Hoe zet je cavia's uit?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lena01

Hoe zet je cavia's uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 07:03

Nee, das een geintje.

Hier is iedereen met vakantie, ben alleen thuis. Mijn zus heeft cavia's, en nouja, 't zijn ook mijn vriendjes, haha. Vooral 1 }> .

Nu ben ik de hele dag werken, verzorg ze 's ochtends en 's avonds, maar mijn zus is hele dagen thuis normaal, dus er altijd voor die beestjes. Nu heb ik groente gekocht, (andijvie, witlof, appel, sla, komkommer, tomaat, wortel xD), en geef ze elke ochtend uit bed een grote bak groente. Maar met 6 dames is het zo op :D En dat kleine boeffie, nu 4,5 week oud, die heeft ook ontdekt dat ze kan piepen }> Oh, en wat een stem!! Cavia's kunnen echt hele lelijke stemmetje hebben, haha!

Maar dat beessie blijft maar gillen. Krijg soms telefoon, en pas vroeg er iemand : "Word er 1 vermoord daar ofzo :D " Neee, tis Jessi, die honger heeft :D

Ook elke avond krijgen ze groente, ze hebben genoeg gewoon voer, genoeg hooi, en ook plukgras.

Hoe hou ik ze nu tevreden, want echt, ik steek 's avonds sleutels in het slot, en ik hoor ze met z'n 6e buiten gillen }> Oh-oh-oh, wat een stelletje!

Ik kan ze wel een hele krop neerleggen, maar die is ook na een uurtje op. Tevens wil ik toch aan de buikjes van de dames denken. Hoe houd ik 6 gillende cavia's tevreden xD?

(Ik heb ontdekt dat Jessi ook gilt, als ze het toetsenbord hoort xD)

XoNo

Re: Hoe zet je cavia's uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:17

Zorgen dat ze verder genoeg hooi hebben :)
En ja, met 6 cavia's gaat groente enorm hard! :D
Ik heb er 2 en daar gaat ook al voor een vermogen aan vreten in :P

PlukenKrul

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:23

Hihi, geweldig! Caafjes vreten wel door hoor :P Ik heb hier nu ook eentje van 6 weekjes en die heeft me ook een gil stem ahahaha.. Maar je zusje heeft zeker wel verteld hoeveel ze op een dag krijgen? Daar moet je je gewoon aan houden..... zodra ze hier de koelkast horen (of soms hoef ik alleen maar heen en weer te lopen en ze gaan al :+) piepen ze gewoon omdat ze dat associeren met eten... en nu krijgen ze natuurlijk minder aandacht dan normaal (alleen 's ochtends en 's avonds) dus dan piepen ze wel even voor extra aandacht en eten. En ze zijn natuurlijk blij je (lees: eten) te zien ;)

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:24

Trainen 8-) Krijgen ze elke keer dat je bij de kooi komt wat lekkers? Dan is het logisch dat ze je roepen zodra ze je horen. Probeer ook af en toe niets mee te nemen (of extra komen :D )

XoNo

Re: Hoe zet je cavia's uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:33

Overigens krijgen de mijne op vaste tijden eten. Ik kan de hele dag door de koelkast open doen en er komt geen piep uit :D Ze krijgen 's morgens brokjes en hooi en eventueel een knabbelstick en 's avonds voor ik naar bed ga krijgen ze groenten. Tussendoor krijgen ze eigenlijk niets en dan houden ze zich wel rustig :j

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 08:34

Je moet ze niet steeds wat geven als ze beginnen te piepen want dat is net als een bedelende hond.
Als ze dat door hebben dat piepen voer opleverd dan blijft dat orkest aan de gang.
En ze moeten niet alleen groenten eten, hooi moeten zeker ook eten en wat brokjes.
Tja en een volumeknop heb ik hier ook nog niet gevonden ;)

Lena01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 18:06

Haha, het zijn super leuke diertjes, maar oh, 6 dames te gelijk aan het loeien.. is als je moe uit je werk komt, niet altijd een lolletje.

Mijn zus voert ze de hele dag, en beloont als ware dat gillen ook. En eigenlijk vind ik het ook erg leuk, maar die uitknop, is niet te vinden. Ligt er een hele bak groente in de kooi, echt best heel erg veel, beginnen ze nog te loeien bij het horen van de koelkast.

Nog even, en dan gaan ze met zn allen de fokschuur in. Krijgen de oortjes rust.

Wat ik wel geniaal vind, is dat ze ongelovelijk gevoelige oortjes hebben. Als ze dus fluiten, bewegen heel die oren mee, dat is veel te veel lawaai voor die flappers van ze xD