Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

en ik wil hem idd op termijn een vast vriendje/vriendinnetje geven, maar omdat er ook nog een verhuizing op stapel staat is hij nu even op de zorgboerderij tot ik gewoon plek heb voor hem. (oh ja, castratie staat ook op de planning

Faniek schreef:Ik vind dat dus geen grappig gedrag. En als konijnenfokker moet je hier op selecteren vind ik.
Ik fok ook en dieren met dat soort karakter zou ik niet mee fokken. Nu hebben mijn konijnen ook ruime uitloop en zitten voedsters niet alleen en pak ik ze vrij weinig op, iets wat een hoop ellende scheelt.
Dit gedrag kan voort komen uit angst, maar ook territorium gedrag, vaak zie je dit bij voedsters wanneer ze schijnzwanger zijn. Ruimte en koppelen dat kan goed helpen. Eventueel castreren.
overegens zou ik zelf nooit zulke konijne willen!
overigens...mijn kleine mannetje is zooo leuk! Nu dan even niet meer, kan ook stress zijn (is net een nieuw groot hok gebouwd vlak voor zijn neus) maar eerst....menn, hij leek altijd vet vrolijk, alsof hij overal plezier in had. En maar stunten met zijn brug (van takken) en óp zijn huisje ipv er in...
.

-marije- schreef:Faniek schreef:Ik vind dat dus geen grappig gedrag. En als konijnenfokker moet je hier op selecteren vind ik.
Ik fok ook en dieren met dat soort karakter zou ik niet mee fokken. Nu hebben mijn konijnen ook ruime uitloop en zitten voedsters niet alleen en pak ik ze vrij weinig op, iets wat een hoop ellende scheelt.
Dit gedrag kan voort komen uit angst, maar ook territorium gedrag, vaak zie je dit bij voedsters wanneer ze schijnzwanger zijn. Ruimte en koppelen dat kan goed helpen. Eventueel castreren.
ik ben geen fokker, maar ik werk daar, en ze worden niet gefokt op karakter, maar voor shows enzo!
ik vond die konijnen wel grappig maar dat is mijn meningoveregens zou ik zelf nooit zulke konijne willen!
-marije- schreef:ik ben geen fokker, maar ik werk daar, en ze worden niet gefokt op karakter, maar voor shows enzo!
ik vond die konijnen wel grappig maar dat is mijn meningoveregens zou ik zelf nooit zulke konijne willen!
zodra ik mijn hand naar hem toe deed deinsde hij terug en deed hij zijn oren plat op zijn rug. Later viel hij een wilgenstokje dat te dicht voor zijn neus kwam aan. Dit gaat veeel geduld en veel rozijntjes etc kosten vrees ik. Ik ben ook achter de reden gekomen, voor info staat mijn pb-box wel open
verder heeft hij mij niet gebeten gelukkig!
en ik hoop echt dat dit allemaal goedkomt!