Kitten wel erg agressief jegens hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cp112

Kitten wel erg agressief jegens hond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 00:41

Hoihoi,

Sinds een aantal weken heb ik een kitten in huis. Wij hebben ook een hond (nog een 'pup' maar wel al formaat bijzettafel zeg maar :+) Die eerder 'snachts nog binnen in de bench zat en overdag buiten. Echter is de kat, Frummel genaamd, gignatisch agressief naar de hond. meteen dikke staart en blazen en komt de hond té dichtbij dan springt hij met een raar sisgeluid naar voren om de hond te grijpen, vaak raakt hij de hond wel over de neus maargoed, grote hond en kleine nageltjes dus veel kwaad doet het niet :+
Maar als de hond 'savonds naar binnen moest hebben we hem werkelijk over de drempel moeten slepen omdat hij niet meer bij de kat wou. Inmiddels zit de hond ook 'snachts lekker buiten.
Alleen nu zit de kat ook vaak buiten. We hebben een laag stroomdraadje zodat de hond niet in een deel van de tuin kan, de kat kan precies onder het draad (of het handvat) door en weet ook dondersgoed dat de hond dit niet doet. nu gebeurd er hetvolgende, kat gaat onder het draad, loopt lekker nochalant op de hond af en loopt al blazend terug naar het draad. Hond vind dit erg interessant dus loopt erachteraan en net wanneer hij met de neus dichterbij wil komen gaat de kat onder het draad door, gevolg, hond weer dol omdat hij weer een opdonder van het schrikdraad krijgt (staat behoorlijk stroom op hier)

Vind dit eigenlijk aan de ene kant niet zo heel erg want eerder hadden wij altijd katten die bang waren voor de hond en dat is ook niks, wanneer een kat aan de ren gaat gaat een hond erachteraan en dat doet deze kat dus niet. Maar dit is ook wel wat overdreven, t'is een kleine terrorist :+
Iemand ervaring hiermee en wat kan ik hier tegen doen?

Hier een foto van het mormel, inmiddels wat weekjes ouder.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Kitten wel erg agressief jegens hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 00:44

Hij ziet er ook wel heel gevaarlijk uit op de eerste foto.. ;)

Maar het lijkt mij een lastige situatie. Kittens straf je denk ik ook niet zomaar?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 00:44

Lekker laten gaan, een kitten doet dit vaak uit angst en moet even leren dat de hond hem niets doet. De hond zal heel snel doorhebben dat vhij beter afstand kan houden of heel rustig doen als hij bij het kitten in de buurt is. Als de hond steeds weer naar het kitten terugloopt doet ie ut zelluf natuurlijk haha.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 00:49

Eh nou de kitten doet het niet uit angst heb ik gemerkt :+ Loopt ook rustig op de hond af en gaat dan vlak voor hem uitgebreid zitten wassen, blijft de hond liggen dan gaat hij uitdagen en valt hem aan...

Tja, een kat straffen/'disciplineren' is niet erg makkelijk, als al mogelijk :+ :))

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 01:20

kan je de kitten niet straffen met een plantenspuit ofzo want nu is alleen de pup gestraft......
Moet er trouwens wel een beetje om lachen. Wij hebben ook zo'n zwarte draak nergens bang voor en als ze op bed ligt voor dat wij op bed liggen dan blaast ze gewoon :D
Een vriendin va mij heeft een kat en die jaagt alle honden uit de straat :D :D is ook altijd wel grappig om te zien. het stomme is hij doet niet eens wat...... laatst kwam er een mevrouw aanlopen met 4 golden retrievers en mr. beau zat op de oprit....... nou die mevrouw kon mooi een andere route kiezen want alle 4 de honden durfde niet langs die poes af :D :D en waarom?????

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 06:00

Katten kun je wel degelijk disciplineren net als een hond. Mijn Katten reageren al als ik hun naam noem. Tis net hoe ik mijn intonatie gebruik. zij weten precies hoe en wat. Ik heb ze soms als kitten wel in hun nekvel gegrepen hoor? en dan ook met stemverheffing.

Maar dit beestje ziet er wel erg eng uit op foto 1 :D ;) Wat een duiveltje..... }>

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 07:24

:') Ik open topic met mijn eigen killer op schoot, die zag die foto's en kroop bijna IN het beeldscherm _O-
Een soulmate denk ik :D
Picasso is ook voor de duvel niet bang, ook als kitten was ie dat al :D
Hij is ook zo tegen mensen, hij zoekt ze niet op, maar als ze hem willen aaien is het gauw duidelijk dat ie daar niet van gediend is. Inbrekers? Zo gauw wij niet thuis zijn bewaakt hij het huis met verve :D
Helaas was ook wel eens het bezoek het haasje, als we in de tuin zaten en bezoek waagde het om naar de toilet te gaan :D

En mijn man en ik kunnen hem op z'n kop houden en doen wat we willen, voor ons is het gewoon een grote knuffel :+:

Tis dat zwarte denk ik }:)

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-09 09:31

_O- katten zijn gewoon kleine terroristen dus :+
Onze Frummel is verder echt hartstikke lief naar alles en iedereen, ook de andere katten vind hij prachtig en speelt er de hele dag mee. Alleen die hond :+
Heb hem wel een aantal keer in de nek gegrepen en een stem opgezet maar het helpt niet echt :+ Tuurlijk luisterd hij wel als ik hem roep maar het maakt niet uit wát ik roep, alleen de toon van mij stem komt hij op af en wil dan eigenlijk altijd eten :+

ik vind dit nog altijd een erg passend zinnetje:
Dogs come to you when they are called. Cats take a message and get back to you.

:))