Het is toch ook niet normaal meer hoe mensen met hun dieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Samm

Het is toch ook niet normaal meer hoe mensen met hun dieren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:25

OMGAAN!! Tjonge jonge jonge...het begon de nacht van zondag op maandag. Wij gingen sávonds naar bed en we hoorden de hele tijd gejank. We dachten allebei dat dit 2 huizen verderop vandaan kwam dat het een kind was. De volgende dag smiddags besefte ik ineens dat het gejank dus al vanaf de nacht tot aan nu niet meer is opgehouden en ik zei nog tegen mezelf, als ik toch zo'n kind had ;) Telkens als ik het gejank weer hoorde ging ik in de achtertuin staan en tot mijn verbazig kwam het geluid helemaal niet van een paar huizen verder maar bij de buren vandaan!

Wat blijkt nou, de buren zijn zondag weg gegaan, denk op vakantie en hun hondje zit dus heerlijk alleen thuis!
Het arme dier is de hele dag door aan het janken waar geen einde aan lijkt te komen. Nu zei mijn vriend dat hij mensen af en toe ziet bij de buren die dan denk ik even wat eten geven en het hondje in de tuin laten plassen.

Ik zit dus nu al de hele dag te wachten of ik ze zie maar als ze met de fiets komen, dan komen ze achterom en kan ik ze dus niet zien, want ik ga hun er zeker op aanspreken.
En mijn buurvrouw al helemaal als ze terug is! Die mensen wonen hier net een paar maanden en ken ze eigenlijk amper maar daar gaat nu dus verandering in komen, ze gaan kennis maken met de buurvrouw -:(-

Sommige mensen binden hun hond dus vast aan aan boom als ze met vakantie gaan en anderen die laten ze gewoon voor oud vuil alleen thuis zitten! Het is toch niet normaal meer _-:(

iefke

Re: Het is toch ook niet normaal meer hoe mensen met hun dieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:26

LZP -> BB

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:29

pff verschrikkelijk
natuurlijk weet je de achterliggende reden niet, maar in de vakantieperiode..
neem dan geen dier :(
anders moet je hem bij iemand of in een kennel onderbrengen, of zorgen dat iemand daar heen komt
niet alleen thuislaten zodat iemand 2x 5 minuutjes naarze toe komt
zielig, heel zielig
zou precies hetzelfde reageren ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:30

dat is idd niet echt netjes, maar als er mensen langs komen is er toch niks aan de hand? of ben ik nou gek?

Ik snap dat het vervelend is dat de hond constand jankt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:32

Je kunt een hond idd niet zolang alleen laten, belachelijk dit :(

Arme hond :(

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 14:34

Peelie schreef:
dat is idd niet echt netjes, maar als er mensen langs komen is er toch niks aan de hand? of ben ik nou gek?

Ik snap dat het vervelend is dat de hond constand jankt...

Nouja dat niet alleen maar het feit dat het dier gewoon nu al 4 dagen alleen zit en er 2 of 3 keer per dag is iemand 10 minuten komt kijken terwijl het een gezin is met 2 superdrukke kinderen en een moeder die altijd thuis is, en nu is het arme dier moederziel alleen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:35

4 dagen??!!!!!

Niet te geloven.........

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 14:38

Wat belachelijk zeg! Gelijk heb je dat je er wat van zegt!

Ik heb ook zulke bovenburen (is nog familie ook, schaam me zowat om het te zeggen!) hadden eerst een Cane Corso hond vanaf pup (geen training), die was te bezitterig naar de baas zn vriendin, dus die moest weg. Toen kwamen er 2 vuilnisbakkies(pups, geen training), daarvan moest er ook eentje weg want het was te druk in huis anders (3 kinderen, 2 volwassenen, 2 honden, 2 baadegaams in een flatje van 80m2 red.) en tot mijn stomme verbazing hebben ze nu een amerikaanse stefford :o, ook vanaf pup, en geen training. En maar janken dat die honden niet luisteren. Gek he, als je ze door je koters (waarvan er inmiddels ook 2 uit huis zijn geplaatst) laat uitlaten en die eraan laat rukken en trekken.
Ongelofelijk....

Mijn mening is dat als je je dieren harder slijt dan je schoenzolen, dan ben je het doodschoppen nog niet waard.
Walgelijk!

Kan me dus erg goed voorstellen hoe je je voelt!

Edit:typo

joanita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:27

Het blijft natuurlijk heel zielig voor het arme beestje, maar het kan ook aan de oppas liggen van de hond liggen. Voor hetzelfde geldt heeft de 'oppas' gezegt: nee wij gaan wel dagelijks een heel eind met hem wandelen en geven wel veel aandacht. Het kan natuurlijk zijn dat je buren niet weten dat de hond zo behandeld word en dat ze zich kapot schrikken als ze dit te horen krijgen. Ik zou in ieder geval voorzichtig brengen bij je buren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:47

Yeyo schreef:
Wat belachelijk zeg! Gelijk heb je dat je er wat van zegt!

Ik heb ook zulke bovenburen (is nog familie ook, schaam me zowat om het te zeggen!) hadden eerst een Cane Corso hond vanaf pup (geen training), die was te bezitterig naar de baas zn vriendin, dus die moest weg. Toen kwamen er 2 vuilnisbakkies(pups, geen training), daarvan moest er ook eentje weg want het was te druk in huis anders (3 kinderen, 2 volwassenen, 2 honden, 2 baadegaams in een flatje van 80m2 red.) en tot mijn stomme verbazing hebben ze nu een amerikaanse stefford :o, ook vanaf pup, en geen training. En maar janken dat die honden niet luisteren. Gek he, als je ze door je koters (waarvan er inmiddels ook 2 uit huis zijn geplaatst) laat uitlaten en die eraan laat rukken en trekken.
Ongelofelijk....

Mijn mening is dat als je je dieren harder slijt dan je schoenzolen, dan ben je het doodschoppen nog niet waard.
Walgelijk!

Kan me dus erg goed voorstellen hoe je je voelt!

Edit:typo

Ik heb zulke buren gehad, en de pest is, het mag ook nog allemaal, want het is geen dierenmishandeling volgens de wet :(

Yeyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 15:53

Nou ja, een ding is zeker, die dieren zijn beter af bij een andere eigenaar, maar waarom begin je er dan aan??
Joehoe.....het is léven hoor wat je in huis haalt, sukkels!

Die arme dieren zien nu niets anders dan de flat waarin we wonen van alle hoeken, het veldje voor de flat, hun eigen huis, de tuin op een camping, dit alles aangelijnd. En maar zeiken dat die hond van alles sloopt, gek he?!?
Dat arme beest weet niet eens hoe een bos of een strand eruit ziet :(

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:05

volgens mij mag de DB dan wel eens wat dingetjes aanscherpen, gewoon ronduit walgelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:10

O wat verschrikkelijk zielig, ik hoop dat je snel iemand kunt aanspreken, want dit is echt te triest voro woorden.
Stop hem dan tijdelijk in een dierenpension zodat er lekker gewandeld wordt met ze en ze lekker kunnen spelen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:15

Kan je geen briefje aan de deur bevestigen, dat je dit niet normaal vind en dat je dat gejank niet meer kan aan horen.Dan hoef je ook niet te wachten tot ze komen.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:18

Dit is echt onacceptabel. Kan je de DB niet inschakelen? Lijkt me sterk dat je zo dieren mag houden.

Lisaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:18

ik wil niet veel zeggen hoor, maar als ons gezin eens een paar daagjes weg is (wat eigenlijk niet voorkomt echt een enkele keer) dan blijft de hond ook helemaal alleen thuis en de buren geven hem eten, drinken en laten hem even uit. Ik zie er niet echt een probleem in.
Oké de hond waar het hier om gaat jankt dan wel de hele tijd en dat is wel vervelend, die hond kan dus ook niet alleen thuis blijven vind ik dan, maar zoals bij onze hond gaat het prima :j

Ik vind dat een hond best wel aan aantal dagen alleen kan zijn ( zolang de hond het zelf ook kan iig, in dit verhaal jankt ie alleen maar dus dat zie ik dan ook niet zo zitten) maar als het beestje eten en drinken krijgt en een aantal keren per dag word uitgelaten zie ik er het probleem niet van hoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:22

ik vind dat niet kunnen...een hond hoort buiten te kunnen en dan nog het liefst met een vriendje.
ik vind dit misdadig...3x 10 minuten per dag in de tuin....de db doet hier niets aan ben ik bang,arm beest!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:25

Ben ik het mee eens Lisaaaa.
Vind het een prettiger idee om mijn hond thuis te laten in een vertrouwde omgeving dan hem weg te brengen. Hoewel die van ons altijd wel naar de oppas gaat als wij op vakantie gaan, maar de oppas is de vorige eigenaar :D

Als je weet dat je hond moeilijk alleen thuis kan blijven en dus jankt, sja.. dan moet je of niet op vakantie gaan of er een goede oppas voor regelen. Nu zorgt de hond voor overlast en dat is niet alleen zielig voor het beest zelf maar ook zeer vervelend voor omwonenden.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 19:32

Honden zijn meestal meer gehecht aan hun 'roedel' dan aan hun huis. Die van ons gaat meestal ook mee op vakantie om die reden.Ik denk ook dat onze hond liever met gezelschap bij vreemden zit dan alleen thuis, maar dat is mischien ook een beetje haar karakter. Ik denk dat dat voor een hond die zo jankt om aandacht ook zo is eigenlijk.

Als het een jonge hond is vind ik 3 keer per dag 10 min niet kunnen. Bij een oude hond kan dat anders liggen. Ik heb onze buurhond eens verschrikkelijke spierpijn bezorgt door dat de buurvrouw zij een halfuurtje uitlaten toen dacht ik iedetre keer een half uur terwijl zij 1 keer per dag bedoelde }:0 . (Edit: hij was al 15 en een westie.)

Samm

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 20:31

Inmiddels zijn er hiernaast al een paar uur mensen en mijn vriend zei dat ze ook er hadden geslapen volgens hem vannacht.
Hondje is inmiddels nu rustig, ben benieuwd of ze nou vannacht ook blijven en wanneer de buren terug komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-09 22:38

Ik nam mijn hond altijd gewoon mee, ik pieker er niet over om een hond zo lang alleen te laten.