Voor het koppelen van mijn konijnen zoek ik hulp

Laatst is onverwacht mijn vrouwtje overleden (zie link onderschrift) na net opgeknapt te zijn van een cunciculi besmetting.. Ze kreeg het ineens heel hevig terug en toen heb ik haar moeten laten inslapen.. Nu kan mijn gecastreerde ram niet zo goed alleen zijn! Toen mijn vrouwtje ziek was zat zij binnen en hij buiten en daar heeft hij wel schade van ondervonden, hij at slecht en vond er niets aan!
Nu was mijn idee om dus een nieuw vrouwtje te halen en dan het liefst weer een hangoortje. Mijn ram komt uit de opvang en daar ben ik dan ook naar op zoek gegaan. Helaas is de opvang waar hij vandaan komt gesloten en zat er geen geschikt vrouwtje hier in de buurt. Nou weet ik wel, wat is een auto rit op een konijnenleven?! Maar op korte termijn ging dat niet lukken en op korte termijn wilde ik hem weer gelukkig met een vrouw!
Dus! Marktplaats afgestruind want er zijn een hoop konijnen op zoek naar een nieuwe baas zo voor de vakantie... Uiteindelijk uitgekomen bij een voedster hier in de buurt die nog prima welkom was maar waar niet zoveel aandacht voor was als ze wilden. Nou dier meegenomen en ook haar eigen hokje erbij zodat ik ze ook apart kon houden. Eerst even laten wennen bij ons in haar eigen buitenhok en daarna een ren op het gazon gebouwd en ze daar samen ingezet (met allemaal obstakels waar ze in/ op/ achter konden gaan zitten (geen geurtjes van een van de konijnen!) Mijn mannetje was enthousiast en is dan een beetje wild, maar mijn vrouwtje vond alles alleen maar gigantisch eng!!! Rennen en stilzitten, doodeng vond ze het! Nou ja die durfde zich niet te bewegen dus maar weer uit elkaar. Daarna haar in het hok voor samen gezet met gaas tussen de etages, wel ruiken en zien maar niet bij elkaar. Hij wil erg graag naar haar toe maar ik vertrouw hem niet 100% al zijn er tot nu toe alleen nog maar haren in de rondte gevlogen.
Omdat zij andere dieren zo verschrikkelijk eng vond (maar enorm aanhankelijk naar mij is!) wilde ik kijken hoe ze zou reageren als ze m'n cavia's zag (zitten apart van de konijnen normaal!) Dat ging even goed maar deze vond ze al snel ook heeel eng! Alleen nog maar in een hoekje zitten en wegrennen als de cavia in de buurt kwam

Mijn mannetje voelt zich nu niet zo happy.. Mijn vrouwtje heeft de bovenste twee etages van het hok en mijn mannetje de onderste en de ren (zie link voor foto's hok) maar mijn vraag is wat nu? Toen ik net thuis kwam zat mijn mannetje ineens bij mijn vrouwtje (gaas met daarop een kleine pallet weggeduwd!!!). Zij weer rennen en stil in een hoekje zitten en hij gewoon geinteresseerd. Zij heeft een klein kaal plekje op haar oor nu maar dat kan ze ook zelf gekrabd hebben (heeft pipetje Stronghold gehad, komt wat troep uit).
Ik vermoed dat zij zo'n konijntje is wat heel jong bij de ouders is weggehaald en altijd alleen gezeten. Ze heeft geen idee van konijnengedrag!! Hij daarentegen is een halve wilde (gokje

Zal ik nu elke dag hem erbij laten een minuut of tien ofzo?
Het hok heb ik overigens helemaal geschrobt en alles wat erin stond ook om een ander luchtje te creeeren toen ze er inkwamen.
Mijn mannetje zolang in haar hokje zetten is geen optie want dan is ie weg! Ons grote hok is hermetisch afgesloten (ook gaas in de bodem van de ren) want hij springt omhoog of graaft zich uit.. Hij is een keer ontsnapt (deurtje open laten staan

Wie heeft er veel ervaring mee en heeft tips?
Alvast bedankt! Alleen al voor het lezen van mijn lange verhaal!