Ratjes drinken heel weinig

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

meeikk

Ratjes drinken heel weinig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 16:07

Ik moet een paar weken op de 3 ratjes van een vriendin passen. Maar ze drinken dus heel erg weinig ik geef elke dag vers water in hun flesjes, maar dan is er de volgende ochtend maar een paar milimeter uit. Ik heb ook gecontroleerd of de flesjes niet verstopt zijn maar dat is ook niet zo. Maar nu ben ik dus bang dat ze uitdrogen zeker omdat het best warm is. Hoe kun je zien of ze uitdrogen, en hebben jullie nog tips om ze meer te laten drinken?

alvast bedankt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:08

Ik deed er bij warm weer wel eens wat heel lichte kruidenthee in. Afgekoeld uiteraard. Vonden mijn ratjes echt heeeeerlijk!

meeikk

Re: Ratjes drinken heel weinig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 16:09

wat voor kruidenthee precies?? kamille ofzo of iets anders?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:11

Chubby schreef:
Ik deed er bij warm weer wel eens wat heel lichte kruidenthee in. Afgekoeld uiteraard. Vonden mijn ratjes echt heeeeerlijk!

Is kruidenthee niet slecht voor de darmen (diarree)?
Misschien even je vriendin smsen hoeveel water de ratjes normaal drinken?

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 16:13

Dat heb ik al gedaan per dag een half drinkflesje zoiets...

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:14

Ik nam altijd de 'luchtwegen' thee van Zonnatura. Heb nooit diarree opgemerkt eigenlijk?

Ik zou wel ff overleggen met het baasje..

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 18:57

Maak je maar geen zorgen ze drinken gewoon weinig. Je hebt het flesje gecontroleerd en als alles goed is dan is het goe. Als ze beginnen uit te drogen dan zie je dat echt wel terug in o.a. vacht en beweging.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 19:34

Thats_Me schreef:
Maak je maar geen zorgen ze drinken gewoon weinig. Je hebt het flesje gecontroleerd en als alles goed is dan is het goe. Als ze beginnen uit te drogen dan zie je dat echt wel terug in o.a. vacht en beweging.

Idd, je kunt het ook controleren, velletje pakken, blijft het staan, foute boel.
Veert het gewoon terug dan is het oké.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-09 23:26

ik heb ze nu tomaat gegeven en daar hebben ze veel van gegeten :)
morgen zal ik de truc met het velletje proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:04

Een klein beetje Roosvicee in het water wil soms ook wonderen doen. Minder goed voor de tandjes vanwege suiker, maar een paar druppels kunnen niet veel kwaad en het is beter dan uitdrogen. Een paar milimeter verschilt namelijk nogal van een half flesje.

Pas je op de ratjes bij je vriendin thuis, of zitten de ratjes nu bij jou? Het water bij jou kan namelijk anders smaken dan ze gewend zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:05

Eventueel kun je ze ook nog groente en fruit bij geven waar ze veel vocht uit kunnen halen. Een plak komkommer of manderijntjes bijvoorbeeld.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 09:10

Hoe heb je gekeken of hij niet verstopt zit?

Je moet namelijk de fles zo hangen zo als hij normaal hangt, en dan met je hand in de kooi tegen het balletje aan drukken en dan heel snel achter elkaar(zo als ratjes dus drinken) alleen dan kun je goed beoordelen of hij lekt of niet. Of zien of hij stuk is. Het kan ook zijn dat de fles te schuin hangt, dan zakken de balletjes naar achter.

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 19:32

RedPassion schreef:
Een klein beetje Roosvicee in het water wil soms ook wonderen doen. Minder goed voor de tandjes vanwege suiker, maar een paar druppels kunnen niet veel kwaad en het is beter dan uitdrogen. Een paar milimeter verschilt namelijk nogal van een half flesje.

Pas je op de ratjes bij je vriendin thuis, of zitten de ratjes nu bij jou? Het water bij jou kan namelijk anders smaken dan ze gewend zijn.

ze zijn bij mijn vriendin maar gebruik water van thuis, omdat hun kraan steeds gaat lekken en ze die hebben afgesloten ;)

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 19:32

malih schreef:
Hoe heb je gekeken of hij niet verstopt zit?

Je moet namelijk de fles zo hangen zo als hij normaal hangt, en dan met je hand in de kooi tegen het balletje aan drukken en dan heel snel achter elkaar(zo als ratjes dus drinken) alleen dan kun je goed beoordelen of hij lekt of niet. Of zien of hij stuk is. Het kan ook zijn dat de fles te schuin hangt, dan zakken de balletjes naar achter.

nee hij is niet verstopt...

meeikk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 19:34

nou ik heb vandaag weer wat tomaat gegeven, en ze eten er best veel van ook een paar ijsklontjes gegeven (tegen de hitte enzo) ze zijn een stuk levendiger nu :j
en ik had zo met dat velletje geprobeert bij 2 van de 3 was het goed en bij eentje ging het een beetje langzaam terug, maar die heeft ook veel tomaat op dus dat zal morgen wel beter gaan :)
anders probeer ik dat van die roosvicee :)

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 00:32

Komkommer werkt ook :) en bambix met water (dus niet met melk )is ook een goed idee.