Mijn broertje heeft een paar weken terug een ratje gekocht.
Toen hij er mee thuis kwam ontsnapte het dier in de tuin, was nergens meer te vinden.
Hij heeft toen een nieuw ratje gekocht omdat we dachten hem nooit meer terug te vinden.
Mijn moeder zat gister op de bank in de woonkamer en toen zag ze iets binnen komen lopen.
Het was het ratje wat al een paar weken weg was!
Toen ze de deur dicht wilde doen renden hij weer snel naar buiten. Naar een bepaalde hoek waar hij volgens ons een holletje heeft gemaakt.
Vanochtend kreeg ik de schrik van mijn leven, ik wilde mijn oude schoenen pakken die in de meterkast staan om de paarden te gaan voeren en ik pak mijn schoenen, voel ik iets harigs ik kijk.. zie ik een wit met grijze rat en dat was hem dus weer

Ik ben direct zonder die oude schoenen naar buiten gegaan want ik schrok me een ongeluk.
Maar hij zit nu dus in huis.. hopelijk gaat hij weer naar de tuin, maar wat moet je hiermee?
Laten leven? De hond eet hem niet op want die weet dat hij ze niet mag pakken.
Eerst wilden we hem gewoon in de tuin laten en bijvoeren maar nu komt hij dus het huis in..
Hij is ook heel schuw, als je deze vangt kan die dan wel weer tam worden of is hij al te verwilderd?
Hij is dus nooit in handen geweest..
Ik ga zo mijn moeder eens bellen want die weet nog van niks