Siamese katten, waarom mauwen ze?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Siamese katten, waarom mauwen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:05

Hmmmmmm. Begin lichtelijk gestoord te worden. Pas 3 weken op een huis van kennissen, en die hebben 2 Siamese katten.
Op zich echt leuk beesten, alleen als ze op schoot zitten likken ze je volledig af en daarna gaan ze in je bijten.
's Nachts doen ze de polonaise over mijn bed heen en scheuren ze als ware snelheidsmaniakjes dat hele huis door en maar van snjooooeeeengggg toet toet en blijkbaar zuipen ze 's nachts ook veel want ben nu al 2x wakker geworden van kotsgeluiden en vervolgens zo'n lekkere stank in mijn linkerneusgat.
De mensen hier houden namelijk niet van deuren dus die zijn er niet, en ze mogen in de nacht ook niet naar buiten. :')
Overdag gaan ze in het midden van de kamer zitten om een kwartier lang letterlijk non-stop te janken. Naar buiten? Nee. Eten? Nee. Ga de hele lijst af met wat ze misschien willen, maar ze blijven gewoon maar mauwen en niet een schattig mauwtje, maar echt zo'n toon alsof je naar Balkenende zit te luisteren die het ergens niet mee eens is.
Van de week liep ik langs de ijskast en toen sprong er eentje opeens vanaf die ijskast op mijn nek, dus uit pure paniek mepte ik hem met mijn bananenschil en zelfs dat had geen zin.
Ik hou niet van dat gelik en gebijt en ben ook lichtelijk allergisch dus ik wil niet dat ze op mijn schoot komen, dan zet ik ze elke keer vriendelijk op de grond en dan komen ze gewoon weer terug, dat verhaal herhaalt zich 3x en dan duw ik ze van de bank, dat gebeurd dan ook 3x en dan komen ze via een sluipweg. Door de bosjes, onder de bank door, via de muur als spiderman, en dan opeens laten ze zich op je vallen.
Ik zit hier nog een weekje, en verder heb ik het enorm naar mijn zin, maar ik vraag me toch af waarom Siamese katten zoveel mauwen?
Want het is echt absurd, of ze zitten midden in de kamer en dat hoofd slingert van links naar rechts en die mond steeds open en dicht en maar van mrrrrieeew.
Of ze lopen rondjes met staart in de lucht en hoofd in de lucht en maar van mrrieeew.
Ken veel mensen met katten maar ik heb dit echt nog nooit mee gemaakt. _O-
Antwoord van mijn moeder is: 'ze kletsen gewoon veel.'
Maar waarom? Tegen wie? Wat willen ze me vertellen?

Frances

Berichten: 4749
Geregistreerd: 25-04-04
Woonplaats: schijndel

Re: Siamese katten, waarom mauwen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:08

misschien missen ze hun baasje?
ik heb wel erg om je verhaal gelachen moet ik zeggen _O-

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:09

Haha, sorry, geen antwoord op je vraag hierzo.. maar je vertelt het wel leuk.

Citaat:
Ik hou niet van dat gelik en gebijt en ben ook lichtelijk allergisch dus ik wil niet dat ze op mijn schoot komen, dan zet ik ze elke keer vriendelijk op de grond en dan komen ze gewoon weer terug, dat verhaal herhaalt zich 3x en dan duw ik ze van de bank, dat gebeurd dan ook 3x en dan komen ze via een sluipweg. Door de bosjes, onder de bank door, via de muur als spiderman, en dan opeens laten ze zich op je vallen.


*beeld het zich al in* _O-

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:09

Misschien willen ze je vertellen dat je 's nachts veel beter rond kan rennen, omdat er dan minder mensen in de weg lopen? :')

Mijn kat kletst ook veel, die kletst echt de oren van je hoofd (en is geen siamees). Ik vind dat juist wel leuk, voer ook hele gesprekken terug. Haar broertje klaagt meestal wat meer als hij miauwt. Dan komt hij eerst zo schattig mogelijk kijkend om eten vragen, en als hij dan niets krijgt gaat hij buiten zo hard als hij kan miauwen, alsof hij even wil laten weten dat hij hier te weinig eten krijgt en dat iemand de dierenbescherming moet bellen, anders verhongert hij nog (met zijn 7 kilo :') )

Maare, je moet ook goed begrijpen, jij past niet op het huis en de katten, jij vervangt drie weken het personeel van deze katten, aangezien het vaste personeel vakantiedagen heeft opgenomen. Je bent dus gewoon een soort van uitzendkracht, en die worden nou eenmaal in de maling genomen _O-

mooney1

Berichten: 1434
Geregistreerd: 20-10-08
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:13

hihi leuk geschreven :D
schijnt dat siamezen dit vaak doen.
Mijn tante had ze vroeger ook en die konden ook zo vreselijk klagelijk mauwen en kotsen ook trouwens.
Doet mijn kat trouwens ook vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:13

Ja maar. Laat het ophouden. Help.

Net zat er eentje een minuut of 10 voor de achterdeur te janken, dus ik doe hem naar buiten en doe de deur dicht, draaitie zich om en gaat aan de andere kant zitten janken!
Nu zit ie me door het raam aan de staren van laat me naar binnen jij gemeen vrouwmens!
En dan laat ik hem naar binnen en dan wil die weer naar buiten.

Even ter informatie; ik overdrijf NIKS!

AdnerB

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: vlak bij je ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:14

goh dit verhaal komt me bekend voor..wij hebben ook een siamees..en die doet vaak dezelfde dingen als die jij verteld..alleen hij gaat nog een stapje verder door in je benen te gaan hangen bijvoorbeeld :+
maar die van ons is pas 1 jaar en nu 2 maanden gecastreerd..

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:15

:') :') geweldig geschreven!

mijn kat komt altijd naar je toe gelopen en begint keihard te knorren, dan te miauwen en dan krijg je een wasenbijtbeurt.
Geen idee waarom, dat is ook de enige bij ons die het doet.

Ik wens je er in elk geval nog even sterkte mee :')!

tantethee
Berichten: 4110
Geregistreerd: 31-12-03
Woonplaats: overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:15

die van mij kletst ook.. haha sndrem, geweldig alle katten zijn hetzelfde.. kan je hem geen mobieltje met voorkeuze dierenbescherming en cateraar?

voor de ts, vervelend, ddat de deur van sje slaapkamer dan net dicht kan, alhoewel ik bang ben dat het gekrijs alleen erger word. bijten zou ik ook niet tolereren..
en ze moespelen? ik ga hier sávonds alrijd met speeltjes in de weer ( die van mij mogen ook niet buiten), en ik heb ook een lawaai kont,
hier helpt dat wel iets

guernica: deur open laten staan..., zal zijn baasjes wel missen, en katten voelen haarfijn je stemming aan... ;)

Flowerbomb

Berichten: 1432
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:17

Hahaha mijn siamezen kletsen ook. Maar alleen als je ze wat vraagt hihihi. Het bijten noemen wij liefdesbijtjes (hoe kinderachtig he?!) Het door huis rondrennen ken ik niet, zijn het nog jonge katten? Wat je allergie betreft heb je aan een siamees wel een goede kat, weinig kans op een allergische reactie.

Anoniem

Re: Siamese katten, waarom mauwen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:21

Volgens baasjes doen ze het bij hun ook (die zijn dus overduidelijk niet menselijk). Hoe slapen zij?

Celiien

Berichten: 13262
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:23

haha zijn het katten of poezen := ?
best kans dat er dan eentje krols is als het poezen zijn dan he :+
verder succes nog, hoelang moet je nog?

x_Rebecca

Berichten: 5797
Geregistreerd: 15-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:24

Misschien met oordopjes, neusdopjes en een paar slaappillen? :Y)

Anoniem

Re: Siamese katten, waarom mauwen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:25

1 kat en 1 poes.
Moet nog 1 week en zoals ik al zei vind ik het verder heerlijk hier, die katten zijn bij vlagen best leuk dus ik kom de tijd ook wel door. :))

Wáárom hebben ze me hun voorraad niet doorgegeven? :')

trustHim
Berichten: 6343
Geregistreerd: 28-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:26

waarschijnlijk zijn ze het gewend en slapen ze er gewoon doorheen. Sorry james ik moet wel lachen om je manier van schrijven:+ Kan je de deur niet openlaten of een raam?? Kunnen ze zelf weten of ze binnen of buiten willen. haha en gewoon terugkletsen wil ook wel eens gewenst effect hebben, zeg je gewoon dat ze dr kop moeten houden

moonfish13
Berichten: 18239
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:29

jakkie..
Geen deuren?
De slaapkamer zou voor mij echt verboden terrein zijn voor mijn kat..
Alle slaapkamers overigens.
Siamezen kletsen heel erg ja, best grappig, maar niet om de hele dag om je heen te hebben lijkt mij. :+
En ook dat op je nek klimmen ed komt bekend voor. :Y)

Annouk

Berichten: 737
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:32

Dat verhaal!
_O-

Misschien kun je de opening van de kamer ergens mee blokkeren,
zodat ze er niet door kunnen?
Of schaf oordopjes aan.

Rosita

Berichten: 2001
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Rhenen (achterberg)

Re: Siamese katten, waarom mauwen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:42

zet ze eens niet van je schoot en van de bank maar gééf ze die aandacht? Siamezen heten niet voor niks velcro-katten. Veel positieve aandacht door aaien en knuffelen, daar vragen ze om.

Anoniem

Re: Siamese katten, waarom mauwen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:43

Tja, dat gaat niet omdat ik dan binnen 2 minuten kapot ga van de jeuk overal en non-stop loop te niezen. ;)

Daan_O

Berichten: 3356
Geregistreerd: 30-09-07
Woonplaats: Groene Hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:46

Whaha klinkt bekend! :') Wij hebben ook zo'n monstertje in huis :D
Maar Siamezen staan er inderdaad om bekend dat ze veel "kletsen", en veel aandacht willen. Het zijn erg mensgerichte katten over het algemeen.

Zou hem voor geen goud willen missen, vind het wel gezellig :D

BiBiQ

Berichten: 4795
Geregistreerd: 01-08-07
Woonplaats: Ede

Re: Siamese katten, waarom mauwen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:54

Waarom pas jij dan op de katten als je allergisch voor ze bent?!?!?!
Niet echt handig, vooral niet met Siamezen. Die hebben nou eenmaal veel aandacht nodig, en ja, ze kletsen veel.

Siamezen staan bekend om hun spraakzame natuur en
kunnen urenlang converstaties houden. Ze zijn buitengewoon sociaal ingesteld en als ze niet voldoende aandacht krijgen, zullen
ze die zeker opeisen. U kunt ze niet lang alleen laten. Ze gaan erg goed om met soortgenoten en opvallend goed met honden.
Worden graag geaaid en geknuffeld en kunnen urenlang op schoot doorbrengen. Bijna altijd vrolijk, ze zijn speels, kunnen leren apporteren.

Rosita

Berichten: 2001
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: Rhenen (achterberg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:56

Guernica schreef:
Tja, dat gaat niet omdat ik dan binnen 2 minuten kapot ga van de jeuk overal en non-stop loop te niezen. ;)


Ja ok, dat maakt jou dan niet de meest ideale oppas voor deze katten. Maar, je weet nu in ieder geval hoe het komt ;-) Sterkte de komende week en misschien zijn oordopjes dan wat.

Anoniem

Re: Siamese katten, waarom mauwen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:58

Vreemd genoeg ben ik alleen allergisch voor deze katten. Althans, ik heb het verder nog nooit gemerkt en wij hebben thuis ook al mijn hele leven katten. :=

Vanilla02
Berichten: 896
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:59

Hahahahaha Ik moet echt lachen, leuk geschreven hoor. :)
Ik heb een 'gewone' zwarte kat, een poes. En die praat echt tegen me en vraagt dingen aan me met zo'n vragende blik erbij met zo'n miaaaaaauuuwwww?????????-stemmetje. En ze slaapt bij me achter mn hoofd op mn kussen. En als ik wakker ben dan pas laat ze merken dat ze ook wakker is, ze laat me met rust als ik mn ogen dicht heb. Soms moet ik doen alsof ik slaap anders gaat ze de hele tijd over me heen dansen en kopjes geven en tegen me aan kletsen. Ze maakt ook de koelkast open; ze weet precies wanneer er iets inligt wat zij lust.. Als ik ziek ben dan gaat ze bij me zitten en houdt ze me in de gaten en op de toillet wil ze me ook gezelschap houden, hoe hard ik ook stink! 8-)
Laatst bijgewerkt door Vanilla02 op 26-07-09 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Siamese katten, waarom mauwen ze?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:01

Het is overigens niet zo dat ik ze helemaal geen aandacht geef hoor, want ik zit elke dag met ze te kroelen, speel met ze, praat met ze, enz.