Wij hebben thuis wat katten die hier lekker op het erf rondlopen. Het zijn er veel te veel. En daar zijn we zoals veel boeren de fout mee in gegaan ( niet castereren, sterreliseren ) Dus binnen een paar weken tijd, worden onze katten opgehaald door andere mensen. Zelf houden we er 2, Een mannetje en een vrouwtje. Die castereren en sterreliseren we alle 2.
Maar tot die tijd..
Er komt hier steeds een turks vrouwtje dat een beetje gebrekkig nederlands praat.
Ze vind onze katten zielig (??)
Onze katten voldoen aan :
- 's avonds een binnen hok als ze willen.
- 2 x per dag eten, brokken met melk 1 x en brokken met avondrestjes 1 x.
- Ruimte en privicie voor zichzelf als ze dat willen.
- Genoeg poep of plas ruimte's
- Zeer grote tuin
- Hele dag door vers water.
Dus ik snap eigenlijk niet zo goed waar die vrouw het over heeft.
Ze kom hier elke week om onze katten te voeren, en daar word ik best boos om. Zoals net weer Ik wou de katten voeren, maar ze waren allemaal weg. Dus ik naar het erf toegelopen, stond die vrouw daar met haar tas vol blikvoer!

Ik zeg netjes, : Mevrouw. Onze katten worden 2 x gevoerd etc. etc. Dus 1 x in de week een tas vol blikvoer met zijn 10en is absoluut niet nodig.
Onze katten hebben ongeveer 5 bakjes waar het voer in zit. Dus ook met eten ruimte genoeg.
Is wat wij doen echt zielig ?
Daarbij erger ik me matenloos aan het feit dat ze maar blijft zeggen "jullie katten zielig. Altijd miauwen, altijd. "
Onze katten miauwen alleen als ze weten dat het etenstijd is. En dan krijgen ze ook wat.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Dan nog even een vraagje.
Wij hebben een kat kees. Hij hoorde eerder altijd bij de groep. Maar nu dus niet meer, kees is een poes.
Hij word nu verstoten uit de groep, en zolang dat zo blijft woont hij bij ons boven.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen of zou Kees dan echt maar moeten verhuizen ?
Kees mag immers niet eeuwig bij ons binnen wonen...
Mvg, [Giolli]!