Mijn lieve Kyra heeft een zwaar gekneusd ruggetje

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stal_Fiore

Mijn lieve Kyra heeft een zwaar gekneusd ruggetje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 19:12

Ik kwam vanmiddag thuis vanaf stal en zag dat mijn poesje Kyra niet goed meer met haar achterkant kon lopen.

Ze zwalkte met haar achterpootjes en zakte er regelmatig door heen.
Ze wilde steeds gaan liggen, maar dat lukte niet echt lekker.
Als ik haar wilde pakken of wilde voelen wat er was, krijste ze het uit. Blazen, sissen, grommen, krijsen.
Ze had behoorlijk wat pijn dus.

Ik heb meteen de DA gebeld en kon gelukkig met een uur al langs komen.

Ondertussen schoot er van alles door mijn hoofd...
Aangereden? nee dat kan haast niet. Onze poes kan er nameljk alleen achter uit en dan komt ze in onze achtertuin en dan in een gedeeld pleintje wat afgesloten is. Het is praktisch bijna onmogelijk om voor bij de weg te komen.
Misschien de kattenziekte FIP? Dat heeft ook als symptoom verlamming... Leek me ook sterk want ze eet en drinkt goed. Maar toch blijft het in je hoofd spelen.
Is ze dan misschien gevallen? Van de schutting of tuinhuisje ofzo? Dat vond de dierenarts het meest waarschijnlijk.

Onze poes is niet de makkelijkste bij de dierenarts, dus nadat we haar eindelijk uit het hokje hadden mocht ze even rondlopen in de spreekkamer.
Hij zag meteen dat het niet verlamd of gebroken was. Maar ze had wel pijn.
Dus op tafel voor onderzoek.
De DA drukte op haqar ruggetje en hij en ik hadden bijna de meest gevaarlijke krab te pakken.
Daar had ze dus flink last van (nog zacht uitgedrukt).
Hij heeft haar toen in een dwangkooi gedaan om een spuit te geven. En we hebben medicijnen (metacam) mee gekregen.

Thuis was poes al wat levendiger. Ze loopt nog steeds slecht, wankelt en achterkant valt af en toe om, maar ze probeert soms alweer een klein sprintje te maken en klimt alweer op de stoelen en vensterbank.

Nu moeten we een week aankijken met de medicijnen (of het moet erger worden) is het na die week niet verbeterd, dan moeten we terug komen.

Sjee, wat breekt je hart zeg als je ziet dat je dier zo'n pijn heeft.

Dhani

Re: Mijn lieve Kyra heeft een zwaar gekneusd ruggetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:17

Gatsie AngelsDitch!!!! dat is ook schrikken zeg! gelukkig is ze al weer wat levendiger nu hopen dat alles goed blijft gaan!!! en dat het zeker niet erger wordt!

sterkte met je kat! :D

groetjes!!

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 19:29

Dank je Dhani!

pffff... ik word gewoon eng van de verhalen van mensen... vriendin van me zegt dat het ook op een trauma lijkt en andere vriendin zegt dat haar poes een herseninfarct had en ook dezelfde symptomen als die van mij... pffff....

Ga er toch maar vanuit dat de DA het goed heeft gedaan.

Ze ligt nu lekker te slapen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:39

AngelsDitch schreef:
Dank je Dhani!

pffff... ik word gewoon eng van de verhalen van mensen... vriendin van me zegt dat het ook op een trauma lijkt en andere vriendin zegt dat haar poes een herseninfarct had en ook dezelfde symptomen als die van mij... pffff....

Ga er toch maar vanuit dat de DA het goed heeft gedaan.

Ze ligt nu lekker te slapen.

je DA heeft het vast goed! maar het kunnen heel veel dingen zijn! mijn vroer zn vroegere kat was aangereden! en had de zelfde symptomen! maar die had haar bekken gebroken! em moest 6 weken bench rust!

maar je DA heeft het vast goed! daar moet je gewoon vanuit gaan! anders wordt je gek! ( dat zal ik worden ;) )

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-09 22:20

hoe is het me de kat?? ;)

Charlottje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-09 11:11

Ah gut, wat ontzettend zielig.

Gaat het al wat beter met je kat?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-09 17:03

Ja het gaat gelukkig steeds beter. Nog niet top, maar we komen er wel. Bedankt!