Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:let goed op het verschil tussen dominantie en agressie. Dominantie wordt meestal geuit door op elkaar te rijden. Dit is normaal gedrag.
Als er tekenen van agressie zijn - oren schuin naar achteren, staarten omhoog, spanning - moeten de konijnen uit elkaar gezet worden. Het ziet er niet naar uit dat dit een goed stelletje zal worden. Als twee konijnen elkaar niet mogen zullen ze gaan vechten, en gevechten moeten te allen tijde voorkomen worden. Dus bij agressie kun je deze kennismaking beter stoppen
Citaat:Er zijn namelijk verschillende soorten gevechten.
- De ergste is het "ik haat je" gevecht, waar het ene konijn op de ander afgaat met de bedoeling om aan te vallen. Vaak liggen de oren schuin naar achteren en de staart staat omhoog. Als je nog een konijn moet uitkiezen als toekomstige partner dan is dit konijn geen goede keus.
MysticTinker schreef:Er zijn wel verwondingen ja.. aan het oortje en de rug (dacht dat ik dat al had geschreven, sorry)
Bleven ze bij jouw ook elke keer weer agressief aanvallen zodra een van de twee bewoog?
Twee weken.. jee! dan is mijn konijntje lek gebeten en kaalgeplukt ben ik bang! Heb je ze gewoon twee weken lang samen in een ren gezet?