Kennissen van mij zijn enkele weken op vakantie. In tussentijd heb ik hun huis ingepalmd en zorg ik ervoor dat hun beestenboel (2 katten en 2 paarden) niets te kort komt. Tot nu toe is alles probleemloos verlopen. s'Avond crash ik altijd gezellig in de zetel voor de tv met de katten op schoot. En toen merkte ik enkele dagen geleden dat één van de katten een vreemde wonde heeft op zijn onderkaak, net op het tipje aan zijn mondje.
Eerst dacht ik dat hij misschien ergens tegenaan was gelopen ofzo en dat het wel gewoon zou genezen. Maar het blijft er nu toch al enkele dagen lelijk uitzien. Ik denk niet dat het uit zichzelf geneest. Het is niet groot maar het wondje lijkt vochtig en misschien zelfs ontstoken. Net een natte zweer ofzo.

Nu wilde ik het ontsmetten maar ik weet niet zo goed met wat ik dat best doe? Het zit natuurlijk net aan zijn mond en als ik er iets op smeer kan hij het er zo af likken. Zou ik er gewoon wat iso-betadine kunnen opdoen of is dat slecht voor hem als hij het aflikt?
Of misschien is het een idee om iets van ontsmettend mondwater of product tegen aften ofzo te gebruiken? (of zijn dat idiote ideeën?

Nu wil ik er geen drama van maken of de eigenaars, die genieten van een welverdiende vakantie, hiermee lastig vallen maar ik zou mij wel enigzins bezwaard voelen de kat in deze staat weer aan hen te overhandigen. (Ze komen zondag weer thuis.)
Dus als iemand weet wat dit zou kunnen zijn en wat ik er best aan doe/niet doe, dan hoor ik dat graag