Wormen bij konijn.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Bramasole

Wormen bij konijn.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 10:30

Vorige week heeft mijn konijn even contact gehad met een ander konijn. Een paar dagen later zag ik bij het "logetje" wormen in de ontlasting (ze zaten apart maar konden wel met elkaar neuzen). Aangezien mijn konijn nooit wormen heeft gehad schrok ik wel even. Na overleg met de dierenarts Stronghold pipet gegeven aan het logetje en mijn konijn.

Het logetje is daarna weer terug gegaan naar huis en ik dacht dat het zo goed was. Ik baal natuurlijk stevig dat mijn konijn nu een paar dagen laten ook ineens wormen heeft in zijn poepjes. Ik zoek het best werkend middel. Eigenlijk zou ik het Stronghold pipetje weer moeten herhalen over 10 dagen maar kennelijk werkt het niet voldoende.

Is Panacure een beter middel tegen wormpjes? Wie heeft er ervaring mee? Ik wil hem er niet te lang mee laten lopen en de dierenarts moest er nog even overna denken omdat hij afgelopen maandag ook gecastreerd is en hij niet teveel achter elkaar aan middelen binnen moet hebben. Maar ja... wormen is ook niet goed! Wat is jullie ervaring?

Diane65

Re: Wormen bij konijn.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:33

Beter is het om bij konijnen Panacur te gebruiken. Werkt perfect, ik gebruik het ook weleens bij mijn dieren.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 10:34

Gebruik je de pasta of het vloeibare middel. Hij weegt maar 1,2 kg, hoeveel moet ik dan gebruiken?

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:34

Ik heb mn hele leven al konijnen maar nog nooit 1 met wormen gehad.

Wel dat een vlieg eitjes in konijn had gelegd en konijn werd dus levend opgegeten. Later poepte ze ze uit, we hebben haar wel inlaten slapen. Kijk je dus goed uit?

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 10:37

Ik heb ook nooit te maken gehad met wormen bij konijnen en de meeste mensen die al jaren konijnen hebben kennen het niet. De dierenarts zei dat het met hygiëne te maken kan hebben. Dat kan wel kloppen want het logetje zat thuis in een in een vieze kooi. Maar na twee dagen zag ik dus van die witte tauge slierten en wist ik dat het niet goed zat.

Siggy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:50

Als 2 dagen na het toedienen van de stonghold je wormpjes in de ontlasting hebt gezien, werkt de stronghold dus goed ! Hok goed schoonhouden en gewoon herhalen na 10 dagen.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 12:11

Ik moest de stronghold herhalen na drie weken, vandaag over tien dagen. En de wormen die er uit komen waren eerst klein en gisteren een stuk groter en volop in beweging. Naar mijn idee werkt de Stronghold dus niet goed omdat ze nog gewoon leven 11 dagen na het eerste pipetje.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 14:56

De da adviseerde Vitaminthe. Heb het net voor het eerst gegeven, ben benieuwd!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 16:39

Ook konijnen dienen zo twee keer per jaar ontwormt te worden. Ik gebruik 1 x Anti Parasiet voor Konijnen van Beaphar en 2 x per jaar Iverquantel drops. Elk dier heeft wormen en als je daar niks aan doet dan worden het er meer.

Stronghold werkt normaal erg goed maar is prijzig.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 20:23

Panacur is het beste wormenmiddel op de markt voor konijnen, echter lastig te bestrijden wormen bij konijnen. Advies konijnkundige dierenartsen en opvangen 14 dagen achter elkaar dagelijks geven van panacur. Hier krijgen ze standaard 4 keer per jaar panacur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 21:02

Ik geef ook stronghold, werkt ook nog eens tegen de oormijt