Gister was ik bij vrienden op bezoek. Aangezien zij het overgrote deel van het jaar in het buitenland zitten, huren zij in de vakantie een huisje in een bungalowpark. Er lopen daar veel zwerfkatten. Geen wonder ook, die beesten lopen daar heerlijk tussen de bossen, en krijgen van bijna iedere huisjeshuurder wel een bakje brokjes, en wandelen de hele dag van bakje naar bakje. Nu was het geval dat één rooie kater (met een prachtige dikke kop, zoals alleen katers ze zo mooi hebben

Dus ik naar de dierenambulance bellen. Zegt de madam aan te tel, wat fijn dat u belt, maar we kunnen hem niet ophalen tenzij u hem vangt en in een schuur doet, ofzo...

En een geworstel om dat beest in een reiskooi te krijgen! Persoonlijk een beetje onprofessioneel, want het beestje bloedde als een gek aan zijn bekje en pootjes, ineens, en op een gegeven moment durfde 1 de schuur niet meer in...

Maargoed. Ik werd vanochtend gebeld, ze hadden hem in laten slapen, want hij had kanker, en dat was tot diep in zijn botten al uitgezaaid. Ze kónden hem nog wel opereren, maar wat je dan gaat sleutelen aan zo'n wilde kat...

Ik denk persoonlijk dat hij een fijn leven heeft gehad. Hij had zijn mannelijkheid ook nog en (vrouwlijk) gezelschap genoeg