konijnenhol/nest in de stal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

konijnenhol/nest in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 22:06

Ik was daarstraks met mijn hond in de stal, begint dat gekke beest opeens als een gek te graven! Maar dat doet die wel vaker dus ik dacht niet dat er écht wat zat. Het tegendeel was waar want opeens liep er een jong konijntje (al met haar en ogen op een week of 2?) daar rond ik dacht wat is dát nu? En scheelde niet veel of het was hap weg konijn. Toen heb ik ´m opgepakt en teruggezet en zaten er dus heel veel jonge konijntje! ofja iig meer. Het konijntje heb ik dus terug gezet (maar bedacht me later dat het wellicht niet slim was geweest gezien mijn geur dan aan dat beestje zit).

Gezien had gat dus toen helemaal open was een stuk van de bovenkant was weg. Heb ik er een plaat bovenop gelegd maar wel zo dat er nog een fatsoendelijk gat zit voor de moeder om in het hol te gaan.

Gaat dit goed of zal de moeder nu niet meer terugkomen? En moet ik dit nu nog in de gaten houden oid? De plaat heb ik er deels opgelegd omdat mijn paarden daar ook rondlopen (is een inloopstal) en anders ben ik bang dat ze er in gaan staan ook en die beestjes dalijk nog pletten.

Alvast bedankt voor het lezen!

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 20:39

ik denk dat het wel zal meevallen aangezien de jongen al iets ouder zijn. Ik zou het in ieder geval even in de gaten houden of je mams toevallig ziet rondlopen en of ze er geweest is. Zijn het wilde konijntjes of dump konijntjes? Want dan vind ik het knap dat je dat jonge konijn hebt kunnen pakken namelijk, zo tam zijn ze meestal niet.

Maartje1990

Re: konijnenhol/nest in de stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 23:33

Het zijn wilde konijnen. Maar het beestje is nog zo dusdanig jong dat die niet hard kon hoor! En schrafelde er een beetje rond meer nog niet.