Vrouw voert onze katten, En een kleine vraag..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Vrouw voert onze katten, En een kleine vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 09:08

Hallo,

Wij hebben thuis wat katten die hier lekker op het erf rondlopen. Het zijn er veel te veel. En daar zijn we zoals veel boeren de fout mee in gegaan ( niet castereren, sterreliseren ) Dus binnen een paar weken tijd, worden onze katten opgehaald door andere mensen. Zelf houden we er 2, Een mannetje en een vrouwtje. Die castereren en sterreliseren we alle 2.

Maar tot die tijd..

Er komt hier steeds een turks vrouwtje dat een beetje gebrekkig nederlands praat.
Ze vind onze katten zielig (??)

Onze katten voldoen aan :

- 's avonds een binnen hok als ze willen.
- 2 x per dag eten, brokken met melk 1 x en brokken met avondrestjes 1 x.
- Ruimte en privicie voor zichzelf als ze dat willen.
- Genoeg poep of plas ruimte's
- Zeer grote tuin
- Hele dag door vers water.

Dus ik snap eigenlijk niet zo goed waar die vrouw het over heeft.
Ze kom hier elke week om onze katten te voeren, en daar word ik best boos om. Zoals net weer Ik wou de katten voeren, maar ze waren allemaal weg. Dus ik naar het erf toegelopen, stond die vrouw daar met haar tas vol blikvoer! :oo
Ik zeg netjes, : Mevrouw. Onze katten worden 2 x gevoerd etc. etc. Dus 1 x in de week een tas vol blikvoer met zijn 10en is absoluut niet nodig.
Onze katten hebben ongeveer 5 bakjes waar het voer in zit. Dus ook met eten ruimte genoeg.

Is wat wij doen echt zielig ?

Daarbij erger ik me matenloos aan het feit dat ze maar blijft zeggen "jullie katten zielig. Altijd miauwen, altijd. "
Onze katten miauwen alleen als ze weten dat het etenstijd is. En dan krijgen ze ook wat.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dan nog even een vraagje.
Wij hebben een kat kees. Hij hoorde eerder altijd bij de groep. Maar nu dus niet meer, kees is een poes.
Hij word nu verstoten uit de groep, en zolang dat zo blijft woont hij bij ons boven.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen of zou Kees dan echt maar moeten verhuizen ?
Kees mag immers niet eeuwig bij ons binnen wonen...

Mvg, [Giolli]!

take_one

Re: Vrouw voert onze katten, En een kleine vraag..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 09:30

Misschien is het vrouwtje gewoon bezorgd, van de ene kant moet je blij zijn.. zoveel van zulke mensen lopen er hier niet rond op de wereld.
Al begrijp ik wel dat het vervelend kan zijn.

Hoeveel blik of dergelijke voer je ze per dag?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 09:35

Ja klopt hoor. Misschien ben ik ook wel een zijkerd :D Maar wel een goede, want ik weet niet of het goed voor de katten is.

Onze katten krijgen geen blik. Ze krijgen brokken met 's ochtends in elk bakje een half (gewone drink beker ) bekertje voer. En 's avonds restjes van avond eten ( zoals spinazie. etc. )

Er staan dan 5 bakjes brokken, met 1 handje ofzo? En daar eten ze dan met zijn 2e uit.

Nee ik denk trouwens wel meer dan een handje. :o Weet het even niet meer.

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 10:08

Zij heeft daar niets te zoeken, ik zou het niet op prijs stellen :)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 10:39

Inderdaad, Maar ze beweerd dat mijn moeder dat ooit goedgekeurd heeft. Ik zei: Wat ze ook gezecht heeft. Ik heb liever niet dat u onze katten voert, ze hebben sinds kort een nieuw voedingspatroon, en daar voldoen ze goed aan. :)

Mowoah

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 18:29

Ik zou haar eens een keertje flink het erf af bonjouren! Ik vind dat je erg beleefd blijft, ik was veel bozer geweest. ;)
Een erf is priveterrein, daar heeft zij sowieso niks te zoeken. En ze hoeft al helemaal niet zomaar jullie katten te voeren, ze kan haar geld beter ergens anders aan besteden. ;)

En tsja, als het dan echt moet; ga met de politie dreigen of stuur je vader/moeder eropaf met een boos woordje.

Hopelijk is ze snel weg, want ik snap dat je hier moe van wordt!

Oh; en wat Kees betreft. Hoe wordt hij uit de groep verstoten? Mag hij niet mee-eten, negeren ze hem of wat dan ook?
Misschien moet je de andere katten even de tijd geven om hem weer terug te accepteren, je weet immers nooit waarom Kees nu ineens verstoten wordt.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 20:08

Kees is eerst weggegaan naar een ander gezin. Famillie was niet tevreden, dus hebben ze terug gedaan. Sinds dien is kees weer bij ons. En toen was er niks aan de hand, tot een paar maanden terug. Begint het pas vervelend te worden, want hij word geslagen, gebeten gekrabt. En het mannetje wilt ook telkens met hem dekken. het eten is geen probleem samen, ze eten dus met zijn 2e uit een bakje. En kees kan het met die kat wel goed vinden.

Ze zijn niet allemaal kwaad op kees. Maar 9van de 10 wel. Reageer thuis even verder!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 13:41

JH --> BB

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:25

O herkenbaar zo'n mens. Ik zou dr faliekant mn erf afsturen, jij bent in de veronderstellign dat je het beste voor heb met je katten, nou dan is dat prima hoeft een ander zich dan niet mee te bemoeien.
Of stel dr anders voor zelf wat katten te nemen, echt de asielen zitten vol, los je dat probleem ook een stukje op :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:32

Ik zou er ook niet van gediend zijn als iemand mijn beesten ongevraagd voert.... Straks worden ze allemaal moddervet. Dat is pas zielig!!!
Ik heb nu een kitten, die moet je eens horen als hij binnen zit, en mij uit mijn werk hoort komen.....
En ook als hij brokjes krijgt maakt ie een hoop herrie, hoort er gewoon bij...

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 17:33

Katten kunnen een hoop verdragen maar zijn eigenlijk solitair levende dieren, als je er al zoveel hebt rondlopen kan het best zijn dat Kees daar om wat voor reden dan ook niet meer 'tussen' past en dus verstoten wordt. Is hij/zij verder goed gezond (gecheckt bij DA, bloed, urine?).
Als er zoveel katten bij elkaar zitten komen vaker gedragsproblemen voor, zoals ook b.v. onzindelijkheid.

En over je 'kattenvrouwtje', ken je niet iemand die in het arabisch op kan schrijven dat ze niet mag voeren?

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-09 18:03

MarChak schreef:
En over je 'kattenvrouwtje', ken je niet iemand die in het arabisch op kan schrijven dat ze niet mag voeren?

Ik denk niet dat dat veel uithaalt als het een Turkse vrouw is. Turken spreken over het algemeen Turks, geen Arabisch. ;)

Anyway, lastig probleem. Blijkbaar heeft een of twee keer vertellen niet zo heel veel zin. Volgens mij moet je haar blijven vertellen hoe slecht het is tot ze er zo zat van wordt dat ze eieren voor haar geld kiest en wegblijft. Ik kan me voorstellen dat jullie er niet op zitten te wachten dat jullie katten moddervet worden. Aan de andere kant lijken restjes avondeten mij ook niet het ideale voer voor katten.

MarChak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 13:25

Karin schreef:
Ik denk niet dat dat veel uithaalt als het een Turkse vrouw is. Turken spreken over het algemeen Turks, geen Arabisch. ;)

Ben er niet zo in thuis... klinkt voor mij allemaal hetzelfde ;)

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-09 15:59

Boerderijkatten zijn naar mijn mening niet per definitie zielig hoor ;)
Ze hebben meestal veel vrijheid, een fijn hok om te slapen en als je ze goed voert dan hebben ze weinig te klagen.
'Probleem' is alleen dat veel mensen alleen nog maar huiskatten kennen. Alles wat daarvan afwijkt is dan 'zielig'.

Waar je natuurlijk wel mee op moet passen (maar dat geef je zelf al aan) is dat het op de 'boerderijwereld' soms gebruikelijk is om de katten maar door te laten fokken. Uiteindelijk worden de katten daar niet beter van, vaak gaat het om inteelt en dat is natuurlijk niet goed.
Castratie/sterilisatie is sowieso goed om te overwegen, zo hou je de kattenstapel wat beperkter en gezonder.

Voor Kees is het waarschijnlijk lastig om haar plekje te vinden tussen al die katten. Hormonen spelen daar ook een grote rol bij, niet gecastreerde/steriliseerde katten gaan nu eenmaal anders met elkaar om dan katten die wel geholpen zijn. Katten zijn keihard voor elkaar en Kees is blijkbaar het pispaaltje. Ik denk dat de kans groot is dat het allemaal nog wel goed gaat komen als er wat minder katten zijn, en dat de katten die er zijn gecastreerd/gesteriliseerd zijn.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 16:49

Karin schreef:
MarChak schreef:

Anyway, lastig probleem. Blijkbaar heeft een of twee keer vertellen niet zo heel veel zin. Volgens mij moet je haar blijven vertellen hoe slecht het is tot ze er zo zat van wordt dat ze eieren voor haar geld kiest en wegblijft. Ik kan me voorstellen dat jullie er niet op zitten te wachten dat jullie katten moddervet worden. Aan de andere kant lijken restjes avondeten mij ook niet het ideale voer voor katten.

Nee dat klopt. Maar dat word voor ze uitgezocht hé ;) Dus het is niet hatseflats alles door elkaar en eten maar :)
Ze krijgen ook echt wel alleen wat goed voor ze is en alleen wat ze mogen :)
Voorderest dus 2 x per dag brokken :)

Met kees gaat het nu slechter en slechter. Hij dwaalt echt af. Als je er aan komt springt die zo wat in je nek omdat die gewoon puur bang is. En we moeten hem appart voeren. Kees mocht eerst binnen bij mij boven zitten, maar nu dus niet meer.
We houden 3 katten. De rest gaat naar een ander baasje of assiel. Want wij krijgen niet meer goed het geld binnen om ze ook te ontwormen en te enten etc. Dus 3 blijven er. En dat is genoeg toch ? :) De rest word natuurlijk wel zorgvuldig verzorgt zolang ze nog niet weg zijn ;)

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-09 16:53

Oscar schreef:
Boerderijkatten zijn naar mijn mening niet per definitie zielig hoor ;)
Ze hebben meestal veel vrijheid, een fijn hok om te slapen en als je ze goed voert dan hebben ze weinig te klagen.
'Probleem' is alleen dat veel mensen alleen nog maar huiskatten kennen. Alles wat daarvan afwijkt is dan 'zielig'.

Waar je natuurlijk wel mee op moet passen (maar dat geef je zelf al aan) is dat het op de 'boerderijwereld' soms gebruikelijk is om de katten maar door te laten fokken. Uiteindelijk worden de katten daar niet beter van, vaak gaat het om inteelt en dat is natuurlijk niet goed.
Castratie/sterilisatie is sowieso goed om te overwegen, zo hou je de kattenstapel wat beperkter en gezonder.

Voor Kees is het waarschijnlijk lastig om haar plekje te vinden tussen al die katten. Hormonen spelen daar ook een grote rol bij, niet gecastreerde/steriliseerde katten gaan nu eenmaal anders met elkaar om dan katten die wel geholpen zijn. Katten zijn keihard voor elkaar en Kees is blijkbaar het pispaaltje. Ik denk dat de kans groot is dat het allemaal nog wel goed gaat komen als er wat minder katten zijn, en dat de katten die er zijn gecastreerd/gesteriliseerd zijn.

Klopt allemaal wat je zecht. Want het mannetje wilt Kees ook vaak dekken, Kees is daar dus helemaal niet van gedient! :) Maar zoals ik al zei, als we er nog 3 hebben, en de rest heeft een ander stekkie. Dan worden deze ook allemaal gecastereerd of gesterreliseerd! :)

Citaat:

^^ Helemaal gelijk :) Het loopt nu dus ook uit de hand. Elke keer als ik het heb in dit topic over de katten weg, Gebeurd allemaal na dat ons laatste nestje klaar is om zonder moeder weg te gaan ( de moeder blijft namenlijk )
Want er is er nou wéér eentje zwanger. En dat is echt te veel. Vandaar dat ik eindelijk mijn ouders over heb gekregen dat er echt actie moet worden ondernomen! :) Waar ik ook echt heel heel blij mee ben. Ik bedoel, ik ben super gek met alle katten. heel erg zelfs, Ik kan het met allemaal goed vinden. Hou van ze alle maal even veel. Maar dit word echt te veel, Het voer word meer en duurder dus. inentingen, chippen , vlooienspul, ontwormen. etc. etc.