Ineens iets vreemds in het aquarium

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Rosa__

Ineens iets vreemds in het aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 14:01

Er ligt ineens links in mijn vissen aquarium iets vreemds. Een soort eitje, het ziet er schaalachtig uit en is ongeveer zo groot als een flinke erwt. Daarnaast ligt nog zo'n soort 'eitje', die is alleen iets anders van vorm. Zou dit een visseneitje kunnen zijn? Of leggen ze er dan in 1 keer heel veel? Wat ik ook nog even moet zeggen.. Mijn vissen vertonen de laatste tijd vreemd gedrag. Ze 'liggen' veel in het aquarium, een 60 bij 30 aquarium. Het zijn 2 'gewone' goudvissen en 3 leeuwenkoppen. 1 van de leeuwenkoppen 'zweeft' de hele tijd bovenaan. En de rest ligt heel veel op de bodem. Is dit normaal? Ze hebben een pomp en plantjes en het is gewoon schoon. Heeft iemand een foto van een (leeuwenkop)visseneitje?

Rosa__

Re: Ineens iets vreemds in het aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 19:03

1 van de vissen (de oudste leeuwenkop) is helaas overleden. ;( Hij zag er heel zwak uit en zwom ook niet meer, hij lag alleen nog maar schuin.

Joyckuh

Re: Ineens iets vreemds in het aquarium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:18

Jouw aquarium is ook veel te klein voor 5 goudvissen....

Buiten dat om, heb je een foto van het ''ding''?

ikke129

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:26

je vis had last van zijn zwemblaas.. dit zorgt ervoor dat ie naar boven en naar beneden kan. Helaas zie je dit veel bij leeuwenkoppen en vissen met die uitpuilende ogen en sluierstaarten. Al die vervormingen zijn dus eigenlijk heel slecht..

Houd 1 liter per 1 cm vis aan. Dus als je vis 5 cm is heeft hij 5 liter water nodig.

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 21:31

Een vis groeit snel, zeker goudvissen. Zo'n advies als dit, dat wanneer een vis 5 cm en dus 5 liter nodig heeft, zou ik niet aanraden. Daarbij zijn goudvissen grote vervuilers waardoor je eerder 50 liter per vis nodig hebt. Wat dus neer komt op 250 liter water voor 5 goudvissen. Of nou ja, nu nog maar 200....