Oppas kat ziek.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

malih

Oppas kat ziek.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 12:30

Ik ben echt super boos dus moet eventjes mijn verhaal kwijt.

Al ruim 4 jaar pas ik op honden en katten (en knaagdieren) als mensen op vakantie zijn. Nu heb ik 2 oppas katten die ik dus ook al ruim 4 jaar verzorg. Deze mensen zijn vaak op zaken reis of vakantie. Dan zorg ik voor hun katten en hun huis, Hou de boel in de gaten en neem contact met ze op als er iets niet goed gaat.

Minet begon een poosje terug in huis te plassen. Hier voor zijn ze naar de dierenarts geweest. Ze kregen een Metacam mee. Toen ik weer voor de katten ging zorgen trok ik er toch wel mijn vraag tekens bij. Minet kreeg wel heel erg haar medicatie. Er dus maar achteraan gebeld dat er in mijn ogen iets niet klopte. Ja Minet had al 3 weken geleden mogen stoppen met de Metacam. Ik was behoorlijk boos hier over. Ze hadden gewoon niet aan gegeven hoelang Minet de medicatie moest hebben.

Nu heb ik het al niet zo op deze dierenarts.

Vervolgens blijkt ook Minou last te hebben van haar blaas. Beeske krijg pilletjes. Op het etiket staat ‘opstarten met een kwart tablet, tablet dagelijks in geven.‘ Meer stond er niet. Ik vond Minou toch wel heel erg weinig eten, en heel mager worden. (ribbetjes te tellen, botjes in de staart te voelen, en ingevallen flanken) Ook was ze zo lusteloos. En in mijn ogen dus ook de puf niet meer om te eten en te drinken.

Ik maakte me heel veel zorgen, dus snel de eigenaar gebeld en gemailt. En mijn eigen dierenarts gebeld. En we konden direct langs. Minou kreeg nu 1 heel tabletje pilletjes voor haar blaasgruis. Want de eigenaren begrepen dat ze het op die manier moesten geven. Zo heb ik te horen gekregen. Potje pillen mee genomen naar mijn dierenarts, Hij schrok er best wel van, Minou krijg veel te veel, en had gewoon de puf niet meer om te eten. Snel bloed afgenomen en op gestuurd, en kreeg de opdracht Minou te dwang voeren (speciaal blikjes voer gehad). Hij vond ook dat het etiket zeer onduidelijk was. Zelfs als dierenarts kon hij er geen kaas van maken.

Daar bij was de eigenaar verteld dat de pilletjes voor de blaasgruis was. Dit blijkt niet zo te zijn, het is gewoon gedrags medicatie. Waar je onwijs duf van word.

Ik net dus hun dierenarts gebeld om verhaal te halen over de pilletjes, het antwoord wat ik kreeg was ‘Nou, als de eigenaren het niet begrepen hadden ze maar moeten bellen, dat is een normalen gang van zaken’ en dat ze Minou wel eventjes een week op nemen zodat zei haar dan wel dwang voeren.

Heb ze verteld dat ze maar moeten bellen als de eigenaar terug is van vakantie, dan kunnen ze contact op nemen met hun.

Vind het gewoon zo zielig voor Minou. T gaat nu wel beter met haar, Ze eet weer kleine beetjes zelf, en de rest geef ik haar. Ze kan al weer huppel sprongetjes door het huis maken, en mauwd en kort weer als ik haar aai. Minou is trouwens altijd slank gebouwd, op dit moment weegt ze 3,1 kilo.

rockwitch

Re: Oppas kat ziek.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 12:33

Zo dat is wel een hele slechte zaak zeg. Dat ze voor blaasgruis pillen krijgt die normaal voor gedragsdingen gebruikt worden. Kijk en zijn pillen die idd voor meerdere dingen gebruikt kunnen worden. Maar ik vind het wel schandalig hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 13:55

Ik vidn je verhaal vrij warrig overkomen wat bedoel je hier bv mee?

malih schreef:
Minet kreeg wel heel erg haar medicatie.

Want begrijp dat er hier iets mis gaat? :?

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 14:12

wow raar, heb het nog 2x na gelezen, en heb dat dus niet gezien.

er moet staan 'minet kreeg wel heel erg lang haar medicatie'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 15:02

O vandaar ja nu kan ik het verhaal iets beter volgen. Ik begrijp niet echt waarom mensen hun dieren volstoppen met medicijnen en ze niet bekend zijn met het gebruik ervan. Vind ik wel een beetje gemakzucht van de eigenaars....
En daar zit jij nu maar mooi mee, ik hoop dat je iets verder komt bij je eigen DA!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 15:04

Ag, ik neem de eigenaren het niet kwalijk... Als jou dierenarts tegen je zegt 'kijgt hij vanwegen zijn blaasgruis' Dan neem je van zelf aan dat het klopt hij/zij heeft er immers voor geleerd.

sunny_l0ve

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 16:46

Hele rare dierenarts. Ik zou tegen die eigenaren even het verhaal uitleggen en dat ze beter naar bijv. jouw dierenarts terecht kunnen. Alleen vind ik het toch raar dat die eigenaren niet wisten hoelang minet haar medicijnen moest hebben.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-09 23:26

Erg raar verhaal. Goed gehandeld zo te lezen! Hopelijk blijven ze nu bij jouw dierenarts en gaan ze niet weer terug naar hun oude (hooguit om verhaal te halen en evt geld terug ;) ).

malih

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-09 23:49

ja vind t ook beetje apart. Ga zodra ze terug zijn er nog even extra insmeren waarom ze niet naar die dierenarts moeten. :D

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 00:03

Heb bij een asiel gewerkt in kattenhuis en heb zelf een (ex) blaasgruisbeestje: stress is bij veel katten een factor in de ontwikkeling van blaasgruis, vandaar een "gedrags"medicijn. Doel is om ze rustiger en ontspannener te maken. Wordt niet veel voorgeschreven hoor, maar kan op zich dus wel kloppen. Neemt niet weg dat de voorlichting en begeleiding van de DA echt bagger is naar die mensen toe... Fijn dat jij je verantwoordelijkheid zo goed neemt! Denk inderdaad dat het voor deze mensen verstandig is om een andere arts te nemen, die betere uitleg en begeleiding kan geven.
Geef Minet maar een lekker kriebeltje !

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-09 08:30

malih schreef:
Daar bij was de eigenaar verteld dat de pilletjes voor de blaasgruis was. Dit blijkt niet zo te zijn, het is gewoon gedrags medicatie. Waar je onwijs duf van word.

Misschien medicijnen om stress te reduceren? Dat kan ook vaak een oorzaak zijn van blaasgruis.

Maar wat een slechte DA zeg, die neemt zijn vak niet echt serieus...