Hond eet (haast) niet!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EngeltjeS

Hond eet (haast) niet!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 09:50

Help

Sinds een aantal dagen heeft mijn hond moeite met eten. Het begon 4 dagen geleden, of misschien wel eerder. Ze heeft grotere brokken door haar oude voer heen, maar ze eet niks meer inmiddels.
Ze had kleine brokjes, maar omdat de winkel deze niet meer had kregen we de grote uitvoering. Normaal eet ze de brokken wel, maar nu zie je haar moeilijk er naar kijken.

Ze heeft 3 dagen geleden wel een kauwkluif gehad, die ze gulzig opat. Dit was tijdens vakantie, dus ik dacht, het is de stress die met zich meebrengt.

Inmiddels ben ik al terug van vakantie, en ere gister at ze ook geen snee brood meer. Ze liet het de hele dag liggen (smorgens 7 uur gegeven) en savonds rond 8 uur at ze het pas op.

Gister at ze ook moeilijk, maar volgens mij hebben de andere honden haar voer opgegeten.
Vandaag was ze met uitlaten aan de slappe derrie, slecht teken dus. Ze ligt meer als gewoonlijk, maar is wel netzo vrolijk in mijn ogen.
Ik heb haar zojuist apart gezet met eten, maar na 45 min. heeft ze nog niks gegeten. Ze reageerd als gewoonlijk! Heel vrolijk naar de bak toe, maar als ze haar neus er insteekt, trekt ze zich terug.

We hebben thuis hier veel ervaring met honden, me ouders zeggen wacht nog maar even met dierenarts. Maar mijn gevoel voelt niet goed. Toch luister ik naar me ouders. Ik wacht vandaag af, en anders vanavond nog naar dierenarts.

Wel moet ik er bij vermelden,is dat de thuisituatie veranderd is. Mijn stiefbroertjes zijn nu 3 weken hier, en dit is de eerste week. Ligt het misschien hier aan?

Het gaat trouwens om een herder/friese stabij type hond.

Ligt het aan het weer, of is mijn hondje echt niet lekker?
Laatst bijgewerkt door EngeltjeS op 31-07-09 09:54, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Re: Hond eet (haast) niet!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:53

Hoe ziet het gebit er uit slecht eten wil nog weleens wijzen op gebitsproblemen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 09:54

zonnebloem18 schreef:
Hoe ziet het gebit er uit slecht eten wil nog weleens wijzen op gebitsproblemen.

ziet er uit als gewoonlijk. Mooi roze, en stinkt ook niet ofzo.
Ik mag gewoon in haar mond kijken en overal voelen.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:16

Ik zou toch meteen naar de DA gaan. 4 dagen praktisch zonder eten én diarree is niet goed. Drinkt ze wel goed?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:23

Tja ook ik zou toch vandaag even naar de DA gaan. Zolang al eetproblemen en dan als er bijna niets in kan zitten diarree hebben is niet goed :n
Het lijkt mij niet aan de brokken te liggen omdat het brood ook niet gegeten werd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 11:59

Probeer eens het voer nat te maken met warm water en het even te laten opweken. Ik weet niet hoe oud jullie hond is maar onze oudste krijgt zijn eten alleen nog weg als het even heeft geweekt.

Wil het dan nog niet dan zou ik toch naar de dierenartsgaan om haar even te laten nakijken.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 16:00

de hond is 6 jaar oud.
maar vanmiddag pakte ze wel weer een broodje aan, en 3 uur later at ze een handje brokken.

ze drinkt wel goed!