Schijnzwangere teef melkt zichzelf???!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Annesneisje

Schijnzwangere teef melkt zichzelf???!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 11:15

Ons Jack Russell teefje is schijnzwanger. Ze is extreem trunterig nu en wil haar nest bijna niet verlaten. Ze sleurt allerlei pseudopuppies in haar nest, zoals schoenen, kussens, dekentjes, beertjes, ... Ik pak ze dan af en leg ze weg. We gaan ook veel spelen en wandelen om de "puppies" te vergeten. Ze eet slecht, maar drinkt goed.

Ze heeft ook dikke tepels en vanmorgen zag ik zelfs dat ze zichzelf aan het melken was! Ze bijt om beurten in beide melkklieren en zuigt de melk eruit! Dit heb ik nog nooit gezien!

Zijn er nog hondenbaasjes die hun teefje dit hebben zien doen?

En, gaat het melkdrinken net als andere schijnzwangerschappen gewoon vanzelf over?

me_myself_i

Re: Schijnzwangere teef melkt zichzelf???!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:46

Onze teef is nooit echt overduidelijk schijnzwanger.. dus ik weet niet zeker of het normaal is als teefjes zichzelf melken xD maar ik denk niet dat het veel kwaad kan. Het zal na een tijdje vanzelf weer overgaan denk ik..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 14:00

Ik denk dat ze zichzelf melkt om de druk in de melkklieren af te laten nemen.
Ik heb er zelf nog nooit van gehoord, maar vind het wel logisch als ze erg schijnzwanger is.
Wil je nog met deze teef gaan fokken? Zo nee, dan zou ik haar laten sterriliseren vooral omdat ze erge schijnzwangerschap heeft.

luv

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:36

Het beste is om alles wat de schijnzwangerschap stimuleert weg te halen. Dus alles wat ze mee naar d'r mand sleept weghalen. En als ze zelf de melkproductie stimuleert evt iets van een shirtje aantrekken ofzo dat ze er niet echt bij kan.
Want dit alles stimuleert het alleen maar en duurt het heel lang voordat het overgaat.

MiSz_SaNdY

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:39

deed onze jack russel x maltezer ook
gewoon omdat het anders onwijs pijn doet!
het is de truc om het gedrag wat met de schijnzwangerschap te maken heeft te negeren en de hond zoveel mogelijk af te leiden door veel te wandelen .

Carlii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 17:40

Als ze zelfs melk heeft is het wel serieus. we hebben tot een paar jaar geleden altijd nestjes puppie's gehad en dan kwam het ook wel eens voor dat we een schijnzwangere teef hadden. hier zijn pilletjes voor, die je gewoon bij de DA kan krijgen als je even naar het spreekuur gaat, want ik weet wel dat het écht neit goed is als je er niks aan doet, ofja dat is mij op het hart gedrukt. of je moet toevallig een nestje jonge puppie's/katjes hebben zonder moeder hebben. want zo word het ook vaker opgelost ;)

Pluttersput

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 20:41

Is ze gesteriliseerd? Ik weet niet of je plannen hebt om ermee te fokken, maar dan is dit de eerlijkste oplossing :)