Hoe het best en vriendelijkst onze puppy's africhten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Giolli
Zeg maar Ber!

Hoe het best en vriendelijkst onze puppy's africhten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-09 11:09

Hoi Hoi!
We hebben onze pups nu eindelijk zo ver, Dat ze goed naar hun naam luisteren. Dat ze weten dat poepen en plassen buiten mag. En af en toe mijn favo kunstje , Spring! :D
Maar meer dus ook niet. Ik wil hier nu graag mee aan de slag. Dan heb ik het over, Zit-lig en Foei.
Ook weten ze dat ze niet mogen schooieren als wij aan het eten zijn. Daar zijn ze nu ook over uit :j
Iemand tips hoe ik het beste aan kan pakken?

XoNo

Re: Hoe het best en vriendelijkst onze puppy's africhten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:18

Puppycursus :j

Als je je honden al zindelijk hebt gekregen en spring hebt aan kunnen leren, waar loop je dan precies met bijv. zit tegenaan? Zit is een hele makkelijke oefening eigenlijk.

Koekie pakken, voor zijn neus houden, boven hem naar achteren bewegen en hij zal uiteindelijk zelf gaan zitten om erbij te kunnen. Commando 'zit' er aan koppelen en onze pup had het na 5 keer door (wat een einstein is het toch :+: ).

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 11:30

Een puppiecursus is wel aan te raden, daar leer je gewoon alle basiscommando's dus ook zit lig enz.

Verder, hoe oud zijn je pups? want springen is bij een pup niet erg goed voor de gewrichten. Aangezien je zegt dat dit je favo trucje is hoop ik dat je dit niet te vaak doet...

me_myself_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 12:11

Net als de rest zegt zoek je een leuke puppycursus :D Zit kun je leren door een brokje voor de neus van de pup te houden en langzaam naar achter te bewegen de pup zal dan gaan zitten om bij het koekje te komen, als ze zit zeg je : zit en geef je het koekje. :D voor lig moet de hond eerst zit kunnen. Je laat de hond zitten en beweegt het koekie naar onder tussen zijn voorpoten en dan via de grond een beetje van de pup af, de pup gaat liggen om bij het koekje te komen en je zegt : lig of af en geeft het koekje. Maar als ik jou was zou ik gewoon een leuke cursus zoeken :D

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-09 13:56

Frances schreef:
Een puppiecursus is wel aan te raden, daar leer je gewoon alle basiscommando's dus ook zit lig enz.

Verder, hoe oud zijn je pups? want springen is bij een pup niet erg goed voor de gewrichten. Aangezien je zegt dat dit je favo trucje is hoop ik dat je dit niet te vaak doet...

Beantwoord de andere zo! :o

Met spring bedoel ik als ik op mijn hurken zit, Hij tegen mijn knie aan springen/leunen.

De pups doen dit uit blijheid vaak zelf. Dan gaan ze tegen je been aanspringen etc. Dat hebben ze nou afgeleerd, en nu was ik dus beetje begonnen met truckje spring.
Nee het gaat inderdaad niet te vaak. Want het is niet de bedoeling om ze weer te laten springen zonder commando!

Frances

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:08

Ok dan, ik dacht ik vermeld het maar even, want het kan natuurlijk zijn dat je het niet wist :)

Nifinao

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-09 14:18

Een puppy cursus is inderdaad wel handig. Ik weet niet of dit voor het eerst is dat je puppies hebt. Als dat zo is, dan zeker een cursus doen. De baas leert dan net zoveel als de hondjes.
Twee belangrijke factoren, beloning op het goede moment (dus direct als ze doen wat jij vraagt) en consequent zijn. Als de pup eenmaal weet wat zit is (en tip van me-myself-I is een goede) de pup ook echt laten zitten als jij dat vraagt. Al moet je het twintig keer zeggen, niet stoppen voordat hij zit en dan natuurlijk gelijk belonen.
Maar ga gewoon lekker op cursus en vooral genieten van je pups. Ze zijn pup-af voordat je het weet.