kat wel of geen vlees voer uit de koelkast?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dhani

kat wel of geen vlees voer uit de koelkast?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:03

hallo mensen! ;)

Ik had net een discussie met mijn buurvrouw over dat volgens haar katten GEEN eten uitde koelkast mogen hebben.

Ik zei haar dat ik dat altijd al deed en dat al mijn katten er groot mee geworden zijn.

maar wat is het nou? mogen katten nou wel of geen voeding uit de koelkast??

wat vinden jullie??

Natasjaa

Re: kat wel of geen vlees voer uit de koelkast?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:06

Ik heb het altijd wel gewoon gedaan, en mijn vorige kat is er 19 mee geworden hoor :)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:08

Natasjaa schreef:
Ik heb het altijd wel gewoon gedaan, en mijn vorige kat is er 19 mee geworden hoor :)

ja dat vind ik ook! nee deze discussie liep hoog op! omdat ik op hun kat moet passen. en ik freddy vanmorgen 1 keer een kuipje van mijn eigen katten had gedaan uit de koelkast ;) )

vandaar mijn vraag wat bokkers er van vinden

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:09

Bedoel je voer dat direct uit de koelkast komt en dat dus nog koud is? Of voer dat je überhaupt in de koelkast bewaart, zoals open blikjes voer?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:10

Wij geven ook gewoon vlees uit de koelkast, laten het wel altijd een beetje op kamertemp. komen maar volgensmij kan het niet veel kwaad.. (of bedoel je het niet met de temperatuur?)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:11

Zwartwitje schreef:
Bedoel je voer dat direct uit de koelkast komt en dat dus nog koud is? Of voer dat je überhaupt in de koelkast bewaart, zoals open blikjes voer?

ja wat direct uit de koelkast komt ja, ik bewaar altijd mijn kuipjes in de koelkast omdat het in mijn huis altijd erg warm is en ik bang ben dat het bedreft.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:12

dichte blikjes staan gewoon in de kast, maar als ik ze daaruit voer heb gegeven zetten we het in de koelkast en krijgen ze de volgende keer gewoon dat blikje wat in de koelkast stond hoor!

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:13

Ik pas hier altijd op de buurkat. Hij krijgt zijn eten ook gewoon uit de koelkast. Het vlees uit blik staat afgedekt in de koelkast en hij smikkelt er lekker van.......al 7 jaar. Niks mis mee dus.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:13

Pistasche schreef:
Wij geven ook gewoon vlees uit de koelkast, laten het wel altijd een beetje op kamertemp. komen maar volgensmij kan het niet veel kwaad.. (of bedoel je het niet met de temperatuur?)

ja kwa tempratuur idd! ik geeft gewoon uit de koelkast!

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:15

diana1 schreef:
Ik pas hier altijd op de buurkat. Hij krijgt zijn eten ook gewoon uit de koelkast. Het vlees uit blik staat afgedekt in de koelkast en hij smikkelt er lekker van.......al 7 jaar. Niks mis mee dus.

nee ik krijg mijn katten er ook groot mee! ik heb het van huis uit mee gekregen.
dit is ook het eerste wat ik hoorde, dat mijn buurvrouw zei dat de geen eten uit de koelkast mogen!!

tjeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:17

bij mij krijgen ze zakjes per keer omdat ze na 1 keer eten de rest van zo een blikje laten staan. Mij lijkt dat als kattenbeest het eten te koud vind hij/zij het vanzelf wel laat staan.

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:19

Hier krijgt de kat ook zijn blikvoer direkt vanuit de koelkast, tenzij we het al voor hem neerzetten maar hij nog niet thuis is. Dit gebeurt niet vaak, meestal krijgt hij dus rechtsstreeks zijn voer vanuit de koelkast. Hij heeft er geen problemen mee volgensmij!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:23

Toen wij vroeger onze katten bij mijn ouders thuis nog blikvoer gaven, haalden we altijd het blikje eerst uit de koelkast en lieten we het een kwartiertje staan totdat het op kamertemperatuur was. Koelkast-koud voer lijkt me bij een gezonde kat in principe geen problemen geven, maar lekker is anders (lijkt mij).

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:32

Bewaar jij dichte kuipjes ook in de koelkast?

Wat nog dicht was, krijgen ze zo, maar wat al open was en ik dus in de koelkast bewaard heb, krijgen ze koud.
Ik drink toch ook uit de koelkast? Daar ben ik nog nooit ziek van geworden hoor ;)
Ik heb overigens maar 1 kat, die blikvoer krijgt, de rest krijgt alleen brokjes.

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:34

Kimmes schreef:

Wat nog dicht was, krijgen ze zo, maar wat al open was en ik dus in de koelkast bewaard heb, krijgen ze koud.
Ik drink toch ook uit de koelkast? Daar ben ik nog nooit ziek van geworden hoor ;)
Ik heb overigens maar 1 kat, die blikvoer krijgt, de rest krijgt alleen brokjes.

Ja bij ons gaat het precies hetzelfde :j

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:36

mij katten hebben er ook geen probleem mee! :D althans ze eten het gewoon!

maar ik snap wel dat als het op kamer tempratuur is dat er meer smaak aan zit!

maar het ging mij er om dat het slecht is of niet! mijn buurvrouw durfde mij tevertellen dat het erg slecht is zo uit de koelkast!
dus vandaar ;)

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 18:38

Pistasche schreef:
Kimmes schreef:

Ja bij ons gaat het precies hetzelfde :j

:+ euhh ja alle kuipjes staan in de koelkast!. ;) okee in de winkel staat het er ook niet in! maar daar is het niet zo warm dan in mijn huis met dit weer!
als het echt warm is buiten heb ik het zo 31 a 32 graden is huis ( plat dak ;( ) ik ben dan bang dat het dan als nog gaat bedreven!

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 18:47

Maar in de winkel is het (als het goed is := ) nog niet aangebroken. Onaangebroken verpakkingen kun je nagenoeg altijd buiten de koelkast bewaren (behalve natuurlijk als het om een diepvriesproduct gaat). Is het eenmaal aangebroken, dan moet je vochtig kattenvoer in de koelkast bewaren.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 19:03

okee! ;) ik was altijd bang dat het kapot zou gaan als ik het met 31 graden buiten de koelkast bewaar!

Nou ja weer wat geleerd! :D

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:10

Koud voer kan diarree veroorzaken.

Ik voer altijd een blik in 1x, dus bewaar ze nooit in de koelkast, heb nooit open blikjes.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 19:10

gewoon buiten de koeling als de verpakking nog dicht is
eenmaal geopend bewaar ik het in de koelkast ,maar laat wel minuutje of 15 "opwarmen" voordat ik het geef

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 19:36

Quellian schreef:
Koud voer kan diarree veroorzaken.

Ik voer altijd een blik in 1x, dus bewaar ze nooit in de koelkast, heb nooit open blikjes.

okee!! :D daarom dus!! ik heb altijd kuipjes! die vinden ze toch het lekkerst! :D

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 20:41

Ik geef het gewoon uit de koelkast, zowel de kat als de honden, als ze het niet lekker vinden, dan laten ze het zelf maar staan :D Heb echter nog nooit het idee gehad dat ze het niet lekker vonden!

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 22:19

Hmmm...nooit echt bij stil gestaan.....
Vlees krijgen ze meestal niet uit de koelkast maar ander spul wel als het zo uitkomt...

Kimmes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-09 20:30

De kuipjes kun je idd gewoon buiten de koelkast bewaren. Waarschijnlijk vinden ze dat ook wat lekkerder; dan zit er jus in ipv gelei ;)
Pas als het aangebroken is, hoeft het (afgesloten) in de koelkast :)