Help! Vlooien!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YildizArabs

Help! Vlooien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 19:56

Gisterenavond, toen we lekker met vrienden buiten in ons tuintje zaten, werden we onaangenaam verrast door Vlooien!!! De dekens (die we voor de kids hadden buitengelegd) en de kussens zaten helemaal onder! Ik heb twee poezebeesten rondlopen dus die heb ik meteen gevlooid, maar niks gevonden :? . Ik heb ze natuurlijk wel meteen binnen gehouden. Ook binnen heb ik alles afgespeurd; de favoriete ligplekje van de poezen, het tapijt. Maar wederom NIKS! Hebben jullie zoiets al eens meegemaakt? Ik heb nooit last van vlooien gehad en heb er wat op gegoogled, maar zie dan alleen vlooien bij huisdieren en hoe je die kunt bestrijden. Ik ben wel van plan om morgen interieurspray, druppels voor de poezen en een vlooienband voor in de stogzuiger te gaan halen, maar hoe krijg ik ze buiten weg?
Krijg er helemaal de kriebels van!

iefke

Re: Help! Vlooien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:59

LZP -> BB

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 19:59

Wat hier erg goed werkte (binnen, maar ik gok dat het buiten ook lukt) was om bordjes met (olijf)olie en water gemengd neer te zetten. De vlooien springen hierin door de glinstering, en verdrinken. Hierna even goed stofzuigen (met een buitenstofzuiger bijvoorbeeld, waarin een stuk vlooienband is gedaan) en met gekookt azijn schoonmaken. Ik heb de kamers met Halamid D gedaan trouwens, werkt ook erg goed :+

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:03

zijn het geen zandvlooien?

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 20:05

Waarom is dit verplaatst naar BB? Ik wil ze echt niet als huisdier gaan houden en een vlooiencircus beginnen! En de poezebeesten hebben nergens last van!

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 20:06

Hoe zien zandvlooien eruit? Die van ons zijn zwart. En nog belangrijker hoe krijg je die weg?
Wij hebben, op de borders na, ook grind/kiezels in de tuin liggen, kunnen ze daar ook op leven.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 20:12

De vlooien hier in huis waren ook van het strand mee terug gekomen, maar ze waren even hardnekkig als huisdiervlooien.

YildizArabs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 20:38

Wat ik zo raar vind is dat ze binnen (nog) niet zitten. Hoe kunnen ze buiten dan overleven?

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 07:06

Waarschijnlijk hebben er vlooien eieren op jouw dekens gezeten. Hoe dat kan weet ik dus niet, maar dat kan natuurlijk altijd gebeuren dat je katten vlooien meebrengen enzo. Goed, verder met het verhaaltje. Vlooieneieren komen uit op trilling. Toen jij de dekens buiten hebt gelegd voor je kinderen, was er natuurlijk veel beweging op de dekens, en veel trilling -> uitkomende vlooieneieren.
Toevallig net hetzelfde meegemaakt bij mijn tante. Katten gewoon ontvlooien, en verder maar afwachten hoe het zich manifesteerd.