw geintje..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 22:24

Ik heb een gecastreerde kater die nu ongeveer 3 is, schat van een vent, slaapt elke nacht bij me, sinds een aantal weken heeft hij nu een nieuw geintje.

omdat het zomer is staat de deur naar me dakterras open als het warm is, de poezen gaan dan uiteraard lekker op het dakterras slapen of spelen. Als ik snachts lig te slapen gaat hij rond een uur of 2 of rond een uur of 4/5 piano lopen spelen op mijn luxeflex, hij haalt zijn poot langs de luxeflex met een hoop herrie tot ik mijn bed uitkom om hem naar beneden te brengen en naar buiten te doen of tot ik mn dakterras deur open doe.

Nu ben ik dit geintje best wel zat, ik heb al een aantal keren geprobeerd hem te stoppen door hem van mijn bed af te duwen, maar hij gaat net zo lang door tot ik hem zijn zin geef, maar ik heb geen zin dat hij elke keer me nachtrust onderbreekt om 2 uur of zelfs later op de nacht.

Hoe ga ik dit in godsnaam oplossen? kattenluikje kan niet beneden, we hebben achter alleen maar 2 grote glazen schuifdeuren, en voor ee tussendeur en dan pas de voordeur.

lissisanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:27

gewoon niet meer op jouw kamer laten ;)

ik heb ook zo'n kat en die komt dan om 3 uur 's nachts tegen mijn krallenketting(hangt tegen de deur aan dus maakt enorm lawaai) slaan..
en als ze dan eenmaal binnen is blijft ze uren keihard spinnen. gewoon niet meer naar boven laten komen dus 's nachts

XoNo

Re: Kater heeft een nieuw geintje..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:28

Plantenspuit :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 22:38

lissisanne dat gaat een beetje moeilijk....

Afbeelding
...
juist ja, ik heb geen muur en deur in mijn kamer :')

@ xono, word hij dan niet schuw of angstig van mij? hij is namelijk best schuw tenzij hij jou benaderd, dan wil hij graag knuffelen, ik ben de enige waar hij dag en nacht bij wil zijn.

Carin79

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:43

Zijn gedrag negeren. Zal de eerste nacht(en) best heel vervelend zijn maar dan heeft het het snel genoeg door dat het niet werkt.....
Leuk he, die katten....ik ken 't :P

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:46

oordoppen in en vooral niet toegeven jammer genoeg heb je dat nu al es gedaan dus wordt het moeilijker om dit af te leren vooral niet dit negatieve gedrag gaan belonen door hem toch naar buiten te laten gewoon negeren zodat hij leert dat dit gedrag dus geen zin heeft.

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:48

Kun je misschien geen traphekje plaatsen??
Of iets voor de trap zetten zodat ie er niet in kan?

Veel succes ;)

P.S leuke kamer heb je :)

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:49

als je de plantenspuit gebruikt dan ziet hij niet dat het van jou afkomt....
dat is in elk geval de bedoeling ook, zodat hij flink schrikt en als hij zo een paar keer nat geworden is zal hij het wel uit zijn hoofd laten....
als je telkens maar je bed uit gaat om hem zijn zin te geven blijf je aan de gang
succes er mee!

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:51

Luxaflex weghalen? Of vindt hij dan weer een andere manier?

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:52

De plantenspuit is idd zeer effectief

Phillipa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:53

Ik dacht ook aan een plantenspuit of waterpistooltje oid .. Zodra hij het klooien met de luxafles associeert met water = niet fijn zal hij denk ik wel vrij snel ophouden. Ik hoop dat je een oplossing kan vinden want een beetje goed slapen is best fijn :D Succes!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 22:54

suus_Mette schreef:
Luxaflex weghalen? Of vindt hij dan weer een andere manier?

:j dan pakt hij mijn tenen, of gaat hij in mn stoffen boxspring hangen }:0

traphekje kan ook niet, andere poes slaapt namelijk wel braaf in haar mandje, bovendien blert hij dan de hele boel wakker, ik ga de plantenspuit proberen :j

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 22:56

Waarom doe je hem snachts niet gewoon naar buiten ?
Mijn poezen breken snachts in huis de hele tent af , die gaan dan ook gewoon lekker naar buiten .
en swinters gaan ze met zijn tweeen snachts een grote bench in .

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 23:00

hij is soms idd buiten, maar wanneer ik beneden kom en hij staat om 10 uur savonds heel zielig met puppy oogjes dat hij naar binnen wil laat ik hem niet staan, bovendien moet ik ook oppassen, er zijn 2 katers (niet gecastreerd) en dan gaan ze lopen zingen met ze allen, en dan is de hele buurt wakker, niet alleen ik :+

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 23:03

Afleren zal wel lastig worden denk ik
iid met waterpistool of een supersoacker :P
Kun je de luxaflex niet omhoog doen en de gordijnen dicht oid?

Sharon_Jims

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 23:05

Ik denk dat negeren het beste werkt... Heb er hier 2 zitten die het leuk vinden om als de een aan het krabbelen is aan de deur de ander gaat zitten mauwen en andersom! (net als Simons Cat...)

Plantenspuit hoop ik voor je dat helpt! (hier houden ze van water!)

En anders... Oordopjes! Werkt ALTIJD!

Succes!

kyraenlisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 23:08

Jammer dat is dus ook geen oplossing |o
Ik zit nu te bedenken wat je anders kunt doen .

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 06:20

consequent zijn ;) :D

mijn kat had ineens bedacht dat ze om 3 uur snachts naar buiten wou dus ging ze staan bléren achter de slaapkamer deur.
daar heb ik geen zin in.,kat wacht maar tot ik smorgens wakker word tot ze naar buiten mag
dus heeft ze keurig op haar donder gehad

misschien niet lief,ik heb haar met ene flinke schreeuw de trap af gejaagd.
maar heb geen jankende kat meer achter de deur en ik slaap weer lekker.
geef hem maar es goed op zijn donder! die liuxaflex mag hij niet aan komen.
slaan hoeft niet,dat zeg ik niet,maar als je wakker word daarvan schreeuw je maar es een keer naar hem en jaag je hem naar beneden.
na een paar keer weet hij echt wel dat hij zich rustig moet houden

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:56

irissahorse schreef:

Veel succes ;)

hou je een baby mee tegen, mss nog een hond, maar een kat :') :n vrees dat dat niet zal lukken.

Tja kun je hem niet ergens anders opsluiten? andere kamer ofzo of gewoon buiten zetten savonds?

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 18:59

Zoals Ellepel aangeeft: even flink corrigeren en dan leren ze vanzelf dat wat ze doen niet de bedoeling is.

Die van ons ging een week lang om 4 uur in de ochtend voor de slaapkamerdeur zitten mauwen, hij wilde blijkbaar dat we opstonden. Heb m een paar keer flink gecorrigeerd (even schreeuwen inderdaad) en nu is het over. Ze worden niet zo snel bang van je hoor, ze zijn meestal nogal hardleers ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-09 20:46

zitake schreef:
irissahorse schreef:

Veel succes ;)

hou je een baby mee tegen, mss nog een hond, maar een kat :') :n vrees dat dat niet zal lukken.

Tja kun je hem niet ergens anders opsluiten? andere kamer ofzo of gewoon buiten zetten savonds?

het behang in mn moeders kamer is eraf, in mijn zusjes kamer, en in mn broers kamer, en die hebben allemaal een deur :') hij is weleens perongeluk vast te komen zitten omdat hij een sluiperd is, en dan valt hij de muren aan _O-

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-09 02:49

Over die plantenspuit... net alsof hij niet doorheeft waar dat vandaan komt wanneer de TS in het holst van de nacht met een slaperig hoofd in bed beweegt, naar de plantenspuit op het nachtkastje grabbelt en daarna, jawel, richting kat spuit. Goh, waar zou dat nou vandaan komen :P

Hier heb ik ook een driejarig katertje, van het type dat zeer doelgericht en doortastend is en van geen ophouden weet. Maandenlang heb ik met hem een belegering om het aanrecht gevoerd. En toen hij heel klein was heb ik hem duidelijk gemaakt dat hij niet bij mij op bed mag 's nachts als hij zich niet weet te gedragen (leuk, aan de tenen van het vrouwtje kluiven. Bij het dekbed in de overtrek duiken om te doen of je verdwaalt in alle textiel, nog leuker :)) ) Hoe ik dat heb gedaan? Ik heb het hummeltje consequent steeds uit bed gemieterd. Hij had het binnen een paar weken (voor zijn doen: razendsnel) door.
Net als de TS heb ik geen deur of muren bij mijn slaapvertrek. Wanneer meneer 's nachts loopt te spoken (leuk, even lekker de steile wand om een uur of vier 's nachts) geef ik een brul, dat begrijpt hij heel goed. Wanneer hij het echt te bont maakt, zoals wanneer hij 's nachts ergens met zijn pootje aan zit te raggen, sta ik op en geef ik hem een standje en een zetje. Waarna hij dan verbaasd richting badkamer hobbelt. Het is gelukkig een erg lief en coöperatief katermannetje, en ook nog eens intelligent. Ik hoef het meestal maar 1 keer uit te leggen.