Nieuw vriendje voor overgebleven poes?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lieneke_

Nieuw vriendje voor overgebleven poes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 18:14

Hoiii! :)

Laatst heb ik mijn beste vriendje Mouse helaas moeten laten inslapen ;(
Hij is net geen 2 jaar geworden..
We hebben nog een andere poes; Mila, die nou alleen overblijft..
Ookal zijn we hier allemaal kapot van verdriet, we denken nu even aan Mila wat voor haar het beste zou zijn..
Mouse en Mila zijn samen opgegroeid, Mila hebben we uit het asiel, ze was ongeveer 5 maanden, en Mouse komt van redcat, hij was 1,5 maand ongeveer toen we hem kregen..
Het zijn van begin af aan altijd echt de beste vriendjes geweest, en Mila was echt een soort moedertje voor hem, ze waste hem altijd, speelde samen, sliepen samen en konden het echt super vinden!
Sinds de dood van Mouse is Mila erg sloompjes, en ze is de hele tijd aan het zoeken en onrustig aan het mauwen..
Nu denken wij mischien dat ze het leuk vind om weer een jong poesje erbij te hebben..
Maar we weten niet of het nou slim is om nog even een tijdje te wachten daarmee of juist zo snel mogelijk actie te ondernemen? of juist helemaal geen ander poesje erbij?

Zijn er hier mensen die mischien weten wat het beste is? Of die hetzelfde hebben meegemaakt?
Het gaat ons echt totaal niet om wat wij zelf willen, maar wat het beste voor haar zou zijn..

zonnebloem18

Re: Nieuw vriendje voor overgebleven poes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 18:34

Als Mila echt een moedertje is is een kitten wel leuk maar meestal maakt het niet zo heel veel uit.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 22:05

Tsjonge, wat treurig dat jullie Mouse al zo jong hebben moeten verliezen. 't Is altijd ontzettend erg om een dier te verliezen, zeker op zo'n jonge leeftijd.

Wij hebben al een paar keer voor hetzelfde dilemma gestaan, wij hadden dan ook een 'overblijvertje'. Het is best lastig om een goed advies te geven, niet elke kat en niet elke situatie zijn gelijk.
Als ik in jouw schoenen stond dan zou ik eens bij het asiel langs gaan. Een kitten wordt over het algemeen makkelijker geaccepteerd dan een volwassen kat, maar het verschilt echt per situatie / dier.
Voordeel van een dier bij het asiel halen is dat je het dier terug mag brengen als het echt niet klikt. 't Zou natuurlijk wel heel zonde zijn omdat je zelf al snel aan een dier gehecht raakt, maar voor noodgevallen is het wel fijn om te weten dat ze terug mogen als het echt niet gaat.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 13:37

Ik weet niet waar je woont maar wij hebben hier ook nog 4 kittens die een goed thuis zoeken

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-09 16:49

Bedankt voor de tips! :)
We hebben gister een nieuw poesje gehaald!
Mila is nog wat blazerig en bang naar hem toe, maar ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen met die 2!

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-09 22:43

Leuk! :)
Is het een jong poesje geworden of heb je voor een wat oudere gekozen?
Plaats je binnenkort een keer foto's?
Veel plezier met je nieuwe setje! :))

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-09 11:17

Ik plaats eigenlijk nooit topics, dus ik zet hier maar een foto :D
Hij is nu 3 maandjes, en we hebben hem Mikky genoemd :)
Is wel toepasselijk aangezien de andere Mouse heette ;) Maar omdat de helfd van alle katten Mickey heet, hebben we het toch een klein beetje orgineler gemaakt door het anders te schrijven :))

http://img.photobucket.com/albums/v606/ ... 1248945324

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-09 23:35

Ah, wat een leukerd :))
Bijdehand koppie staat erop zeg, da's geen domme jongen ;)
Zijn ze ondertussen al een beetje aan elkaar gewend?

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-09 14:47

Ah wat leuk! :D Wij hebben sinds een week ook een nieuw vriendinnetje voor onze kat erbij. Eerst hadden we een broer en een zusje, maar de broer is op een nacht weggegaan en nooit meer teruggekomen, nu zat ze al een aantal maanden alleen en ze was nogal veranderd (lui, sloom had nergens zin in ) Dus zijn we naar het asiel gegaan en hebben een klein super mager katje van 8 maanden oud weer terug naar huis genomen. We hebben haar Muis genoemd. Noor moest niks van haar weten, terwijl Muis de hele tijd toenadering zoekt. Nu is Noor gelukkig al wat minder bitcherig dus we hopen dat dat inderdaad wel goed komt. Veel plezier met de nieuwe mop, het is echt een schatje hoor :D

Lieneke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-08-09 14:40

Dankjullieweeeel :D
Oehh dat lijkt me ook niks, als hij opeens nietmeer terug komt :\ wat erg!
Jaa bij ons gaat het ook ietsje beter al!
Ik ga morgen op vakantie voor 2 weken, hopen dat ze de beste vriendjes zijn als ik thuiskom :))