Ontzettend bedankt voor de lieve berichten, verhalen en gedichtjes.
Ik tik dit nu met tranen in mijn ogen. Buiten hoor ik een hondje blaffen, het zou zo mijn Kanjertje kunnen zijn. Verdorie...
Vanochtend is het gebeurd, de dierenarts kwam om 11.15 en toen is hij rustig ingeslapen. Hij liet zich niet zomaar kennen, bleef nog even vechten, mijn dappere ventje. Maar is toen zonder kik rustig ingeslapen, wat was dat vreselijk zeg. Na ontzettend veel knuffelen en kusjes geven hebben we hem meegenomen in de auto, naar het dierencrematorium. Hij lag in de auto lekker tegen me aan, hij voelde nog helemaal warm, alsof hij er gewoon nog was, mijn lieverd. In het crematorium is hij toen ook erg mooi opgebaard, met kaarsjes en roosjes tussen zijn poten. Mijn vriendje lag er echt prachtig bij. Daar is hij toen uiteindelijk gecremeerd. Ontzettend vriendelijke mensen, erg respectvol gedaan allemaal. We hebben hem (zijn as) direct weer mee naar huis mogen nemen. Ook heb ik een zilveren hangertje in de vorm van een klein hartje met een beetje van zijn as er in. Nu al mijn meest dierbare sieraad.
Eenmaal thuis was het direct anders. Het voelt niet meer als thuis. Ik hoor geen getrippel over het parket als ik binnenkom, zie geen kwispelend staartje onder de trap vandaan komen, wordt niet begroet met een vrolijke blaf.. Ik mis hem nu al vreselijk. Ik was net wat filmpjes aan het bekijken op de computer van hem. Sneeuwballen vangen, achter speeltjes aanrennen, lekker kroelen. Het kan gewoon NOOIT meer en dat is zo vreselijk hard om te beseffen. Ik zou hem zooo graag gewoon nog één keer in mijn armen nemen en hem vertellen dat ik van hem hou, ook al heb ik dat vandaag denk ik wel 200 keer gedaan. Ik mis mijn allerbeste maatje gewoon zo ontzettend erg....
Dag lieve lieve Kannie, rust zacht. Dat heb je dubbel en dwars verdient. Ik hoop dat je het leuk hebt waar je nu bent en dat je je rust gevonden hebt.
23 juli 1995 - 23 juli 2009
Mijn hele toetsenbord is gewoon doorweekt.. Ik heb een speeltje van hem op schoot liggen, vol met witte haren en het ruikt nog zo enorm naar mijn lieverd.