Al een tijdje komen er twee kittens bij ons in de achtertuin. De eerste keer al riep vriendje dat hij er heeeeeeeel graag eentje wil hebben vandaag zaten ze er weer en ik heb ze (zoals wel vaker) wat te eten gegeven. Maar deze keer was moeders er niet bij! Ik heb mijn eigen twee katten in de tuin gezet en de twee kittens binnen en ik heb de dierenambulance gebeld. Ze wilden eerst niets doen omdat de moeder er bij was (al vaker gebeld ja, zijn echt overduidelijk zwerfkittens) maar nu zijn ze dus moeder-loos.
De dierenambulance meneer komt er zo aan en inmiddels zijn cute en cuddly het meubilair aan het slopen als verrassing voor mijn vriend hou ik er eentje en de andere wordt opgehaald. Het zijn 'merkloze' kittens en ze zijn erg mager en hongerig. Zometeen ga ik overleggen met de dierenambulance meneer over dierenarts, ontvlooien, misschien zijn ze wel weggelopen, etc. Voor nu geniet ik van twee spelende pluisjes in mijn woonkamer
raket
Geplaatst: 31-07-09 18:36
Leuk hoor, ga meteen even wat wormtabletjes halen en meteen ontvlooien met spray. (ik zou ze nog even ergens opsluiten, je kunt er van uit gaan dat ze vlooien hebben en anders zit alles straks onder)
Ik weet het mijn twee eigen katten heb ik ook al buiten gezet voor de zekerheid. Winkels zijn hier nu dicht dus als er eentje hier blijft (en niet over twee weken bij de db opgehaald kan worden) ga ik morgen alle katten hier ontwormen en ontvlooien.
Ik lach me dood loopt er net eentje over de printer en zet die per ongeluk aan. Printer brult, twee kittens gaan een halve meter de lucht in
zonnebloem18
Geplaatst: 31-07-09 18:43
Het is trouwens voordeliger om ze naar het asiel te laten gaan en hem vervolgens daar weer op te halen. Dan zijn ze ontwormt, ontvlooit, geent, (meestal) gechipt en worden ze later op kosten van het asiel geholpen voor in totaal zo'n 80 euro. Als je dat allemaal zelf moet regelen ben je veel meer geld kwijt.
1 kitten is opgehaald. De andere blijft hier. Er is blijkbaar een wachtlijst voor kittens en als ik ze allebei mee zou geven zou ik achteraan op de wachtlijst komen.
Dus, het is rood en pluizig en heeft een naam nodig! Suggesties? Iets stoers