Maar kon het niet laten om even te kijken op de herplaatssites en MP......
Veel kruisingen, het overgrote deel geen geen papieren. Die vallen dus zonder meer al af, omdat ik niet weet wat er inzit, en dus ook niet wat er uitkomt. Honden van veel verschillende leeftijden, en het grootste drama...... een hond van 13 op een niet nader te noemen herplaatssite, de baasjes gingen naar een appartement

Ik kan het best begrijpen als je een jongere hond niet meer aan kunt houden, omdat de nieuwe omgeving niet geschikt is, maar zo'n oudje??
En zachtjes aan werd ik een beetje misselijk.........
540 herdershonden op marktplaats, waarvan 2/3 zonder stamboom.......
230 jonge honden, weer 2/3 zonder stamboom....... veel nestjes van E200,- E300,- van zogenaamd bekende kennels. Ik ken ze niet, en ik dacht het wereldje aardig te kennen...... Broodfokhondjes duur? Nee hoor. Later wel waarschijnlijk, je betaalt de wereld aan DA-kosten, maar daar hebben we het maar even niet over.......
De puppyprijs van de VDH ligt tussen de E550,- en E750,- , even ter vergelijking......
Zoek ik dan verder naar reuen mét stamboom, dan houd ik er welgeteld 19 over

Dan is er een waarvan de oren niet goed staan, en naar de tekening en de stand van de oren (die bij andere rassen ronduit prima zouden zijn) te oordelen, is dit geen rashond. Toch beweert de eigenaar dat hij een kennel heeft die een begrip is in NL en het buitenland. De kennelnaam krijg ik niet...... vreemd, als je daar zo trots op bent

Heel bijzonder, wel.
Hoeveel Duitse Herderreuen met stamboom (uit de betere kennels) ik overhou? Nul komma nop.......

Waarmee ik maar wil zeggen dat je beter niet op MP kunt gaan zoeken........ triest, maar wel waar.
Over de herplaatsers geen kwaad woord hoor, echt niet. Dat is momenteel alleen niet wat ik zoek. Misschien later, haal ik weer zo'n kereltje in huis. Maar nog even niet......
Ik hoor jullie al: kijk eens op http://www.dierenasiels.com
Allang gedaan, daar zitten echt lieve en leuke honden, maar niet wat ik zoek op dit moment, misschien over een paar jaar.