M'n zus gaat in september een maand met vakantie. Nu kan ze wel mensen regelen om de poes te voeren, maar ik vind het zo sneu dat de poes een maand alleen woont. Zou een vakantieadres een optie zijn? Ik vind een pension echt niks, dus dat is geen optie. Bij mij thuis ook niet helaas, want ik heb al 2 volwassen katten en 2 kittens die nog in de gewenningsperiode zitten en dat wil ik echt niet verstoren.
Die zitten niet meer in die leeftijdscategorie De volgende generatie is er wel, maar die zitten nog in de baby/peutertijd
Yinnar
Geplaatst: 29-07-09 10:14
Voor zover ik weet hecht een kat zich aan een huis en niet aan een mens. Je kent vast het gezegde wel "een kat heeft geen baas maar personeel" Je doet een kat meestal geen plezier door het te verkassen. Vooral als het voor een korte periode is zoals in dit geval vakantie. Verder moeten degenen die oppassen goed uitkijken dat hij/zij niet ontsnapt want dan is het eind zoek. Mijn katten worden 1x per dag gevoerd als ik er niet ben. Nou heb ik er wel meerderen en kunnen ze bij mij naar buiten als ze willen. Is het geen optie om iemand op het huis te laten passen? Dan sla je twee vliegen in één klap. En het huis is bewoond dus minder aantrekkelijk voor eventuele inbrekers en de kat heeft gezelschap.
Edit: het gezegde is "een hond heeft een baas een kat heeft personeel" oeps
Laatst bijgewerkt door Yinnar op 29-07-09 10:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Ja dat deed ik vroeger voor haar, maar ik heb nu een eigen leven met een huishouden en huisdieren, net als haar omgeving. Ze is half 30, dan heb je niet zo makkelijk meer iemand die je kan regelen om zoveel weken in je huis te zitten
Zou ze eventueel iemand in haar huis willen hebben om op de kat te passen? Er staan nl. ook wel eens advertenties van mensen die op zoek zijn naar mensen die op hun huis en dier passen tijdens de vakantieperiode.
Er was gisteren nog op het nieuws dat er veel katten weglopen tijdens de vakantieperiode. Dus ik zou als ik haar was hem niet ergens anders brengen. Ze zijn erg gewend aan hun eigen stekkie!
Caesar
Geplaatst: 29-07-09 10:31
Ik doe het nog af en toe en bevalt zowel mij als de bewoners prima. Ik heb nu een leuk netwerkje opgebouwd en als er iemand belt voor een weekendje, dan kan ik dat prima invullen. Doe het nu niet meer voor langere periode, maar ik kwam ook bij mensen in huis die ik niet kende. Vaak is er nog wel een collega met een dochter oid die dat wel wil. Even wat ruimer vragen, als je zus een onbekende wil natuurlijk, want het is altijd maar afwachten wat je krijg.t
Om even terug te komen op iemand in huis.. nichtje was maar een optie, misschien een buurmeisje, collega, oid. Zijn zat opties te bedenken... er is vast wel iemand
Bergje
Geplaatst: 29-07-09 10:37
Het is echt niet zo dat alle pensions "niks zijn". Voorheen bracht ik mijn katten nooit naar een pension maar regelde ik altijd iemand. Ging prima, totdat de kater pillen moest hebben, toen lukte het niet meer zo goed! We zijn gaan zoeken en overal gaan kijken. Het ergste pension was een soort gangetje met allemaal hokjes op elkaar met katten erin die triest naar buiten keken. Vrouwtje zag mij al kijken en zei al "maar ze mogen ook een uurtje per dag tussen de hokjes loslopen". Euhm, zo'n pension valt dus meteen af. Waar ik ze nu breng hebben ze het prima naar hun zin. De ruimte is een ontzettend grote woonkamer en ze lopen de hele dag lekker los. Onze poes geniet zelfs van nog meer luxe, want die loopt 's nachts ook soms nog los, als ze het er niet mee eens is dat ze in haar hokje moet. Wat ik ermee wil zeggen, als je goed rondkijkt vind je ook goede pensions. Nadeel ervan, als je dat nú nog moet zoeken ben je te laat, dan zitten alle goede pensions vol! Dan toch maar iemand zoeken voor in huis denk ik!
Yinnar
Geplaatst: 29-07-09 11:01
Mayo schreef:
Hmm, denk dat ik het heft maar weer in haar handen leg, dit zijn zaken die ik niet voor haar kan bepalen zo
Bedankt voor de reacties!
Je zou het wel eens kunnen voorleggen aan haar wat ze er van vindt om iemand in huis te hebben.
cissy
Geplaatst: 29-07-09 16:31
Ik heb zelf 4 katten (poezen en open poezen dus dominante tutten) en momenteel 2 oppaskatten (geholpen katers) voor onbepaalde tijd erbij omdat de eigenaar in scheiding ligt. Ze zijn er nu ruim twee weken en lopen al een week vrij rond in mijn huis tussen de andere katten en het gaat uitstekend. De eerste dagen hebben ze wel lopen grommen en blazen en ik deed ze apart in een kamer als ik niet thuis was. Later heb ik een gaaspaneel voor de deur gezet als ik niet thuis was zodat ze wel door het gaas konden neuzen maar elkaar niet slopen. Nu lopen ze dus los en ze hebben de tijd van hun leven! Ze slapen nog niet op een hoop maar ook dat zal niet lang meer duren, eentje kruipt al bij me op bed als mijn eigen katten er ook liggen.
Ik heb het ooit wel eens eerder ook gedaan voor 3 weken, een poes van een bokker die op vakantie ging en de oppas die net af ging zeggen. Dat was een poesje van 8 mnd en ik had er toen zelf ook 1 van 8 mnd en die hebben echt binnen 2 dgn vrede gesloten en de rest vd vakantie heftig lopen spelen en ravotten. Zo leuk dat de eigenaar een speelkameraadje erbij had genomen toen ze dr weer kwam ophalen. Die had echt de vakantie van dr leven!
Het zou voor de poes wel gezellig zijn als ze een maand bij jou kan logeren. Als alles gewoon netjes is ontwormt en ge-ent etc en jouw kittens zijn niet meer zo heel jong dan kan het best leuk voor ze zijn. Mits de kat van je zus ook wel een sociaal dier is.
Mijn ouders hadden hetzelfde probleem, die hadden een advertentie op marktplaats gezet voor een oppasgezin. Dit is hardstikke goed gegaan tijdens de vakantie. Ze hebben eerst een dagje ' proef gelogeerd' ,om te kijken of het goed ging. Het is nu een vast oppas adres geworden, en sommige gezinnen vinden het hardstikke leuk om op een huisdier te passen.
Mayo
Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-09 09:52
Cissy, het gaat niet om m'n kittens waar ik bang voor ben maar om de volwassen poes van mij. Dat is een enorme diva en die heeft al moeite met de nieuwe kittens. Dat is nog zeer regelmatig (eigenlijk dagelijks) blazen, grommen en uithalen vanuit haar kant. Terwijl de kittens nu al ruim 1,5 maand bij ons zijn. De volwassen kater zou me ook niet uitmaken, die went vlot. Het zou voor Chicha (mijn volwassen poes) teveel stress zijn en dat ga ik gewoonweg niet aan.
Anoniem
Geplaatst: 31-07-09 10:56
Mayo, ze hoeft de poes toch ook niet per se bij jou onder te brengen? Bij een ander kan natuurlijk ook. Mijn kat is dol op logeerpartijtjes, wat hem betreft maakt het niet uit of hij in ons eigen huis woont of ergens anders (verrader ). Maar goed, dat hebben we hem al bijgebracht vanaf het moment dat hij (en zijn ma) bij ons was met zijn 2 dagen oud Ik zou een pension nog eens heroverwegen, ik ken zelf een pension in de buurt van Utrecht waar katten heerlijk verzorgd worden, regelmatig aandacht krijgen en veel ruimte hebben de hele dag door. Indien het gaat zitten ze met andere katten in een (grote) ruimte, anders krijgen ze een privéplekje. Als ik geen oppas kon vinden zou ik mijn kat er zo heen brengen.