honden shows..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

daphneM

honden shows..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 15:24

hoihoi

ik ga in november mn eerste honden show lopen in de puppyklas!

Nu zou ik graag wat meer informatie willen over wat de jury graag ziet!

*kleding
*riem+lijn
*hoe moet je lopen
*wat mag je wel of niet bijvoorbeeld praten!.
*Trekken, achter lopen, etc etc!..

Hoe streng zijn ze in de puppyklas en wat kan ik verwachten?..

Groetjes :D

Pollewoppy

Re: honden shows..

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:25

Er zijn wel ringtrainingen. Misschien is dat iets?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 15:31

ja die ga ik over 3 weken volgen! maar dan weet ik nog niet precies wat ik aan moet of zo!..Ben gewoon nieuwschierig naar de eerste keer van de bokkers!..

Flowerpull

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:36

Bij ringtrainingen leggen ze in principe alles uit enzo :)
Verder zijn er speciale showriempjes die je bij de boerenbond of dierenwinkel kan krijgen. Verder moet je hond gewoon netjes naast je kunnen lopen, niet aan het gras snuffelen, geen behoeftes doen etc. op het gras.
Bij de puppyklas zullen ze wel wat minder streng zijn denk ik, maar hoe streng precies zul je uitgelegd krijgen bij de ringtraining :)
Succes!

messica

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:45

Alle vragen kan je stellen op de ringtraining. Ik heb met mijn chihuahua ook meegedaan in de babyklasse. Je moet je best doen en meer kan je niet, veel oefenen en het leuk maken voor de hond. Ze kunnen ook niet verwachten van een pup dat ie alles goed doet.
Echte kleding voorschriften zijn er naar mijn weten niet, als ik soms zie hoe sommige mensen in de ring lopen dan kunnen ze beter op de camping gaat zitten.. ;) En uiteindelijk kijken ze toch naar de hond, daar draait het om.. *D

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:48

Mijn buurman doet de show altijd in pak. Nette broek + overhemd maar ik heb inderdaad wel mensen gezien die beter op de camping konden blijven zitten.

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 15:49

flowerpulli: Ohhw wat moeilijk niet aan het grassnuffelen! daar doet ze altijd haar behoefte we lopen altijd op het gras dus snuffelt ze ook vaak daar ze is er gek op!..als ze gras ziet is ze niet te houden en rent ze er heen!..haha even wat op verzinnen!..

Mag je wel tegen je hond praten? wij leren nu het comando wandelen, dat ze naarst je wandeld en haar aandacht bij mij is, maar ze is nu 10 weken dus niet alles loopt zo als het hoort!.
Maar dan praat ik heel veel tegen der, zo dat ze omhoog blijft kijken, en ik geef haar geregeld wat!.

Messica: Ja dat is waar, de hond is het belangrijks! kan wel mn paarden kleren aan doen! wel netjes in het zwartwit!.. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:38

ligt ook aan het ras :j Houd rekening met je kleren, als je een witte hond hebt geen witte broek dus, want daar krijg je gegarandeerd commentaar op (geldt ook voor zwart en alle andere kleuren) Verder moet je een speciaal showlijntje hebben, zo'n katoenen dingetje volstaat meestal wel, zijn op de shows zelf ook wel te krijgen. Volgens mij mag je wel gewoon praten tegen je hond :j

iefke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 10:55

LZP -> BB

Casca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:09

Waar het mee begint is dat je pup zich moet laten betasten. Dus die enge vreemde man/vrouw komt overal naar kijken en aan voelen, kun je al wel oefenen, tandjes kijken, overal betasten, oogjes en oortjes kijken.

Wat ook belangrijk is is dat de hond draaft naast je, dus niet in telgang of galop maar een goede draf laat zien, hierbij moet je dus zelf van tevoren even kijken op welk tempo jouw pup het fijnste loopt. Je pup zal aan een los lijntje naast jou moeten draven, dus dat jij zijn aandacht kunt houden is super! (als een hond naar voren of omhoog getrokken wordt krijgt de keurmeester geen goed beeld).

Vlak voor én na het lopen moet je pupje even voor de keurmeester staan, netjes op 4 poten (daarbij is het afhankelijk van het ras of je hem neer mag zetten of niet). Je kunt hem dan aan de voorkant even wat afleiden met je hand bij zn neus, dan blijven ze vaak wat makkelijker staan. Het liefst moet de hond 'vierkant' staan, zoals je dat bij paarden noemt..

De tips van Kleding etc. zijn hier al genoemd maar wat ik ook nog wil zeggen is; zorg dat je ten alle tijden niet tussen je hond en de keurmeester in gaan staan. Als je met meerder pups in de ring bent en jij moet even wachten kan het zijn dat de keurmeester soms nog de rij afkijkt, dan moet jij niet voor je pup staan ;)
Tevens; jij bent daar met je hond, hou dus continue in de gaten dat je hond op een show is als je in de ring staat, dus niet gaan kletsen, hond laten liggen, nee, netjes laten staan en naar je hond kijken, díé is belangrijk. Ook wanneer je achter elkaar de eindkeuring moet lopen (gezellig met alle schattige pups) dan is het belangrijk dat JOUW hond goed uitkomt, loopt degene voor jou langzamer? Hou dan even in, ga diep door de hoek, zodat jij veel ruimte hebt om jouw hond te laten zien, voor jou is die namelijk altijd de mooiste! :D

Keuring in een notendop :P heel veel succes!

Spiekt in TS profiel; Whaaaaaaa Wát een ontzettend schattig ding!!!

Fury08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 11:12

Hoi Hoi,

Zouden jullie mij hier wat meer info over kunnen geven? Hoe ik aan zo'n show kan deelnemen en waar ik dat allemaal kan zien en volgen.

Mijn pup komt in oktober, echt super spannend allemaal.

xROMY

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 13:48

Ik heb in juni mee gedaan.
Die werd georganiseerd door de hondenschool, dierenkliniek en Royal Canin.
Bij ons letten ze op vacht, gangwerk (dat mislukte bij ons totaal, Beau had geen idee wat er van haar verwacht werd. :+ ) gebits check, staart, oren. Zo'n beetje alles.

Iris_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 14:10

Mijn ouders lopen shows met onze hond en hebben ook in de puppyklasse gelopen met haar.
In de puppyklasse letten ze overal niet zo heel streng op hoor. Omdat het al van die fladders zijn.

En verder sluit ik me bij Casca aan :j

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-09 21:27

Bedankt voor jullie reactie's!

ik ga zeker even kijken!

Hoe kan ik dat het beste oevenen met haar dat betasten, ze ziet iedereen als spelen, en gaat dus heerlijk bijten... :o

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-09 21:41

winia4ever schreef:
Hoe kan ik dat het beste oevenen met haar dat betasten, ze ziet iedereen als spelen, en gaat dus heerlijk bijten... :o

Ringtraining!

Even zoeken of er een kynologenclub in je buurt zit en even daarheen bellen voor informatie over ringtraining.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:45

Lees dit maar staat bijna alles in:

Hondenshows : alles over het meedoen aan hondententoonstellingen / Judith Lissenberg ;

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-09 15:53

winia4ever schreef:
Bedankt voor jullie reactie's!

ik ga zeker even kijken!

Commando eraan koppelen; bv staan, stil of blijf, ligt er een beetje aan wat je normaal gebruikt voor commando's. Als jij het commando geeft moet je pupje blijven staan en de vreemde negeren, je kunt haar dan zelf kort aan de riem houden en je hand boven haar hals, dan kan zij niet zo makkelijk achterom kijken of bv gaan liggen, met je andere hand kun je bv haar snuitje vasthouden als haar hoofd bekeken wordt.