rasverenigingen abesijn, wie ??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

zimbabwe

rasverenigingen abesijn, wie ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 11:54

Ik krijg volgende week een kitten: een Abessijn, poesje, silverblauw met papieren. Nu wil ik me graag aansluiten bij een rasvereniging zodat ik er mee naar een keuring kan en ik wil er in de toekomst ook een keer een nestje bij fokken, dus dan is een rasvereniging sowieso handig. Nu ben ik er al snel achter dat er wel tig verschillende stamboeken zijn, elk uit scheuringen binnen verenigingen ontstaan. Volgens de fokker maakt het allemaal niet bijster veel uit waar je je aanmeld en dat ik zelf maar moest kijken waar ik me het beste in kon vinden. Nu zijn ze zelf onderandere bij Neocats aangesloten en volgens mij ook bij de SAN. Ik heb veel gegoogled en kan door de bomen het bos niet meer zien en vraag me af of er andere Bokkers ook raskatten hebben en aangesloten zijn bij een rasvereniging. Hoe bevalt het en wat kunnen jullie adviseren?? Sowieso nog mensen hier met Abessijnen?

zonnebloem18

Re: rasverenigingen abesijn, wie ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 16:20

Rasverenigingen:
http://www.aby2000.nl/
http://www.raskan.nl/
En SAN die had je zelf al gevonden.

Ik heb geen abessijn maar kan niet wachten tot ik de eerste mag verwelkomen, alleen eerst verhuizen.
Zelf zou ik naar Aby2000 gaan die organiseert best wel veel heb ik begrepen.

Ik neem aan dat je wel toestemming hebt van de fokker om er een nestje mee te fokken.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 17:33

Ja hoor, ik ben er al twee keer geweest voor ik een poesje kreeg aangeboden en hij weet precies wat ik ermee van plan ben..Ik heb zelfs bewust gevraagd om een poesje van zowel keuringskwaliteit en fokwaardig...Ik zou de beste uit het nest krijgen vertelde hij mij, hihi (maar dat zegt hij vast tegen iedereen. Hij is wel zo eerlijk (schat ik in) om het aan te geven als het poesje niet fokwaardig zou zijn :P

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:35

Voor fokken moet je bij een Fifé aangesloten vereniging zitten, althans voor de catterynaam. ( zo hebben wij het gedaan)
www.mundikat.nl
De Fifé organiseert wereldwijd shows.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:35

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 17:36

Ik zie dat de fokker ook bij aby2000 zit dit is de advertentie:

Cattery: van Ermelinde

Geboortedatum: 4 mei 2009
Vader: Int. Ch. Cherokee Des Reves de Jadis (ABY as)
Moeder: Ch. Black silver Duchess af Bastokat DK (ABY ns)
Beide ouders zijn getest. Test uitslagen zijn in te zien bij de fokker.

Kittens:
Kater zwart zilver beschikbaar
Kater zwart zilver beschikbaar
Kater blauw zilver beschikbaar
kater blauw zilver beschikbaar
Poes zwart zilver beschikbaar
Poes blauw zilver optie
De katertjes zijn alleen beschikbaar als gezelschapsdier

Poes blauw zilver optie is dus voor mij *\o/*

(ps de katertjes worden standaard gecastreerd bij deze fokker, tenzij dit duidelijk anders is overeengekomen, dus niet zo dat ze geen kweekkwalitieten hebben)

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 17:37

Is Neocat ook een Fife gebeuren?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:38

beide ouders zijn getest op????
Nee volgens mij niet. maar durf het niet helemaal te zeggen. zal even voor je spieken

zag het niet staan op de site.
Mundikat en felikat doen veel samen.

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 17:41

Op alle nodige test (volgens de site op aby2000 alle voorgeschreven testen) poesje is zelf ook Dna getest aangezien moeder drager is van een of ander gen waar ze op getest moeten worden. Poesje is helemaal vrij dus zouden de kittens die ze voortbrengt (mits natuurlijk kater ook 100 % vrij is) niet meer getest moeten worden..

even opgezocht:
Fiv, felv, pl, pkdef en PRA...
Laatst bijgewerkt door zimbabwe op 29-07-09 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:42

deflin schreef:
Voor fokken moet je bij een Fifé aangesloten vereniging zitten, althans voor de catterynaam. ( zo hebben wij het gedaan)
http://www.mundikat.nl

Je kan ook gewoon bij een OAH vereniging aangesloten zijn om te kunnen fokken en dus de catterynaam aan te vragen + straks de stambomen.

Ik zit zelf bij Saint Pro Cat (www.saintprocat.nl). Voorheen bij een Fifé vereniging maar ben overgestapt.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:44

Leonoor schreef:
deflin schreef:
http://www.mundikat.nl

Je kan ook gewoon bij een OAH vereniging aangesloten zijn om te kunnen fokken en dus de catterynaam aan te vragen + straks de stambomen.

Ik zit zelf bij Saint Pro Cat (http://www.saintprocat.nl). Voorheen bij een Fifé vereniging maar ben overgestapt.

Oh sorry, dacht dat je voor een catterynaam altijd aangesloten moest zijn bij de Fifé.
ik ben zelf zeer te spreken over de mundikat. Veel shows en goede shows.
Ben twee keer bij een saint pro show geweest in Zwolle, echt waardeloos. onze katten moesten goed ontvlooid zijn , staan er een paar meter verder op honden, paarden. En de organisatie vondt ik ook niet zo geweldig.

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 17:46

Veel shows? Waar dan ;) In NL en BE zijn het er echt niet overdreven veel. En heb geen zin om heel Europa door te crossen in de lagere klassen als ik bij de OAH verenigingen wekelijks op show zou kunnen in deze 2 landen.

De shows waar ook de andere dieren aanwezig waren worden daar, in Zwolle, niet meer gedaan.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 18:10

okee, voor mij veel shows dan. Ik hoef niet om de twee weken naar een show en ik denk mijn katten al helemaal niet. :D
De enige waar wij naar toe gaan is hier in het noorden. maar een vriendin van mij gaat maandelijks naar alle Fifé shows in de benelux

Oké Zwolle was voor ons de laatste keer in 2007 :+ , maar geweldig dat ze dat veranderd hebben

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 23:03

de rasvereniging is voor 'erbij'. Voor je kittenbemiddeling en informatievergaring. Voor stambomen moet je lid zijn van een algemene vereniging. Of je lid wordt van een FIFE vereniging of een onafhankelijke maakt, gek genoeg, niks uit. Beide importeren jouw kat in hun stamboek als dat nodig is. Voor het gemak zou ik lid worden van de vereniging waarvan de fokker lid is. Laat hen jou ook maar een beetje coachen. Volgens mij ben ik jaren geleden bij hen geweest voor mijn ene nestje abessijnen.

Op zich zijn de abessijnenfokkers een hechte groep die onderling goed en positief met elkaar omgaan. Veel plezier met je handenbindertje straks!

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 10:10

Ik denk dat ik inderdaad maar gewoon doe wat de fokkers ook hebben, die kunnen mij in ieder geval misschien wat meer wegwijs maken, en volgens mij het minste gedoe met overschrijven enzo..hihi Dank je voor jullie tips en info..