Billy (houtduif)

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Madelief

Billy (houtduif)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 11:17

Hallo,
net een berichtje gelzen over iemand die een duif gevonden had, en niet wist wat nu verder te doen. Adviezen varieren van naar de DA tot niet teveel moeite doen .....
Ik vind het zelf ook altijd lastig. Wat doe je met een dier dat overlast bezorgt ( muizen) of dieren waar er al teveel van zijn? We hadden hier een jonge houtduif die tegen het raam vloog en daarna niet meer op de vleugels kwam. Hoewel je Nee hè denkt - ze zijn zo groot, zo paniekerig, en er zijn er zoveel van - toch maar opgevangen en gedwangvoedert. Want ik kan het gewoon niet, een jong of hulpeloos dier aan zijn lot overlaten. We dachten dat hij na een dag of twee wel weer weg zou kunnen, maar dat was fout, na twee weken had hij nog niet in de gaten dat je ook best zelf kon eten. We bouwden het voeren af in de hoop dat hij dan genoeg honger zou krijgen en zetten hem bij onze eigen duiven zodat hij de kunst van het eten af kon kijken. Een houtduif van buiten, die op het hok mee komt eten, was wel inspirirend en hij nam af en toe ook een proefhapje, maar echt eten zagen we hem nooit. Hij bleef wel vief en wakker, dus verhongeren deed hij niet, maar 's avonds was zijn krop helemaal leeg. Hij bleef een bron van zorg, en we dachten erover hem naar Opglabbeek in België te brengen waar ze misschien meer houtduiven hebben.
Gisteren heeft Billy zelf voor de oplossing gezorgd. Het hok was open om de andere duiven aan het eind van de ochtend binnen te laten na hun rondjes vliegen, en ineens was Billy ertussenuit.
Het ga je goed, Billy, de velden staan vol graan dus er is genoeg te eten, en er zijn veel houtduiven om het goede voorbeeld te geven. Nu kan de pap van je kop vallen en kun je een echte wilde duif worden. En eerlijk gezegd ben ik opgelucht dat ik van je af ben, ik kreeg al hele visioenen van ik als oude vrouw die een hoogbejaarde houtduif twee keer per dag pap moet geven .....
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 27-07-09 18:04, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt.

Pluttersput

Re: Billy (houtduif)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:43

Hihi, ik zag Billy de houtduif staan, en ik wist gewoon dat het de onze was, zonder te kijken naar de auteur :) Ik denk er precies hetzelfde over, hij heeft gewoon zijn tijd gekozen om hem te peren. Het gaat je goed jongen! (of meisje, we'll never know)