De ellende van het zoeken naar een hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

De ellende van het zoeken naar een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:03

Zoals jullie misschien weten, ben ik opnieuw op zoek naar een jonge Duitse Herder. En wat een gedoe is het zeg....... en wat kom ik een ellende tegen, schokkend gewoonweg. Ik wil een jonge hond met stamboom, gewoon via een fokker....... :) 4 maanden, 5 maanden zoiets, niet heel heel puppie meer.

Maar kon het niet laten om even te kijken op de herplaatssites en MP......
Veel kruisingen, het overgrote deel geen geen papieren. Die vallen dus zonder meer al af, omdat ik niet weet wat er inzit, en dus ook niet wat er uitkomt. Honden van veel verschillende leeftijden, en het grootste drama...... een hond van 13 op een niet nader te noemen herplaatssite, de baasjes gingen naar een appartement ;( arm, arm ding....... om op die leeftijd nog aan een nieuwe baas, nieuwe omgeving te wennen........ hoe kun je het je hond aandoen, echt, onbegrijpelijk :(
Ik kan het best begrijpen als je een jongere hond niet meer aan kunt houden, omdat de nieuwe omgeving niet geschikt is, maar zo'n oudje??
En zachtjes aan werd ik een beetje misselijk.........

540 herdershonden op marktplaats, waarvan 2/3 zonder stamboom.......
230 jonge honden, weer 2/3 zonder stamboom....... veel nestjes van E200,- E300,- van zogenaamd bekende kennels. Ik ken ze niet, en ik dacht het wereldje aardig te kennen...... Broodfokhondjes duur? Nee hoor. Later wel waarschijnlijk, je betaalt de wereld aan DA-kosten, maar daar hebben we het maar even niet over.......
De puppyprijs van de VDH ligt tussen de E550,- en E750,- , even ter vergelijking......
Zoek ik dan verder naar reuen mét stamboom, dan houd ik er welgeteld 19 over ;( dat is dan nog van alle herdershonden.

Dan is er een waarvan de oren niet goed staan, en naar de tekening en de stand van de oren (die bij andere rassen ronduit prima zouden zijn) te oordelen, is dit geen rashond. Toch beweert de eigenaar dat hij een kennel heeft die een begrip is in NL en het buitenland. De kennelnaam krijg ik niet...... vreemd, als je daar zo trots op bent :? Verder zou de reu uit een topcombinatie komen, maar de namen van de ouders krijg ik ook al niet.
Heel bijzonder, wel.

Hoeveel Duitse Herderreuen met stamboom (uit de betere kennels) ik overhou? Nul komma nop....... ;(
Waarmee ik maar wil zeggen dat je beter niet op MP kunt gaan zoeken........ triest, maar wel waar.

Over de herplaatsers geen kwaad woord hoor, echt niet. Dat is momenteel alleen niet wat ik zoek. Misschien later, haal ik weer zo'n kereltje in huis. Maar nog even niet......
Ik hoor jullie al: kijk eens op http://www.dierenasiels.com
Allang gedaan, daar zitten echt lieve en leuke honden, maar niet wat ik zoek op dit moment, misschien over een paar jaar.

XoNo

Re: De ellende van het zoeken naar een hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:19

Ja, te triest voor woorden. Ik wil niet eens weten hoeveel van die honden die je nu opnoemt ook nog eens gezondheidsproblemen hebben.

Kun je niet via de rasvereniging een aantal goede fokkers opsnorren. Gebeurt vaker dat nieuwe eigenaren de hond niet meer willen en dat ze dan terug gaan naar de fokker. Hierdoor hebben ze wel vaker jonge honden zitten, die niet helemaal puppie meer is.

Succes met je zoektocht. Ik ben verder niet thuis in de DH's anders had ik je zeker willen helpen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:19

Oh ja, die Marktplaats ellende met dieren. ;(

Zelf heb ik ooit naar ratjes van een goede rattery gezocht op Marktplaats, maar dat dus nooit weer. Alleen maar broodfokkers. Foto's van heel veel ratjes samen in een erg kleine bak. Met 4 weken al bij de moeder weg (want dan zijn ze nog schattig _-:( ). Moederdieren die zelf nog baby's zijn en meteen weer gedekt worden na de bevalling. ;(

Ik kijk er tegenwoordig niet eens meer, daar word ik echt helemaal naar van. Herplaats-sites hetzelfde verhaal. De onzin-redenen waarom dieren vaak weg moeten...
Bij een opvang/asiel haal ik trouwens wel dieren, graag zelfs. Maar ik snap ook dat jij dat (momenteel) niet wil.

Veel succes met de zoektocht! :)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:27

snap eerlijk gezegd niet dat als je een hond zoekt met super papieren dat je dan op marktplaats kijkt,dan contacteer je toch een duitseherder vereninging?

die weten mss wel fokkers waar wat oudere honden zitten..

overigens kan je met papier net zoveel ellende kopen als zonder papier,gezondheid koop je niet met een papiertje...

maar op marktplaats verwacht ik geen honden te vinden met de meest geweldige stambomen :n

er is wel een duitse site waar veel grote fokkers hun honden aanbieden,maar weet niet of je ervoor naar dld zou willen rijden??

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:29

MP is idd geen pretje om op te kijken..
Heeft de rasvereniging geen herplaatsservice?

gaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:32

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:32

Als je een echte duitse herder met stamboom wilt waarom zoek je dan op internet?

Ik ben zelf ook weer op zoek naar een andere hond. Mijn hond is 9 juli overleden en ik heb nog een stafford en weet eigenlijk niet goed wat ik wil. De laatste weken ging het van: Ik neem nooit meer een hond, ik neem een puppy van een klein ras, ik neem nooit meer een andere stafford, ik neem nooit meer een herplaatser maar nu is het van: Ik neem een nieuwe stafford, een herplaatser en de enige eis is een teefje maar als je een hond tegenkomt waar je echt verliefd op bent dan neem je die gewoon. Eisen kunnen ook bijgesteld worden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:33

kimmie261 schreef:
snap eerlijk gezegd niet dat als je een hond zoekt met super papieren dat je dan op marktplaats kijkt,dan contacteer je toch een duitseherder vereninging?

die weten mss wel fokkers waar wat oudere honden zitten..

overigens kan je met papier net zoveel ellende kopen als zonder papier,gezondheid koop je niet met een papiertje...

maar op marktplaats verwacht ik geen honden te vinden met de meest geweldige stambomen :n

er is wel een duitse site waar veel grote fokkers hun honden aanbieden,maar weet niet of je ervoor naar dld zou willen rijden??

Ik keek puur uit nieuwsgierigheid, ik ben geen ogenblik serieus van plan geweest, daar een hond te kopen ;)

Toen ik zag wat voor ellende er was, besloot ik mijn verslag op internet te zoeken, om anderen te behoeden voor grote fouten......

Ik wil best naar dld. Als je de link hebt, graag :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:33

Mijn hond is als 12 jarige afgedankt en in het asiel belandt. Daar snap ik ook helemaal niks van. hij heeft er 4 jaar gezeten en nu mag hij zijn oude dag bij ons slijten.

Maar je komt inderdaad veel ellende tegen, om verdrietig van te worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:34

xManon_ schreef:
MP is idd geen pretje om op te kijken..
Heeft de rasvereniging geen herplaatsservice?

Natuurlijk heeft de rasvereniging een herplaatsservice, als je de eerste paar regels van mijn bericht nu even goed leest, kun je zien dat ik geen ogenblik van plan ben om daar iets te kopen.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:35

RedPassion schreef:
Zelf heb ik ooit naar ratjes van een goede rattery gezocht op Marktplaats, maar dat dus nooit weer.

Een goede rattery zal ook z'n dieren nooit op MP zetten ;)

Anoniem

breezy302 schreef:
Als je een echte duitse herder met stamboom wilt waarom zoek je dan op internet?

Ik ben zelf ook weer op zoek naar een andere hond. Mijn hond is 9 juli overleden en ik heb nog een stafford en weet eigenlijk niet goed wat ik wil. De laatste weken ging het van: Ik neem nooit meer een hond, ik neem een puppy van een klein ras, ik neem nooit meer een andere stafford, ik neem nooit meer een herplaatser maar nu is het van: Ik neem een nieuwe stafford, een herplaatser en de enige eis is een teefje maar als je een hond tegenkomt waar je echt verliefd op bent dan neem je die gewoon. Eisen kunnen ook bijgesteld worden...

Denk je nu werkelijk dat ik serieus op zoek was? ik weet wel beter.
Pollewoppy schreef:
Mijn hond is als 12 jarige afgedankt en in het asiel belandt. Daar snap ik ook helemaal niks van. hij heeft er 4 jaar gezeten en nu mag hij zijn oude dag bij ons slijten.

Maar je komt inderdaad veel ellende tegen, om verdrietig van te worden.

En daar ging het mij even om :j

Mijn punt is, zoek NIET naar rasdieren met goede stambomen op internet, een goede fokker licht zijn rasvereniging in, goede fokkers hebben soms ook herplaatsers, en licht je eigen rasvereniging in als je een hond zoekt.
Laatst bijgewerkt door Mars op 23-07-09 17:00, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Lettertype gewijzigd naar normaal formaat

Equidea

Waarom zou je bij elke fokker na afloop veel DA kosten moeten betalen?

xManon_

Er staat dat je een jonge hond wilt met stamboom die van een erkende fokker komt.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:36

mijn halve roedel komt zo ong van marktplaats ,heb er wereld honden aan,heb er 2 van de zogeheten topfokkers.. :n

zegt echt helemaal niet dat dat dan de honden zijn waar je de meeste lol van hebt of welke de minste gezondheids problemen hebben...

ook op marktplaats kan je echt wel een leuke hond vinden,moet ook wel,marktplaats bestaat inmiddels zo'n 10 jaar en is de grootste advertentie site die er is...dus blijkbaar vinden erg veel mensen hun ding daarop..

maar als je echt toplijnnen zoekt,ja zoek dan bij de fokkers zelf of rasvereninginen oid,en zeker niet op marktplaats :n

denk dat mensen met een hond uit een super lijn wel terug gaan naar een fokker??of duitse herder forums oid...

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:37

Toen ik nog honden showde (weliswaar geen duitse herders, maar toch) waren er regelmatig fokkers die een pup aanhielden die later niet goed genoeg bleek voor de shows. Voor die honden werd dan alsnog een nieuw adres gezocht. Kun je niet via de betrouwbare fokkers aan zo'n jonge hond komen?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:38

Zolang als dat mensen hier aan mee doen blijft dit bestaan.
Ik zag toevallig gister dat er een bekend merk duur sieraad aan werdt geboden inruil voor een chichauchau (of hoe je dat schrijft)
Ook blijf ik van mening dat er teveel lukraak wordt gefokt, puppies enzo verkopen toch beter dan zo'n ouder dier.

Hopenlijk vind je snel een goede hond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:39

@ kimmie: Die gaan idd terug naar de fokker, worden via forums (die ook weer door de rasvereniging worden beheerd) en via de rv zelf herplaatst. Of de fokker houdt ze aan.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:40

Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 23-07-09 13:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:41

MissAnnemijn schreef:
RedPassion schreef:
Zelf heb ik ooit naar ratjes van een goede rattery gezocht op Marktplaats, maar dat dus nooit weer.

Een goede rattery zal ook z'n dieren nooit op MP zetten ;)

Dat is zo'n 10 jaar geleden he. ;) Toen waren ze erg lastig te vinden dus ik dacht dat er misschien een advertentie met algemene reclame (niet specifiek de dieren) te vinden was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:41

Wat is er niet duidelijk aan de zin:
Yamcha schreef:
Ik wil een jonge hond met stamboom, gewoon via een fokker.......

Denken jullie dan echt dat ik er een van MP haal?

Doe even jullie best om iets beter te lezen, alsjeblieft, dit is ergerlijk.

Senks Kimmie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:43

Equidea schreef:
Waarom zou je bij elke fokker na afloop veel DA kosten moeten betalen?

Waar zie jij dat staan?

Jibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:44

Karolien_ schreef:
Toen ik nog honden showde (weliswaar geen duitse herders, maar toch) waren er regelmatig fokkers die een pup aanhielden die later niet goed genoeg bleek voor de shows. Voor die honden werd dan alsnog een nieuw adres gezocht. Kun je niet via de betrouwbare fokkers aan zo'n jonge hond komen?

Zo zijn wij ook aan onze Bouvier gekomen.
Hij was 11 maanden toen wij hem kregen. Prachtig mooie hond, maar vond de shows verschrikkelijk en wilde zich totaal niet laten zien.
Via de rasvereniging hadden wij contact voor een andere bouvier die inmiddels geplaatst was en wees ons op deze fokker.

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:45

Yamcha schreef:
veel nestjes van E200,- E300,- van zogenaamd bekende kennels. Ik ken ze niet, en ik dacht het wereldje aardig te kennen...... Broodfokhondjes duur? Nee hoor. Later wel waarschijnlijk, je betaalt de wereld aan DA-kosten, maar daar hebben we het maar even niet over....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 13:46

Equidea, lijkt me duidelijk dat ze broodfokkers bedoelt. ;)