Citaat:Je dierenarts is zowiezo een aflegger want jaarlijks enten hoeft alleen met de ziekte van wijl. Met 11 maanden als je het echt goed wilt doen.
Vraag bij je enting om nobivac, deze is standaard 3 jaar geldig, ook volgens de fabrikant. Dierenarts moet die geldigheid in je paspoort aangeven.
Voor rabies is er Rabisin, ook 3 jaar geldig volgens fabrikant, dus hetzelfde verhaal.
Helaas heb je aan deze tips nu niets meer, tenzij je da wel met deze vaccins heeft geént, dan moet hij de geldigheid aanpassen in je paspoort.
Ik zie nu dat mijn dierenarts vorig jaar Rabisin Merial L215283 heeft gegeven aan mijn hond tegen Rabies en dat dit 3 jaar geldig is volgens bovenstaande topic.
Nu heb ik een afsprakenkaart gekregen om mijn hond dit jaar hier nogmaals tegen in te enten. In de paspoort staat ook dat het maar 1 jaar geldig is.
Hoe kom ik erachter dat deze stof 1 of 3 jaar geldig is aangezien mijn dierenarts erg gericht is op geld verdienen?
Wat kan ik hier het beste mee doen? Kan hij het nog aanpassen in de paspoort als het 3 jaar geldig is want ik ga dan niet 2x geld uitgeven als het niet nodig is.
En zouden jullie bij deze dierenarts blijven als hij de boel oplicht of op zoek gaan naar een ander?