Wilde kat gered..?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Solar

Wilde kat gered..?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 22:57

Gered met een vraagteken, ik weet eigenlijk niet zeker of ik er wel goed aan gedaan heb...

Gister was ik bij vrienden op bezoek. Aangezien zij het overgrote deel van het jaar in het buitenland zitten, huren zij in de vakantie een huisje in een bungalowpark. Er lopen daar veel zwerfkatten. Geen wonder ook, die beesten lopen daar heerlijk tussen de bossen, en krijgen van bijna iedere huisjeshuurder wel een bakje brokjes, en wandelen de hele dag van bakje naar bakje. Nu was het geval dat één rooie kater (met een prachtige dikke kop, zoals alleen katers ze zo mooi hebben :Y) ) tam genoeg was om te aaien. Bij nadere inspectie had hij een gezwel zo groot als een tennisbal aan een kant van zijn kaak hangen :oo Hij kon niet of nauwlijks eten en was intussen broodmager geworden (Onze vrienden kennen deze kater, de hele buurt trouwens, en hij was altijd een lekkerre dikkerd). ZIjn oogjes hingen ook helemaal triest, dat wil zeggen, de huid onder zijn ogen werd naar beneden getrokken, en waren rood en vies.

Dus ik naar de dierenambulance bellen. Zegt de madam aan te tel, wat fijn dat u belt, maar we kunnen hem niet ophalen tenzij u hem vangt en in een schuur doet, ofzo... :? Nou goed, dus ik met een plakje salami poes in de schuur gelokt. 2 uur later (is nog vlug, want ze hadden het razend druk!) kwamen ze m ophalen.
En een geworstel om dat beest in een reiskooi te krijgen! Persoonlijk een beetje onprofessioneel, want het beestje bloedde als een gek aan zijn bekje en pootjes, ineens, en op een gegeven moment durfde 1 de schuur niet meer in... 8)7 .

Maargoed. Ik werd vanochtend gebeld, ze hadden hem in laten slapen, want hij had kanker, en dat was tot diep in zijn botten al uitgezaaid. Ze kónden hem nog wel opereren, maar wat je dan gaat sleutelen aan zo'n wilde kat... :n

Ik denk persoonlijk dat hij een fijn leven heeft gehad. Hij had zijn mannelijkheid ook nog en (vrouwlijk) gezelschap genoeg :+ Maarja, de laatste paar uur waren denk ik wel écht heel rot...

zonnebloem18

Re: Wilde kat gered..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:08

Ja maar hij is geen pijnlijke dood gestorven ergens in de bosjes.
Ik had denk ik niet anders gedaan!

Marigold

Re: Wilde kat gered..?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:10

inderdaad, anders was hij uiteindelijk misschien wel dood gegaan van honger en uitputting.
je hebt hem dus wel geholpen hoor!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 03:12

nare dingen, maar zoals al gezegd, anders had hij wellicht een nare ( hongerdood) buiten gehad. zo is zijn lijden toch nog wat verkort.

en even, de dierenambulance ( of veel iig) haalt idd niet zo maar een wilde kat op, pas als hij al gevangen is. anders hebben ze een dagtaak.
ook niet elke vrijwilliger heeft evenveel verstand en ervaring in het vangen en handelen van (ver) wilde(rde) katten, soms lijkt dat idd zeer onprofessioneel, maar ja, wees blij dat er mensen zijn die er toch voor komen. en dat er dan ook 1 is die niet meer de schuur in durft? ook dat snap ik hoor, een kat in het nauw maakt niet alleen maar rare sprongen, maar kunnen je echt serieus verwonden ( ik spreek uit ervaring 8-) heb de littekens nog)

het is niet jou schuld dat de kat daar liep, dat hoort zoiezo al niet, daar zijn andere mensen, pretnesten, oeps nesten enz verantwoordelijk aan, dat zijn laatste uren geen feest waren, dat snap ik, maar veel keus was er niet, veel van zulke katten krijg je ook niet meer fatsoenlijk plaatsbaar, zeker niet met de wetenschap dat er vele katten op een nieuw huis wachten, katten waar minder geduld, geld en werk voor nodig is.

je hebt het goed gedaan ;)