Ik heb mijn handen vol aan Deüs !!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LecyTinker

Ik heb mijn handen vol aan Deüs !!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 11:59

Na dat ik mijn malterzertje een goede maand geleden heb moeten laten inslapen had ik het idee dat ik geen nieuwe hond wou. Ik heb nog mijn lieve duitse herder van 8 jaar en wou eigenlijk nou eindelijk eens alle tijd voor hem hebben. Maar hij liep steeds weg en dus was de keuze snel gemaakt. Toch weer een vriendje voor hem. Toen kwam de keuze, wat voor hond. Die maltezer had is 12 jaar geleden van mijn moeder gekregen als cadeautje. Maar wou nou eigenlijk een wolfshond. Maar door omstandigheden had ik besloten dat in mijn situatie nou het niet eerlijk zou zijn voor zo een hond. Dus tja, dan maar voor de doerrak der doerrakken... Een beagle...
Hier is hij dan mijn deugniet van 12 weken oud, Deüs ( Dee-oes)...

Afbeelding
sorry voor de poep op de achtergrond!

Afbeelding
in het begin ging het niet zo lekker tussen mijn herder en beagle, maar gelukkig zijn ze intussen goede vriendjes geworden...

Afbeelding
Mergpijpje, mergpijpje, mergpijpje... je word er af en toe helemaal dwaas van hoe dol hij is op zijn mergpijpjes...

Afbeelding
En dan na een lange dag is hij moe en koud en wil lekker even tussen de deken bij me op de bank in slaap vallen...

imposantje

Re: Ik heb mijn handen vol aan Deüs !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 12:03

Wat een schatje!!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 12:59

@imposantje... heel erg bedankt voor je reactie... je bent blijkbaar de enigste die het een schatje vind aan de reacties te zien!

x_Staceyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:01

Wat een leukerd!
Die oren zijn altijd zo leuk van die beagles.
daar ga je inderdaad nog je handen aan vol hebben, wat een energie hebben die beesten zeg ;)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:02

Elcytinker: je topic staat hier pas een uur :\ Geef de mensen de tijd om te reageren!

Leuke pup is het wel :)

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:02

Wat een schitterend, maar ook ondeugend hondje heb je daar.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:04

Ik vind hem ook een schatje! Mijn buren hebben ook altijd een beagle gehad! Leuke honden :)

ni3ki3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:05

heb er ook 1

super honden!! staat in me profiel.. laatst foto geloof ik.
profiel al lang niet meer bijgewerkt.

Veel succes ermee, je moet wel echt consequent zijn.
maar dan heb je er een super maatje aan!

Ik kan ermee lezen en schrijven. Hij kan overal mee naar toe en overal LOS.. misschien een klein wonder, maar hij heeft heus wel is een trap onder zn kont gehad.
hehe..

Super hondje, mooi koppie!!

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 13:09

heb bewust voor de beagle gekozen. Weet dat het dus heel erg bewerkelijke hondjes zijn. maar wou graag een hond met energie. Mijn Duitse herder is lichaamlijk erg oud en wil weinig meer. Maar wou graag weer een hond die mee ging als ik met mijn paard bezig ben en eentje die gewoon energie heeft om een hele dag in de weer te zijn. Deüs is vandaag meegeweest naar de weide en wanneer ik de weide aan het uitmesten was liep hij lekker mee en was aan het rondwandelen en liep naar Dinkum en genoot gewoon van het stoer in zijn eentje in een paardenwei rondwaggelen... Maar zodra Dinkum dan naar hem keek zat hij weer achter mijn hielen... Het is geen gezicht om hem onder haar door te zien lopen. Vind het een beetje eng want ze zou zo op hem kunnen gaan staan, maar tja, hij moet het toch leren. Dus wil niet te paniekering gaan doen en hem bij haar weg houden.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 13:11

Pas daar wel mee op hoor..ik heb een jackrusseltje een keer een trap zien krijgen en die kon het nog net na vertellen..

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-09 13:15

sonjim schreef:
Wat een schitterend, maar ook ondeugend hondje heb je daar.

ondeugend is denk ik een understatement!
Maar ik denk dat het aantoont hoe geborgen hij zich voelt.
Hij is zo ondeugend naar het stoute toe, maar ben best streng voor hem. Hij moet gelijk van het begin de regels weten en al ziet het er nu zo grappig uit, in de toekomst is het niet leuk en het is te verwarrend voor hem omhet nu wel te mogen en later niet.
Hij loopt ook overal los, wil dat hij gewoon los kan lopen, mijn herder gaat ook nooit aan de riem. Hij is in het algemeen zo gehoorzaam... Dus ga met deze net zo veel moeite doen en een super ding creeeren. Woensdag eerste puppie cursus!
(Maar denk dat we nu nog op het punt staan van. "wie geeft het eerste op?")

Ik heb ook al keren honden schoppen zien krijgen. Gelukkig is Dinkum heel erg braaf op dit gebied... Maar wil ook niet dat ze bang worden van elkaar... maar ik houd een goed oogje in het zijl en blijf er ook heel erg dicht bij.

Viev1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:22

Ah, wat een lieverd zeg!

vorame

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-09 16:27

Wat een leukerd!

Ik ben echt helemaal fan van beagles
Hondjes waar je veel mee moet doen, maar als je dat al van plan bent is het prima.

Madelief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 10:56

Leuk hondje, en leuke foto's! Hier duurt het ook altijd een paar weken voor de honden echt aan een nieuwe aanwinst of gast gewend zijn, en mijn eigen oude, intussen overleden kruising vond pups pas leuk als ze zo'n maand of vijf, zes waren.
Veel plezier ermee!

Blinnii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 12:59

Wat een ontzettend schattige pup, heel veel succes op cursus! :)

LecyTinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-09 13:28

@moemoh, gelukkg gaat het met de dag beter tussen die twee van mij, maar ik denk dat hoe minder puppy het gaat zijn en hoe meer puber hoe beter die twee met elkaar om gaan kunnen gaan.

@Blinnii... ik kan niet wachten op puppy cursus, hij heeft de mechelse herder van mijn moeder al tot bloedens toe in haar neus gebeten. Dus ben benieuwd hoe hij zich gaat gedragen daar.

marianne18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-09 13:34

leuke beagle.
Heb er zelf ook 1 heel eigenwijs maar toch erg lief.
Puppycursus zou ik echt gaan volgen is erg leuk.
veel plezier met jullie beagle.

Natasja22_01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-09 16:38

Wat een schatje!

Wij hebben zelf ook een beagle en wat een etter was ze vroeger :P Gelukkig is ze nu niet meer zo (ze is al 9)

Veel plezier met je kleine doerak!