Aanstaande donderdag ga ik met mijn stamboom labrador teefje naar de kliniek om officiële foto's van HD en ED te laten maken. Deze worden naar Raad van Beheer gezonden en van hen krijg je dan de uitslag. Wie weet er hoe lang het duurt voordat je van RvB de uitslag terug krijgt? Wie heeft dit ook pas laten doen: hoe lang duurde het voordat je de uitslag terug kreeg en wat waren de kosten ervan?
Wil binnenkort ook foto van mijn border laten maken, moet alleen nog uitzoeken hoe ik het allemaal officieel moet doen. Wat zijn bij jouw de kosten van de foto's?
Lysette
Geplaatst: 04-08-09 16:36
Op de site van de RvB staat inderdaad alles en kan je ook kijken hoe het ermee staat! Bij ons duurde HD ongeveer 3 weken.
EmEm
Geplaatst: 04-08-09 19:35
Bij ons duurde het bij HD een week of 4 voordat we de uitslag kregen.
De dierenarts waarbij je foto's laat maken kan al wel meteen een richting geven (Is het HD-A, B enz), maar ik weet niet of elke dierenarts dat doet. Die van mij had het in ieder geval goed en zat ook niet ver van de Norbergwaarde af.
Kosten van HD-foto's waren bij mij volgens mij iets van 130 euro. Maar dat is ook afhankelijk van de dierenarts + of je je hond een roesje (sedatie) geeft, of dat je het zonder roesje doet. Kosten van RvB: iets van 35 euro.