Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Faniek schreef:Ik vind dat dus geen grappig gedrag. En als konijnenfokker moet je hier op selecteren vind ik.
Ik fok ook en dieren met dat soort karakter zou ik niet mee fokken. Nu hebben mijn konijnen ook ruime uitloop en zitten voedsters niet alleen en pak ik ze vrij weinig op, iets wat een hoop ellende scheelt.
Dit gedrag kan voort komen uit angst, maar ook territorium gedrag, vaak zie je dit bij voedsters wanneer ze schijnzwanger zijn. Ruimte en koppelen dat kan goed helpen. Eventueel castreren.
-marije- schreef:Faniek schreef:Ik vind dat dus geen grappig gedrag. En als konijnenfokker moet je hier op selecteren vind ik.
Ik fok ook en dieren met dat soort karakter zou ik niet mee fokken. Nu hebben mijn konijnen ook ruime uitloop en zitten voedsters niet alleen en pak ik ze vrij weinig op, iets wat een hoop ellende scheelt.
Dit gedrag kan voort komen uit angst, maar ook territorium gedrag, vaak zie je dit bij voedsters wanneer ze schijnzwanger zijn. Ruimte en koppelen dat kan goed helpen. Eventueel castreren.
ik ben geen fokker, maar ik werk daar, en ze worden niet gefokt op karakter, maar voor shows enzo!
ik vond die konijnen wel grappig maar dat is mijn meningoveregens zou ik zelf nooit zulke konijne willen!
-marije- schreef:ik ben geen fokker, maar ik werk daar, en ze worden niet gefokt op karakter, maar voor shows enzo!
ik vond die konijnen wel grappig maar dat is mijn meningoveregens zou ik zelf nooit zulke konijne willen!